"Бил съм послушно дете – спомня си Ангел Заберски-син. – По думите на майка ми никога не съм им създавал проблеми, винаги съм се съгласявал с техните нареждания и желания. Попитаха ме искам ли да свиря на пиано и аз отговорих утвърдително, макар след това често да се е случвало да плача и е имало моменти, в които ми се е искало по-скоро да бъда навън, с приятелите ми, вместо да се упражнявам. Но никога не съм бил лишаван от игри! Имах прекрасно детство, играл съм на всичко, което беше модерно по онова време. Правилото беше: "Уроците научени – има време за игра!". А имам колеги и приятели, които нямат детство, и смятам, че това не е редно. Защото когато в един момент узреят и станат солидни личности, започва да им личи, че не са имали детство – искат да си го компенсират по някакъв начин. Аз бях напълно нормално дете – и отличник съм бил, и съм учил, и съм свирил... но не съм се лишавал от нищо!"
За детството, за първата среща с инструмента, който по-късно ще осмисли целия му живот, за прекрасната атмосфера в семейството на композитора Ангел Заберски и певицата Маргарита Радинска, както и за много други интересни неща разговаряхме с Ангел Заберски-син в студиото на "Предаване без име".
В две поредни съботи – на 9 и 16 март – можете да научите как се е насочил към джаза, кои са неговите кумири, какво и с кого обича да свири и какъв е на сцената и живота. Ще чуете и две от най-новите му произведения, които НЕ СА джаз, а са в областта на симфоничната музика: "Капризите на дамата" и "Рапсодична фантазия".
В 24-тото издание на своя Великденски музикален фестивал Държавната опера във Варна поднася 16 събития в различни жанрове – опера, оперета, балет, концерт и мюзикъл и спектакли за деца. Началото беше поставено през март с представления на оперите "Бохеми“ и "Макбет“, детския мюзикъл "Мечо Пух“ и първия от концертите "Лицата на НМА "Проф. Панчо..
През далечната 1981 година едно име нахлу с гръм и трясък в рокаджийските класации на цяла Европа и предизвика удивени възгласи. Проглуши дори британските фенове и славещата се със своя шовинизъм критика на Албиона не успя да затвори очите си пред факта, че Германия е родила група от класата на "Деф Лепърд", "Айрън Мейдън", "Саксън" и..
От началото на своето създаване фестивалът "Артис" носи послание за духовност, творчество, креативност и вдъхновение. Този мотив е силно застъпен и в това издание, което поставя своето начало на 12 април от 19.00 часа в зала № 9 на Национален дворец на културата с концерт на Ирина Георгиева, Георги Андреев, Милена Андреева озаглавен "Фолклор и..
Спектакъл от сцената на Нидерландската национална опера ще проследим тази събота (4 април от 20 часа) чрез международния радиообмен. Това е операта "Роберто Деверьо" на италианския композитор Гаетано Доницети, с която трупата на театъра и тандема режисьор – диригент, Йетске Мийнсен и Енрике Мацола, завършват историческата трилогия на Тюдорите. В нея..
Операта е базирана върху трагедията на Франсоа Ансело "Елизабет Английска". Либрето: Салваторе Камарано. Световна премиера: 29 октомври 1837, Неапол, театър "Сан Карло". В България операта не е поставяна никога. Действащи лица: • Елизабет Първа, кралица на Англия – сопран • Херцог Нотингам – баритон • Сара, херцогиня Нотингам – мецосопран • Роберто..
На 7 април – Деня на здравния работник, отбелязваме значимостта на хората, които се грижат за здравето ни не само в болничните зали, но и чрез словото...
"Ганьограф" е авторско работно наименование на кратките визуално-словесни творби в социалните мрежи, описващи "класическия българин" или "класѝка", нещо..
Отиде си актьорът от Сатиричния театър Пламен Сираков. Той бе добър, усмихнат човек, благ и ненатрапчив. Познавах го от 1991 г., когато се срещнахме в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg