Това е заглавието на новата изложба на Чавдар Гюзелев в галерия "Ракурси". Къде е това "там", къде ни отпраща талантът на художника? Познатият ни като "играещ човек" Чочо Гюзелв този път е оформил експозицията в два цикъла – Парижки и Московски.
Ето какво пише Георги Лозанов за този подход на художника, предизвикан от предчувствието му, от усещането за заплаха за свободата: "В тази изложба от два цикъла на фокус са постигнатата свобода и заплашената свобода. Цикълът за първата, разбира се, е парижки, защото в града на художниците най-силно се усеща, че не е измислен по-добър начин да постигнеш свободата от изкуството. Усеща се и друго – изкуството и светът около него някак естествено се сливат, превръщат се в едно и също нещо и Гюзелев, докато е бил там, е нарисувал това изкуство-свят.
Другият цикъл е московски, Гюзелев не е бил там, но оттам идва заплахата за свободата – не само на жертвите на руските ракети, но и на всеки европеец. Художникът е рисувал с ръката на заплашен европеец. С умело оркестрирано взаимодействие на сюрреализъм и експресионизъм той е явил в образи промитите мозъци, идеологическия кич, завърналото се минало, чезнещия смисъл, попарените надежди, усмивката на главорезите, болката на невинните, страха от бъдещето…
Изложбата на Чавдар Гюзелев е артистично предупреждение какво искат да ни вземат и кой иска да ни го вземе през 2022 година, когато историята пак зави на Изток".
Чуйте репортажа от откриването на изложбата с участието на Георги Лозанов, Чавдар Гюзелев и Александър Кьосев.
Как се ражда поетът? На този въпрос се опитва да даде отговор Никола Петров, който представи своята книга "Ето го разкаяния победител" на 41-вите Празници на изкуствата "Аполония". "Това е въпрос на емпирично доказване, което вероятно ще включи някакви генетични проучвания и проучвания на това как средата влияе, ако приемем, че те не се раждат изцяло..
Това, което открих още при първия прочит е как, през цялото време, през целия си живот искаме да бъдем колкото се може по-свободни и неограничени, но сами се ограничаваме и всъщност нашата свобода зависи изцяло от нас… казва Яна Титова за пиесата на Захари Карабашлиев "Лисабон". Яна Титова е режисьор на спектакъла на Младежкия театър...
След като получи “Специалната награда на журито” на Международния филмов фестивал “Любовта е лудост”, “Диви ягоди” беше представен на публиката на 41-вата “Аполония”. Дебютът в игралното кино на Татяна Пандурска е по документалните разкази “Забравените от небето” на Екатерина Томова и разказва за архитект Дафни Бело от Ню Йорк. Дафни неочаквано..
Георги Борисов представи двутомника си "Моите истории" в Художествената галерия в Созопол в рамките на 41-вите Празници на изкуствата “Аполония”. Литературният труд обхваща дълъг период от живота му – от 1973 до 2023 година. Без да нарича томовете дневник, спомени или да определя изобщо жанра им, авторът "представя непубликувани свои..
В "Нашият ден" гостува Катя Костова , създател на АртТеатър Берлин – място, на което българите в Германия имат възможността да се срещнат с българската култура и изкуство. "Наистина вярвам, че културата е обединител. Представяйки българска култура на европейска, на чужда сцена, се създават мостове към нашата държава, които изграждат позитивен..
На 10 септември дворът на Драматичния театър в Пловдив ще се превърне в сцена за една специална музикална вечер. Певицата и пианистка Александра Борисова –..
След успешното си представяне в галерията на СБХ в София, мащабната ретроспектива, посветена на легендарния художник Любен Зидаров, гостува в Пловдив...
В Пловдив на ул. "Иван Вазов" започва третото издание на фестивала Station Street Festival. Фестивалът събира на една сцена музика, култура, изкуство,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg