Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кампанията "Аз съм мама предприемач" в подкрепа на майките с бизнес

За майките, които избират да излязат от зоната на семейния комфорт, за жените, които успешно съчетават предприемачеството с майчинството, и за онлайн платформата, която дава гласност на тези лични бизнес истории, разказват две майки от сайта Mami.bg.

Стефка Стоянов и Ана Кузнецова гостуват на рубриката "Разговорът", за да запознаят слушателите на предаването "Нашият ден" с инициативата "Аз съм мама предприемач" в подкрепа на майките с бизнес.

Стефка разказва как през 2020 година ѝ хрумва идеята да създаде сайта Mami.bg: "Имах нужда от място, което да събира качествена информация за една от най-големите житейски трансформации, а именно – това да станем майки." 

Стоянов разказва, че раждането на детето напълно преобръща кариерния ѝ път. От маркетингов специалист се превръща в предприемач. Тя споделя опита си, че майчинството предполага едно различно приоритизиране на бизнеса.  

Към разговора със своята лична бизнес история се присъединява и Ана. Понастоящем собственик на иновативен сладкарски бизнес, младата майка от руски произход, избира България за свой дом след продължително странстване по света. Водена от истински предприемачески дух, Ана разказва за предизвикателствата и подкрепата, получена от майчинската общност зад кампанията "Аз съм мама предприемач".

Стефка споделя, че при стартирането на сайта има късмета да събере добър екип. По думите ѝ е важно "да намериш хората, които по същия начин усещат, че има празнота на пазара". Като отличителна черта на сайта, в сравнение с други подобни платформи за майки, тя посочва задълбочеността на публикациите.

За самата кампания "Аз съм мама предприемач" Стефка разказва, че за много от майките това се оказва първият път, в който някой валидира техния бизнес.

"Това са жени, които имат страшно голяма нужда от подадена ръка. Те нямат време да се ровят из сайтове на министерства да търсят субсидии. Това са едни много тромави процеси. Приоритетите са дом, семейство и започнатият бизнес", казва Стефка Стоянов. Тя допълва, че кампанията е нещо като миниинкубатор за тези бизнеси, насочен специално върху медийното общуване.

Най-новата инициатива на кампанията е финансирана по програмата за мигранти с таланти в България. "В България живеят страшно интересни хора и искахме да покажем историите на тези майки, които са избрали да дойдат в страната, да създадат своя бизнес тук и да развиват мечтите си", обяснява мотивацията си Стефка.  

На свой ред Ана споделя как с помощта на общността от майки бизнесът ѝ преодолява инфарктна ситуация, в която е бил поставен заради некоректен наемодател. Ана използва момента да изкаже голямата си благодарност за подкрепата.

Стефка завършва разговора с апел към слушателите: "Когато избираме бизнесите на майките предприемачи, ние не просто си купуваме нещо, а помагаме на едно семейство. Избирайте откъде да пазарувате!"


По публикацията работи: Бисерка Граматикова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Ива Иванова

Другият живот на плодовете

Натуралните плодови ликьори се приготвят в България предимно за домашна употреба, а това често е предпоставка рецептите да се загубят, знанието и уменията да не могат да преминат нататък. Това е поправимо, казва Ива Иванова от София, впуснала се преди няколко години в приключението да произвежда натурални плодови ликьори, в които плодовете и..

публикувано на 19.05.24 в 10:35

Радвайте се!

Протойерей Александър Шмеман пише: "Ето какъв е смисълът на неделята на жените-мироносици. Тя напомня, че тогава в безнадеждната тъмнина са светили единствено любовта и верността. Призовава ни да пазим любовта и верността, за да не умрат, да не изчезнат от този свят. Осъжда нашето малодушие, страх и вечното ни робско самооправдание. Тайнствените..

публикувано на 19.05.24 в 09:10
Георги Лозанов

Доц. Георги Лозанов: Контекстът е много по-важен от текста, който произвеждат политиците

Предизборните дебати, политиците като "кукувици от часовник" и журналистите като PR-и на политиците – коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов , преподавател във ФЖМК, бивш председател на СЕМ. Какво "грози" журналистите по време на предизборна кампания? "Съзнателно или неволна да станат съучастници в манипулации и..

публикувано на 19.05.24 в 08:45

Христо Даново залага на туризма

Карловското село Христо Даново се намира в подножието на Централен Балкан, на 120 километра от столицата и на 20-ина от общинския си център. Около него има полета с лавандулови насаждения и маслодайна роза. В населеното място живеят над 1700 човека, а в центъра му се намира паметникът на възрожденския учител, книжовник и родоначалник на книгоиздаването..

публикувано на 18.05.24 в 09:26
Серго Маркарян

Серго Маркарян: Протестиращите в Грузия казват – ако не сме свободни, по-добре да не сме живи

Въпреки продължаващите седмици масови протести парламентът в Грузия окончателно прие оспорвания закон за "чуждите агенти". Какво следва за Грузия, защо много анализатори предричат бъдеще за Грузия като това на Беларус и възможно ли е то? За влиянието на Русия в политиката на Грузия и не само там, има ли вина Западът за тежкото положение в Украйна..

публикувано на 17.05.24 в 16:45