Глобалното затопляне вече не е нежелан, но възможен сценарий за планетата, която обитаваме, а ситуация, в която съществуваме. Земята повече не става за живеене – в нея няма необятна замръзнала повърхност, няма и бели шапки на ледниците. Това кара човешкия вид, приютил се в множество капсули, наподобяващи малки бели балончета, които се реят в космоса, да потегли към нови планети в търсене на убежище. И намира такова... в галерия Little Bird Place.
До 6 октомври там ще са поместени мрачните, но и изпълнени с чувство за хумор "Убежища" на Димитър Солаков. В новата си изложба художникът разказва за едно възможно и оптимистично бъдеще на света, с което умело провокира размисъл.
Темата за унищожаването на планетата е в основата на серия от живописни работи, озаглавени "Изход", както и на една голяма кинетична инсталация. В нея откриваме серия от кутии, които пресъздават "убежищата" на насекомите в един разгърнат отрязък от природен пейзаж – мъртва среда, красив аквариум, пълен с имитация на живот, осветен от хладна неонова светлина. С тази инсталация авторът пита дали сме способни да харесаме истинската природа, след като не спираме да се пренасищаме визуално с коригираната от социалните медии действителност.
На друго място в изложбата пък художникът изписва с неон, който не спира да мига тревожно, два надписа: Permafrost, което означава "вечната замръзнала земя", и Ice Caps – "белите шапки на ледниците".
Димитър Солаков е посветил цялото си досегашно творчество – независимо дали говорим за фотография, видео, рисунки, картини, 3D принт – на екологията. В неговите работи тя е разбрана широко – както в научен, така и в личен житейски план. Такива са например проектът му "Нека човечеството се преобърне, имам нужда от по-малко приоритети" и изложбата му "Автопортрети", която отразява живота на автора в продължение на четири години. За Солаков това е един период на изолация и внимателно изграждане на личната екосистема. В творбите си той е страничен наблюдател, но и изследовател преживенец.
Повече за "Убежищата" си Димитър Солаков разказва в звуковия файл.
В епизод 608 "Трамвай по желание" среща своята публика с изтъкнатия изкуствовед проф. Аксиния Джурова. Конкретен повод за гостуването на проф. Джурова са три значими есенни събития, които оставят траен отпечатък в нашия културен живот. "Картина извън картината" е първата голяма ретроспективна изложба, посветена на Иван Вукадинов (1932-2024)..
Нидерландският артист Тери Врейбърг има изложба в галерията нa Гьоте-институт - България до 17 октомври. S ome messages don’t make it (" Някои послания не достигат целта") е първата самостоятелна изложба на Тери Врейбърг в България. Проектът представя нови творби, съчетани с подбрани по-ранни произведения, които заедно дават цялостен..
Когато любовта е слепец с розово бастунче, а късметът е хищна птица, прелитаща над него с превързани очи, е по-добре да мислиш за нищо, отколкото изобщо да не мислиш. В крайна сметка да философстваш за любовта е като да пиеш кафе набързо. Трудно е да не се съгласиш с тези мисли, казани от човек, чийто житейски равностранен триъгълник се изразява в..
Нов курс на обучение по източно църковно пеене започва днес в Школата на пловдивската Митрополия. Тя беше открита миналата година с благословията на пловдивския митрополит Николай. Първата група с желаещи е била от 120 души. За тази учебна година са се записали 30 човека, на възраст между 14 и 45 години. Единственото изискване към тях е да носят любов..
В рубриката "Темата на деня" гост на предаването "Нашият ден" бе директорът на Институт Сервантес в София – Хуан Карлос Видал . Поводът за разговора бе националният ден на Испания , но той сподели и своите впечатления от България, както и какви културни инициативи подготвя Институтът до края на годината. Още с пристигането си у нас, Видал бил..
На днешния Петковден своя патронен празник празнува Академичен хор "Света Параскева" към Националната художествена академия в София...
Нобеловият комитет обяви носителите на Нобелова награда за физиология или медицина за 2024 година. Престижното отличие бе присъдено на трима..
Фестивалът на съвременната българска керамика се наложи през последните години като най-голямото и обединяващо събитие, което мотивира художниците..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg