Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Весела Бабинова с "Пистолет в торнадо"

Моноспектакълът на актрисата има премиера на 12 и 30 ноември в THЀATRO

"Пистолет в торнадо" – популярният моноспектакъл с автор Лорън Гъндърсън, един от най-продуцираните драматурзи в САЩ от 2015 година насам, ще се играе за първи път пред българска публика. На 12 ноември от 19:30 часа в Театро отсам канала. В главната и единствена роля влиза Весела Бабинова. На сцената тя ще е Анджела – застрахователен агент, за който Хамлетовият монолог "Да бъдеш или да не бъдеш" чука като неканен, но вечно чакан гост. Или като торнадо, което идва, за да обърка и подреди всичко.

Изправена пред смъртна опасност, Анджела се завръща към себе си, и то докато се крие в мазето си в очакване да я връхлети природно бедствие и предава случващото се на живо в социалните мрежи.

"С Васил Дуев – Тайг (бел. ред. – режисьор на моноспектакъла) решихме да приближим нещата повече към нашата действителност и да не казваме къде се развива действието, защото достатъчно говорим за абсурда, че в този град се случва торнадо. Тъй като тя живее в град, в който наистина тези неща не са често срещани", каза в "Артефир" Весела Бабинова, като разясни: "Понякога, като чета такива неща, които са ми по-далечни, не са ми много интересни после да ги гледам, защото знам, че те не се доближават до някаква реалност, която е моя и съответно и проблемите невинаги са мои. Пък тук бих казала, че доста от въпросите, на които тя се опитва да отговори, и темите, които подхваща, са доста близки до нас."

За да оцелее, Анджела използва последното, което ѝ остава – чувството за хумор.

"Тя се намира в една доста крайна ситуация, знае, че може би, евентуално, това наистина ще е нейният последен ден. Точно затова се довежда в един момент до монолога на Хамлет. Тъй като тя е много интелигентна, много чете и казва как "Хамлет" е творбата, която още от училище е оставила най-голям отпечатък у нея. Постоянно я цитира и се сеща за персонажи, други такива интересни случки от самата пиеса, които постоянно вплита в нейните си разкази. Но неминуемо се стига дотам, че тя започва да обяснява за себе си. Няма как, в почти всеки моноспектакъл е така. То се тръгва отнякъде и изведнъж тя започва да ни занимава със себе си. Говори за работата си, въобще за живота ѝ досега, отношенията с майка ѝ – една доста застъпена тема, с мъжа ѝ. Като в по-голямата си част е с доста голяма доза чувство за хумор, тъй като знаем, че понякога човек така се справя по-добре в такива ситуации, които са по-патови, ако мога така да ги нарека. И ако се отдадеш прекалено много на драмата и самосъжалението – така или иначе е ясно може би, че изходът понякога няма да бъде най-добрият, по-добре поне да се посмеем преди това и да излезем от ситуацията, макар и за малко, с някакъв черен хумор, отколкото да се затъва и затъва все повече в това. Тя е от тези хора, както и аз съм от тези хора", обясни още Бабинова.

По думи на актрисата публиката накрая ще разбере защо героинята ѝ е толкова забавна. Все пак Анджела неслучайно се опитва да вклини монолога на Хамлет в историята, а едно торнадо ѝ стига, за да осъзнае, че от доста време лъже себе си и отговорът винаги е "Да бъдеш!".

Повече за важните теми, които повдига "Пистолет в торнадо", за идеята да не се вземаме прекалено на сериозно и за съмнението като ключова съставка в природата на актьора – чуйте от Весела Бабинова в звуковия файл.

Моноспектакълът ѝ ще се играе отново и на 30 ноември отново там – в Театро отсам канала от 19:30 часа.

Сценограф на "Пистолет в торнадо" е Елис Вели, музиката е дело на Тони Рикев, а продуценти са Луиза Григорова - Макариев и Александър Сано.

Снимки – Театро отсам канала, Phelia Barouh, Diliana Florentin
По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Как музей край Павликени пази римските традиции в керамиката

Античният керамичен център край Павликени е едно от значимите археологически открития в България. Историята на неговото разкриване започва през 1971 г., когато случайно е открит по време на обработка на земята. Плугът на един от земеделските работници попада в керамична пещ, което води до стартирането на археологически разкопки. Археологът..

обновено на 03.02.25 в 11:23

Манипулираната реалност на Калоян Илиев - Кокимото

Известният попарт художник Калоян Илиев - Кокимото открива интересна изложба в галерия "Видима", Севлиево. Роден е през 1979 г. във Варна. Завършва Факултета по изобразителни изкуства във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий". Специализира "Графика" в класа на проф. Радко Спасов, а след това в графичния департамент на Академията за..

публикувано на 01.02.25 в 09:15

Предизвикателството да създаваш театър

Механизмите, които трябва да подпомагат финансово държавните театри, почти не работят. Културните политики са в някаква агония, а е необходимо да се обърне внимание на потребностите на всеки един културен институт, за да може той максимално добре да изпълнява своята функция. Това смятат директорката на Театрална работилница "Сфумато" проф...

публикувано на 01.02.25 в 09:10

143 години от рождението на Владимир Димитров-Майстора

Навършват се 143 години от рождението на Владимир Димитров-Майстора. За 13-и път ще бъде връчена Националната награда за живопис на името на художника. Ден преди награждаването на новия лауреат и откриването на изложбата на миналогодишния носител на наградата – Димитър Чолаков, в "Артефир" е разговорът с директора на Художествената галерия..

публикувано на 01.02.25 в 08:10
Дария Шушкова, Марина Ребека и Джошуа Гереро

"Мадам Бътерфлай" от Виена

В предаването ви предлагаме документален запис от 4 ноември 2024 г. от залата на Виенската държавна опера на спектакъла на "Мадам Бътерфлай" – триактната драма от Джакомо Пучини, под диригентство на Джампаоло Бизанти. Композиторът открива сюжета за своята шеста опера по време на престоя си в Лондон, където гледа едноактната трагедия "Гейша" на Давид..

публикувано на 01.02.25 в 08:00