"Бил съм послушно дете – спомня си Ангел Заберски-син. – По думите на майка ми никога не съм им създавал проблеми, винаги съм се съгласявал с техните нареждания и желания. Попитаха ме искам ли да свиря на пиано и аз отговорих утвърдително, макар след това често да се е случвало да плача и е имало моменти, в които ми се е искало по-скоро да бъда навън, с приятелите ми, вместо да се упражнявам. Но никога не съм бил лишаван от игри! Имах прекрасно детство, играл съм на всичко, което беше модерно по онова време. Правилото беше: "Уроците научени – има време за игра!". А имам колеги и приятели, които нямат детство, и смятам, че това не е редно. Защото когато в един момент узреят и станат солидни личности, започва да им личи, че не са имали детство – искат да си го компенсират по някакъв начин. Аз бях напълно нормално дете – и отличник съм бил, и съм учил, и съм свирил... но не съм се лишавал от нищо!"
За детството, за първата среща с инструмента, който по-късно ще осмисли целия му живот, за прекрасната атмосфера в семейството на композитора Ангел Заберски и певицата Маргарита Радинска, както и за много други интересни неща разговаряхме с Ангел Заберски-син в студиото на "Предаване без име".
В две поредни съботи – на 9 и 16 март – можете да научите как се е насочил към джаза, кои са неговите кумири, какво и с кого обича да свири и какъв е на сцената и живота. Ще чуете и две от най-новите му произведения, които НЕ СА джаз, а са в областта на симфоничната музика: "Капризите на дамата" и "Рапсодична фантазия".
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
Галерия "Стубел " представя избрани творби на Спартак Дерменджиев. Всъщност подбраната колекция, изградена като своеобразно работно ателие на артиста,..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg