Новата книга "Périphérie", съдържа четири разказа на деца, мигрирали в Париж, които по стечение на обстоятелствата вече са възрастни. Всеки текст е по-охлузен от предишния, по-панически, но в своята същност това са съвсем обикновени истории, които съперничат по достоверност и цветова наситеност на придружаващите ги фотографии. "Périphérie" напомня на Musique Concrète и аналоговата дързост на Пиер Анри, и съдържа същата фрагментарност, която освен за авангарда и експерименталното изкуство е характерна и за детското въображение. Автор на книгата е Иваша Христова, това е първата й издадена книга, а премиерата ѝ ще бъде на 19-ти април. Изданието е придружено от фотографиите на Стефани Стоева, която е и дизайнер на корицата:
"Рériphérie" е книга-игра в която вие, като читатели, влизате в една не-пасивна роля в която можете да участвате, да решавате, да възприемате."
Основите, на които лежи "périphérie", са невероятно клатещи се, самотни и с леко сведен поглед, но не са отчаяни. Това са разкази от първо лице, защото самата Иваша е живяла в Париж. Вътрешният свят на емигранстския живот е нещо, което винаги Иваша е искала да представи. Тя казва, че перифериите са "Като гнусно вкъщи, което не можеш да напуснеш". Често красивата истина има и груба обвивка, Иваша играе с думите и със символния парадокс, че нещо, като да отидеш в Париж, отстрани изглежда уау, но за самия теб може да бъде мъчение.
Част от разказа "В мен живеят много хора" гласи: "Натискам дистанционното без да искам и телевизорът се включва и изключва, машините слушат хората или хората машините и така нататък. В приток от врява, в която никой не слуша себе си, какво остава за другите, неодушевени предмети и клишета взимат никакъв превес над всичко."
Това са едни от най-често използваните думи от днешните тийнейджъри. "Няма какво да се обърка" се превръща и в девиз на TRAP Fest – фестивалът за култура, музика и младежка енергия. Това лято той отново събра млади хора от цялата страна с концерти, сцени и незабравими емоции. Създателят на едно от най-новите читалища у нас и организатор на..
Как се ражда поетът? На този въпрос се опитва да даде отговор Никола Петров, който представи своята книга "Ето го разкаяния победител" на 41-вите Празници на изкуствата "Аполония". "Това е въпрос на емпирично доказване, което вероятно ще включи някакви генетични проучвания и проучвания на това как средата влияе, ако приемем, че те не се раждат изцяло..
Това, което открих още при първия прочит е как, през цялото време, през целия си живот искаме да бъдем колкото се може по-свободни и неограничени, но сами се ограничаваме и всъщност нашата свобода зависи изцяло от нас… казва Яна Титова за пиесата на Захари Карабашлиев "Лисабон". Яна Титова е режисьор на спектакъла на Младежкия театър...
След като получи “Специалната награда на журито” на Международния филмов фестивал “Любовта е лудост”, “Диви ягоди” беше представен на публиката на 41-вата “Аполония”. Дебютът в игралното кино на Татяна Пандурска е по документалните разкази “Забравените от небето” на Екатерина Томова и разказва за архитект Дафни Бело от Ню Йорк. Дафни неочаквано..
Георги Борисов представи двутомника си "Моите истории" в Художествената галерия в Созопол в рамките на 41-вите Празници на изкуствата “Аполония”. Литературният труд обхваща дълъг период от живота му – от 1973 до 2023 година. Без да нарича томовете дневник, спомени или да определя изобщо жанра им, авторът "представя непубликувани свои..
На 10 септември дворът на Драматичния театър в Пловдив ще се превърне в сцена за една специална музикална вечер. Певицата и пианистка Александра Борисова –..
Георги Борисов представи двутомника си "Моите истории" в Художествената галерия в Созопол в рамките на 41-вите Празници на изкуствата “Аполония”...
В "Нашият ден" гостува Катя Костова , създател на АртТеатър Берлин – място, на което българите в Германия имат възможността да се срещнат с българската..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg