"Пътуващият цирк", както го нарича основателят и генерален директор на Wrong Fest Николай Мареков, отново е в града (след 3-годишно заточение в Пловдив)! За 11-ото си "юбилейно" издание (отново го цитираме от интервю за БНР от 2021 г., когато фестивалът стана на 9: "Догодина е 10-ото юбилейно издание, тази година е 9-ото юбилейно")… А то ще се проведе на общо 4 локации, отстоящи от 1 до 5 минути една от друга – Зала 6 на НДК, Зала "Сингълс" на НДК, "Плочника" (откритото пространство между входа на Зала 6 и Моста на влюбените) и Зала А на клуб *Mixtape 5* (от другата страна на булеварда). Фестивалът се открива днес (14 септември) и ще продължи до неделя (17 септември), като хубавото е, че прогнозата за времето е за дъждове и гръмотевици, което, както от личен опит знаем, стимулира хората (ако въобще са решили да излязат от къщи) да посещават културни събития на закрити пространства, каквито са 3 от изброените. За справка: през последните 10 години на всички места, на които се е провеждал като голям фестивал – село Войнеговци, Панчево (Войводина, Сърбия), София и Пловдив – фестивалът винаги е бил на открито. Програмата е ориентирана към ценителите и включва от авангарден метъл, през неокласика до балкански джаз, хип-хоп, дръм‘н‘бейс, пънк, ембиънт и "мърдър балади" – въобще, креативна еклектика, каквато липсва на повечето фестивали у нас. Но нека да дадем думата на госта ни Николай Мареков…
В самата концепция на Wrong Fest (а и още в името му - "Грешния фестивал") е заложен начин на работа, който често сякаш е в разрез със здравия разум го разграничава от конвенционалните и утъпкани фестивални бизнес модели – драсканици по плакатите, самоуронващи престижа публикации в социалните мрежи, неочакваност и създаване на привидно излишно напрежение... Но за десетилетие досега – и с фестивала, и с отделните концерти, които екипът прави през годините – Wrong Fest са доказали, че може да им се има абсолютно доверие. Веднъж ще направят комерсиален концерт на стадион за милиони, за да обезпечат поредица от малки концерти за пред 10 души аудитория. Друг път, когато по независещи от организатора причини даден концерт "падне" (като този на Shortparis от Петербург на настоящото издание), закупеният общ билет за фестивала важи и за новата дата на групата (примерно след месец)… А през годината градят сцена с множество малки концерти на групи, които по-късно канят и на фестивала – като даркерите Плохо, като "руските Naked City" The Omy (бежанци в Белград), като Turbo Trans Turisti… Дават сцена и на най-младите в пънка, хардкора и некомерсиалната електроника – тая година ви препоръчваме Kӓssïs в 4 сутринта в събота! И често на техни фестивали можем да чуем по-актуални джаз групи, отколкото на някои джаз фестивали или по-актуални метъл групи, отколкото на някои метъл фестивали…
Очаквайте репортажите ни от Wrong Fest 2023 през следващите 4 дни и заповядайте още тая вечер в 20:00 на откриването с Плохо и Feedbacker в клуб *Mixtape 5* - за да можете месеци след това да си кажете, както казва гостът ни, "Брей къде бяхме!".
Световноизвестният българо-американски оперен бас, дългогодишен солист в Метрополитън опера в Ню Йорк и вокален педагог – маестро Валентин Пейчинов е в България по повод новите Майсторски класове, които организира в родината. Тази година събитието е част от програмата на 55-ия Международен фестивал "Софийски музикални седмици". Маестро Валентин..
През 1992 година родителите на Виктор заминават за Аржентина, където основават класически оркестър. Там се ражда Виктор, който като дете говори само испански и английски език. След завършване на средното си образование той идва в България и решава да остане тук. Защо? За аржентинския фолклор, "двете различни Аржентини", тангото, китарата, певеца,..
"Неделният следобед" на 30 юни бе посветен изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър "Лоенгрин" в..
1 юли Изпълнения на Алина Ибрахимова (цигулка) и Седрик Тибергиан (пиано). 3.00 часа – Хавергал Брайън (1876-1972), "Легенда". 3.08 часа – Еужен Изаи (1858-1931), Елегична поема за цигулка и пиано, оп. 12. 3.23 часа – Цезар Франк (1822-1890), Соната за цигулка в Ла мажор. 3.53 часа – Лили Буланже (1893-1918), Ноктюрно. 3.56 часа – Цезар Франк..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър..
"Патагонци, тролове и още мои роднини" е най-новия пътепис на детската писателка и поетеса Петя Кокудева. Той ни отвежда до 24 различни места по света, под..
Изложбата "Контакт" в галерия One на световно известния фотограф Елина Кешишева е вдъхновена и посветена на жени, преживели насилие. Заедно с..
За изложбата "Abstracta" на италианския абстракционист Атилио Таверна , посветена на голямата изкуствоведка от български произход Дора Валие, в "Нашият..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg