Руският пианист Андрей Гугнин беше солист на концерта по случай 150-годишнина от рождението на Сергей Рахманинов, състоял се на 31 март в зала "България", със СО на БНР и диригент Марк Кадин. Гугнин дебютира в зала България с "Рапсодия по тема на Паганини".
Пианистът даде специално интервю за програма "Христо Ботев".
“В началото се случи, че Маестро Кадин ме потърси, и ме покани на този концерт. Не сме се запознавали лично преди, но разбира се, съм чувал за Марк, както и той е чувал за мен. Така се зароди това сътрудничество.“
Андрей Гугнин пристигна един ден преди концерта в София и проведе само една репетиция с Радиосимфониците:
"Чувствах се много добре. Мисля, че оркестърът е мотивиран в подходящия дух и по правилен начин подхожда към музиката. Инструменталистите са много подкрепящи, тъй като рапсодията представлява диалог между солист и оркестър. Мисля, че трите съставни части: диригент, солист и оркестър работят много добре. Това ме кара да се вълнувам за концерта".
Във връзка с усложнената обстановка в Европа, пианистът споделя емоциите си:
"Наистина живеем в трагично време. Трябва да кажа че лично за мен не е лесно, но мисля че всяко едно житейско изживяване, дори най-мрачното, по някакъв начин задълбочава моето вътрешно "аз". А музиката е начин на изразяване на пълния спектър емоции, които не винаги можеш да изкажеш с думи. За мен музиката напоследък е спасение. Нещо, което крепи надеждата ми за по-добро бъдеще. Не знам какво бих правил, ако нямах възможността да концертирам. Затова съм възхитен да бъда тук в България, където мисля, че публиката оценява музиката. Въпреки събитията, музиката влияе на публиката и се надявам да им носи щастие и надежда и най вероятно служи на по-висша цел. Музиката, изкуството като цяло – това все пак е най-доброто, което цивилизацията ни е донесла в живота ни".
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg