Идеята за изложбата "PRINCESS CASINO“ започва от интереса на Алина Папазова към древните цивилизации и народи, които до голяма степен са основали културата си около култа към смъртта.
В проучванията си Алина се съсредоточава върху погребалните обичаи на етруските, като ги противопоставя с начина, по който смъртта се възприема в голяма част от съвременния свят.
Етруските, например, вярвали в задгробния живот и в това, че гробницата е домът на мъртвеца – затова и с него са били погребвани вещите, които биха му помогнали в живота след смъртта. В погребалните си ритуали те наблягали на отразяването на жизнерадостни сцени (празненства, танци, музика и подобни), а мъжът и жената били изобразявани равностойно.
Интерпретирайки темата за смъртта и нейното възприятие в миналото, сегашното и бъдещето и свързвайки я с въпросите си за технологичния напредък на човечеството и неговите последици, Алина Папазова създава “walk-in” творба, отвеждаща ни в непознато пространство, съществуващо на границата между реалното и виртуалното.
Какво изобщо би било да си човек в бъдещето? Какво е въздействието на технологиите върху човешката раса и как напредъкът е повлиял на отношенията ни със самите нас и със света? Можем ли да мислим за човешка еволюция не-белязана от дигиталното развитие? Ще се превърне ли реалността ни във виртуална фантазия? Каква ще е представата ни за смъртта?
Куратор на изложбата, която продължава до 10 февруари в галерия Depoo, е Николай Петров, познат като GLOW.
Чуйте художничката Алина Папазова!
Снимки – галерия Depoo и личен архив
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg