Преди броени дни Венеция се превърна в първия град, който наложи туристическа такса за посетителите, които не идват, за да нощуват там. Художникът Стефан Попдимитров, който редакторът на "Нашият ден" Василена Мирчева срещна по време на Венецианското биенале, споделя своето усещане за Венеция като център на световната култура.
Попдимитров разказва, че Венеция трудно е преминал през пандемията, тъй като туризмът е една от най-важните индустрии в града. За радост ентусиазмът на самите венецианци постоянно да представят града си в най-различни артистични форми за пореден път възражда духа на Венеция.
Опасенията на местните са свързани с това Венеция да не се превърне в един "Дисниленд", тъй като хората в града не се чувстват като музейни експонати и искат да защитят средата, в която живеят, заявява артистът.
В италианския град художникът се озовава на път за Америка и избира да остане. Попдимитров се занимава с графика, живопис, монументална скулптура – с това, което Италия предлага като витрина в света на изкуството. Артистът определя Венеция като музей на открито, в който богатата на творчески емоции атмосфера действа вдъхновяващо. По думите на Попдимитров градът не е обвързан с дълбоки политически ангажименти, което разширява творческата свобода.
Темата на тазгодишното Венецианско биенале беше "Чужденци навсякъде". Попдимитров коментира, че Венеция винаги е бил много интернационален град и предложените творби излизат от рамките, които подобни тенденциозни теми задават.
Целия разговор чуйте в звуковия файл:
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg