За менторството в областта на изкуствата и защо практическото предаване на опит към по-млади колеги e толкова важно в "Нашият ден" разказва Христо Добринов, първа флейта в токийския симфоничен оркестър Yomiuri Nippon Symphony Orchestra. Причината да прелети огромното разстояние от Токио до София е неговият тридневен майсторски клас, организиран от Националното музикално училище "Любомир Пипков".
"Започнах да свиря на флейта на около 8 годишна възраст, но истинският интерес към флейтата започна на доста по-късна възраст. Благодарение на моята първа учителка Стиляна Ставрева, тя успя да изгради с много любов и търпение основните навици, без които никой не може да постави базата на развитието си в бъдеще", казва маестро Добринов.
И допълва, че едно дете на осем годишна възраст не е добре развито, за да изпълнява чисто физически, тези функции, които се изискват от човек да свири на флейта. Флейтата е най-нежният инструмент в класическия симфоничен оркестър. За свирене на флейта се изисква точно същия капацитет въздух, който се изисква да свирене на туба.
"Интерес към музикалния инструмент е едно, музикалност е друго и здрави нерви и желание за работа в дълъг период от време, това са съвсем различни аспекти, особено за едно начално развитие на децата, които ще започнат да се занимават професионално с музика“, споделя виртуозният флейтист.
Интеракцията с младото поколение флейтисти е, че се създава една атмосфера по времето на майсторския клас, която е много трудно да се случи в друга ситуация. Поради, това че може би 90% от хората, които са на това място, по това време, предимно се интересуват от свиренето на флейта.
"Останах доста приятно изненадан от цялостното ниво на учениците, които успяха да вземат участие в тридневния майсторски клас. От друга страна не съм изненадан, защото това е нормалният поток и посока в която винаги съм очаквал да се случи развитието на българската флейтова школа“, посочва маестрото.
Споделя, че той е от групата на флейтистите, които са преминали през школовката на Георги Спасов, един от основателите на модерната флейтова школа в България, тъй като той успя да предаде натрупания си опит в годините директно с неговото обучение с флейтисти от световна величина, като Пиер Рампал, Ален Марион и Орел Николе. Той успя да създаде едно ядро млади тогава колеги, които в момента предават своя преподавателски опит.
На 29 ноември ще бъде излъчена втората част на интервюто с флейтиста Христо Добринов в което, той разказва как е извървял своя път на кариерно развитие.
Повече да тайните за най-нежния инструмент, можете да чуете от Христо Добринов в звуковия файл.
Излезе най-новият компактдиск на консорт "Беншоа" с ръководител Андрю Къркман. Това е премиерният запис на Missa Scaramella от Якоб Обрехт в новореконструираната ѝ версия, създадена от музиколога и композитор Фабрис Фич заедно с Филип Уелър и Пол Колб. Месата на Обрехт върху италианската популярна мелодия Scaramella е достигнала до нас в непълен..
Оперният певец от турски произход Окан Сипахиолу, който живее в Италия, град Катания, се установява в оперния хор на града. Макар да завършва магистратурата си в Турция неговия живот е в Сицилия. Той ни въвежда не само в света на операта и нейния дом Италия, но и в специфичната техника "Александър", с която се занимава. Разказ за това какво..
1 октомври Свири Германският симфоничен оркестър с диригент Андрис Пога. 3.00 часа – Лили Буланже (1893-1918), "В една тъжа вечер" (D'un soir triste). 3.12часа – Анри Дютийо (1916-2013), Концерт за виолончело "Tout un monde lointain" (Цял един далечен свят). Солист: Анастасия Кобекина (виолончело). 3.40 часа – Владимир Кобекин (р.1947), Gaillarda..
Васил Казанджиев е една от най-ярките фигури на съвременната българска музикална култура, чието творчество е вдъхновение за поколения музиканти и ценители на изкуството. Забележителният български композитор, диригент и педагог ще бъде почетен с концерта "90 години Васил Казанджиев", който ще се състои в рамките на международния фестивал "Софийски..
С постановката на Клаус Гут, Виенската държавна опера празнува 100-годишнината от рождението на композитора със звезден състав – Асмик Григориан като Турандот и Йонас Кауфман като Калаф сред други. Главната роля е дебют и за двамата изпълнители. "Психологическият подход на Клаус Гут и великолепното дирижиране на Марко Армилиато се разгръщат във..
Ден след Международни яден на глухите хора ви срещаве със Силвия Маринова, жестов преводач с повече от 35 години опит. Тя не разглежда своята професия..
Едва ли са много хората, които ще кажат, че не се вълнуват как ще се представят и какво впечатление ще създадат за себе си при първа среща. Още по-малко..
Основен гост и изразител на мнения по темата бе проф. Марин Георгиев – председател на Българското урологично дружество. Човешкият организъм често алармира..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg