Среща на випуск 70 и.... някоя година. Да вадим носните кърпички, че има бая да си подсмърчаме с тези вирусоносители по отношение на... романтиката и усмивката.
Всички онези "стари и златни" евъргрийни, изхранили диджейското братство в годините, когато пускаше от "Юпитери" и "Унитри". Подобни концерти са като срещи на съученици, поне три по десет години след завършването им. Непретенциозни. Усмихнати. Сантиментални – до дъното на чашата. И в същото време – по своему изчистени от тегавите наслоения на изминалите сезони. Купон, чиито пътеки отвеждат към отъпканите спомени от миналото, когато всички в класа имаха коса и тя беше дълга 10 години. Без да търсят паралел в настоящето, камо ли в бъдещето. Парти заради самото парти. Може и някоя и друга сълза вместо поанта над старите снимки.
"Всички най-големи хитове" от "Смоуки" в автентична романтична атмосфера от началото на 80-те насред магията на пловдивския античен театър на 28 юни. А и документален филм за пребиваването им в града на тепетата. Родните ветерани "Спринт" ще открият за хедлайнърите.
Втората половина на 70-те почти всяка група успя да си извоюва място в набъбналия пантеон от рок величия. 11 от техните 14 хита на Албиона се родиха през това изпълнено с музикални събития динамично десетилетие. Тогава всичко беше рок. Британците свиреха лековати рок песнички с диско усещане, а гласът на оригиналния им вокалист Крис Нормън още тогава звучеше така, сякаш е побрал мировата скръб в себе си. Разбира се, по-късно, през 80-те, Крис продължи да дрънка на китара и да пее мелодиите на Дитер Болен, които го запратиха в по-изразеното евродиско, но така и си остана с този товар на плещите. А да не забравяме и колко чест гост беше на новогодишните телевизионни програми на бившите соц. страни. Той отдавна не е във формацията, която е с изцяло подновен състав – даже, както откривам, той има и сравнително актуален диск с нов материал. Установявам така също, че "Смоуки" не спират да свирят по целия свят, включително в Скандинавия, Южна Африка, Германия и дори Китай. Турнетата им не спират през цели четири десетилетия – 70-те, 80-те, 90-те и днес, а тиражът на албумите и синглите им вече над хвърля 30 милиона копия по света. Тоест, може да каже, че "Смоуки" не са спирали да пушат. Е, не чак като вулкан, но поп чичковците – вече със освежено попълнение, продължават да държат на своите фенове.
Дори днес, във времето на Ед Шийрън и Тейлър Суифт манията, след 26 студийни издания и почти 6 декади на сцената, англичаните, измислени от прочутия продуцентски тандем Ники Чин и Майк Чапмън в началото на 1975-а, не се дават. И все така залагат на печелившата карта и собствения си стил – любопитен, без да отчайващо семпъл, но богат на въображение. В звучене, което по времето на платинен хит като "Don't Play Your Rock 'n' Roll To Me" например беше определен като пауър поп. Или "Something Makes Me Blue", заради който звездата на "Мотаун" Смоуки Робинсън през 1975 година откри, че съществува такава група на Острова. Последва съдебен процес за името. Обаче покойният вече дългогодишен басист и композитор Тери Ътли закърпи положението. Оттогава формацията изписва името си нарочно погрешно. Дали ще са "Елизабетънс" от 1967-а с намерение и те да получат бийтълсовата награда от кралицата "Кавалери на ордена на британската империя"? Дали по-късно "Кайнднес"? Или просто "Смоуки"? Винаги в златен за харчене AOR, превъртащ в бърз ритъм тялото, след доста възходи и падения – като например първото им присъствие през 1984-а в нашенската новогодишна програма, а после още няколко пъти по 10, членовете на братфордския тим все искат нещо да им се случва. Без значение какво точно ще е то. По-добре отрицателни емоции отколкото никакви, нали?
В последния състав са Стив Пинел (барабани) и Мартин Бълард (кийборди) – с най-дългогодишен стаж в тези редици, Мик МакКонъл (китара и втори глас), Пит Линкълн (основни вокали и ритъм китара) и синът на Мартин Бълард – Люк Бълард (бас и бекинг). Пит Линкълн е певец-клонинг на Крис Норман, поне гласово. Харесаха си го от глем рок ветераните "Суит" (на Анди Суит). Ако слушате със затворени очи, няма да разберете кой от двамата пее. Съвременната техника го позволява, а и кой се старае да пее и свири, след като можеш да изревеш: "Alice! Who The f*ck is Alice?!"
"Когато сме на сцената и изпълняваме наши песни и виждаме как всички полудяват и танцуват, тогава се чувстваме като кралете на света – обяснява вокалистът Пит Линкълн – Хората знаят и пеят всичките ни песни, дори новите. Свирим ги по целия свят, даже като ги започнем, викат: "Аааа, и тази е тяхна". Всяка вечер е различна, имаме различно усещане".
Вече всички знаят коя е Алис. Но коя е Сали, която се обажда на лирическия герой в началото на онзи същия хит "Living Next Door To Alice"? Той има своето по-ново продължение, което се нарича "Sally's Song". Ще го чуем и в Пловдив този петък. Ако ви гони носталгичната треска и сте верни на принципа, че всяко ново е добре забравено старо, то няма да е зле да си запазите датата 28 юни. Когато ще се усмихнем и ние, и нашите халби с бири. Безценните хеви поп трепачи и плътно сгушени балади така и не изпепеляха под тежкия натиск на новите точилки. Модерно ретро. Тази година в Лондон набъбнаха няколко клубове, в които се въртят само парчета от края на 70-те и началото на 80-те и където задължителното чарлстон-облекло навява странни, но много топли спомени. Алис! "Who The f*ck is Alice?!"
Да влезе Сали...
Чуйте!
"Севилският бръснар" или закачливата, но и реалистична музикална комедия на Джоакино Росини се появява отново на сцената в ексцентричната постановка на режисьора Бартлет Шер в сезона на съботните матинета на "Метрополитън опера" – Ню Йорк на 31 май 2025 г. Мецосопраното Айгул Ахметшина, която триумфира миналия сезон като Кармен на Бизе, сега се..
1 юни Свири Националният симфоничен оркестър на РАИ с диригент Андрес Ороско-Естрада. 3.00 часа – Антонин Дворжак (1841-1904), Концерт за виолончело в си минор, оп. 104. Солист: Пабло Ферандес (виолончело). 3.42 часа – традиционна каталунска, El cant dels ocells (Песента на птиците). Изпълнява Пабло Ферандес (виолончело). 3.46 часа – Рихард Щраус..
Красимира Стоянова, Анна Нетребко, Елина Гаранча и Хуан Диего Флорес са сред звездите в новия сезон на Миланската Скала. Откриването на 7 декември е с операта "Лейди Макбет от Мценска губерния" на Дмитрий Шостакович . За първи път от десет години насам сезонът се открива с музика на композитор, който не е италианец. Изненадата тази година..
На 29 май "Кварто квартет" представят в Пловдив музикалния спектакъл "Гласове и струни", заедно с хор "Мистерията на българските гласове", с авторската музика на Георги Андреев и Калина Андреева (контрабас). На сцената на Античния театър с тях ще излязат група "Молец" и Скилър. Българските зрители ще аплодират продукция, която вече имаше успех по..
Утре, 29 май, в бар "Петък" ще се състои официалното представяне на новия албум и видео проект, създадени от български музиканти с фокус върху темата за психичното здраве. Вокалистът и китарист на група "Последно повикване" – Цветан Андреев, сподели подробности за инициативата в ефира на Lege Artis. По думите на Цветан идеята за албума не е била..
От днес в галерия "Риволи" може да бъде видяна изложбата "Френското изкуство". Галерия "Риволи" представя изложбата "Френското изкуство", която събира в..
Политическите процеси в България коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Веселин Стойнев , автор в DW и заместник главен редактор на "Би..
Познаваме актрисата Ева Данаилова като едно от лицата на Народния театър "Иван Вазов", но преди няколко месеца тя избра да не живее вече в София, а в Русе,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg