Басът Михаел Вагнер отново блесна в Музикалния театър на Линц с дебютна роля. В премиерата на "Севилският бръснар" на Росини на 20 януари тази година той изигра д-р Бартоло. Роденият в Долна Австрия Михаел Вагнер умее да убеждава не само музикално, но и театрално. В това отношение ролята му в "Севилският бръснар" му предостави най-добри условия и поле за изява. Сценичните проби са продължили около седем седмици.
"Бартоло означава за мен едно разнообразие в сравнение със сериозните роли. Във всички случаи обаче е много важно определеният характер да се извлече от гениалността на всеки композитор, както музикално, така и театрално. Това е една прекрасна задача, все едно дали става въпрос за трагедия или комедия, още повече, че двата жанра понякога са много близко един до друг", казва любимецът на публиката в Линц.
Михаел Вагнер не крие своите предпочитания за ролите на Моцарт, Вагнер и Рихард Щраус. Като музикална кулминационна точка в новата си роля от операта на Росини той определя голямата ария от първо действие: една типична за Росини ария с много орнаменти и шестнадесетини в едно устремено темпо, ария от типа "басо буфо", която изисква всичко от един певец. Певецът разказва още за "Севилският бръснар" на Росини: "Тази гениална опера всъщност е изградена от множество кулминации. Това е един изключително рядък случай, в който за една комедия в рамките само на няколко седмици е написана една толкова убеждаваща музика".
И в действителност: "Севилският бръснар" на Росини принадлежи към три от най-известните произведения на оперния репертоар. Увертюрата, както и 16-те музикални номера на операта, "бълбукат" от виц и музикалност: един празник на колоратурите с известните "кресченди" на Росини. Съдържанието е простичко разказано: граф Алмавива иска да се ожени за Розина. Неговият приятел, бръснарят Фигаро, го подпомага в това начинание. Двамата заедно искат да предотвратят д-р Бартоло да спечели Розина, тъй като Бартоло всъщност се интересува само от нейното наследство. Алмавива първо се представя като войник, после като учител по музика, за да се сближи с Розина. Бартоло е мнителен и вижда единствено в една женитба с Розина възможността да се замогне, но Алмавива го изпреварва. Накрая всички са щастливи, а Бартоло получава зестрата на Розина.
За премиерата на "Севилският бръснар" в Линц пресата намери похвални думи: режисурата на Грегор Хорес е богата на фантазия, а сценичната картина на Елизабет Педрос с големите сребърни монети, под мотото "Парите управляват света", е доста сполучлива. Костюмите на Ивон Форстер са дръзки, причудливи, доста пъстри, сюрреални, но се вписват изключително добре в цялостната картина.
Похвални, изпълнени с признание са и думите за италианския диригент Клаудио Новати, за Брукнер-оркестъра, за всички солисти певци, както и за мъжкия хор на музикалния театър в Линц. Особено внимание заслужават солистите. "Майсторско пеене, което носи радост": с тези думи австрийската преса описва ансамбъла от солисти. При това би трябвало да се добави, че от двамата южнокорейци, Адам Ким, баритон, в ролята на Фигаро и СойнгДжик Ким, тенор, в ролята на граф Алмавива, вторият е с по-богат, по-мек, по-благороден глас.
Много важно място в ансамбъла заема Анжела Симкин, британско мецосопрано, която изпълни ролята на Розина. Блясък, сила, закачливост, красота на гласа: с тези качества Симкин придаде оживени контури на образа на Розина и "грабна" публиката.
Гото Грисмайер, сопрано от Линц, изигра енергично ролята на гувернантката Берта. Певицата е известна с комедийни роли. За съжаление в някои определени височини гласът на Грисмайер прозвуча с лек метален оттенък.
Убедителни бяха и басът Доминик Некел в ролята на жадния за интриги учител по музика Базилио, както и Александър Йорк в ролите на двамата слуги Фиорело и Амброджио.
Публиката аплодираше между музикалните номера, както и възнагради цялостно постановката с възторжени аплодисменти. Който иска добре да се забавлява в една изпълнена с виц и доста успешна оперна вечер, не бива да пропуска този нов "Бръснар" в музикалния театър на Линц! Операта ще бъде изпълнявана до 28 юни.
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
След два студийни албума и един концертен дуетът Димитър & Христо издава "Несломен". Новият албум включва осем песни, повечето от които са в колаборация с цигуларката Анна-Мария Тамахкярова, позната като ANIMA. "Несломен" се казва и първата песен от албума, която има кънтри-етно звучене. "Тази дума отговаря на много неща и по някакъв начин ще..
Прочутият мюзикъл "Криворазбраната цивилизация" по пиесата на Добри Войников оживя на сцената на Националния музикален театър "Стефан Македонски". Режисьор на спектакъла е Николай Гундеров, познат на публиката с неподправения си почерк в жанра комедия. Той е и сценарист на новия текст по пиесата на Добри Войников, където героите са поставени в..
Във връзка с 70-годишния юбилей на ЦЕРН и по случай 25-ата годишнина от пълноправното членство на България във водещата научна организация, Министерството..
Ако не сте се самоизолирали от политическото ни злободневие, защото немалко от нас наистина са го направили, и сте слушали внимателно това, което говорят..
За адвокатурата, която празнува своя празник на 22 ноември , съдебната реформа, избора на нов главен прокурор, Висшия съдебен съвет, Закона за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg