"Никоя друга опера на Вагнер не е получила толкова хвалебствия или е била обект на толкова критични подигравки като Лоенгрин. Едно е ясно – предвид вътрешната противоречивост на пиесата, театърът е изправен пред върховното предизвикателство да развие проникновена и чувствителна деконструкция на своите ролеви модели и конфликтни структури. Културата на съмнението, отхвърлена и демонизирана в творбата и персонифицирана в образа на езическата вещица Ортруд, е единственото подходящо днес за епохалното и същевременно дълбоко подозрително изкуство на Вагнер.
"Усилването, реализацията и спецификацията на митично отдалеченото", изцяло в смисъла на цитата на Томас Ман тук, са дизайнерски стратегии, с които се съпоставя театралното изкуство на Вилер, Морабито и Виброк. Те са се потопили във фината мрежа от приказки и митове, в които се корени еклектичният мит на Вагнеровия Лоенгрин. В процеса те открили народна приказка, която започва: "Имало едно време един крал, който умрял, оставяйки две деца, син и дъщеря. Дъщерята беше една година по-голяма от сина. Един ден двете деца се караха кой да бъде крал, както братът каза: "Аз съм принц и ако има принцове наоколо, принцесите не могат да управляват."
Така от Виенската държавна опера анонсират своя нов прочит на операта "Лоенгрин" от Рихард Вагнер. Овациите са за проникновената интерпретация на диригента Кристиан Тилеман, който ръководи солистите, хора и оркестъра на известния Виенски оперен театър. В ролите се превъплъщават певците Малин Бистрьом, Дейвид Бът Филип, Мартин Гантнер, Аня Кампе, Георг Цепенфелд и Мартин Хеслер.
Бъдете с нас в съботната Оперна вечер на 13 юли от 20.00 часа, за да съпреживеем дългото пътешествие на Вагнеровите герои през любовта, добротата, невинността, съмнението, подмолността, коварството до реалната загуба на истината и доверието, които разрушават личния им свят.
"Светлост" са трима приятели от Скопие, закърмени с музиката на Матс Густафсон , Петер Брьоцман , Кен Вандермарк , Sun Ra Arkestra , Орнет Колман и местната хардкор сцена. Поименно – Дени Омерагич (контрабас, баритонова китара и баскитара), Нинослав Спировски (тенор сакс, кларинет) и Кристиян Новковски (барабани). По покана на..
Соня Йончева, призната за една от най-ярките звезди на световната опера, получи престижната награда "Музикант на годината" за 2023 година на Българското национално радио. Отличието се присъжда след национална анкета, организирана от предаването "Алегро виваче" по програма "Хоризонт". Това не е първото голямо признание за оперната прима от БНР –..
Концерт на огнените "Файъруинд" и класиците "Мастърплен" предстои в столичния клуб "Джой Стейшън" на 5 декември. Събитието, по време на което родните фенове на хеви метъла отново ще се срещнат с любимите си групи - но за първи път на една сцена, е начално от източноевропейското турне Masters Of Fire . Очакваме могъща приливна вълна от мелодичен..
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да изнесат специален акустичен концерт в зала "Сингълс" на НДК (вход А4, дясно), който е част от зимното им турне Acoustic in Europe . Формацията е емблематична както за австралийската..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
Представлението "Апокриф" на театрална работилница "Сфумато" задава въпроси за живота между този и онзи свят, за срама, за битката между доброто и злото...
Когато викаш, за да бъдеш чут, всъщност пречиш на другия да те чуе. А когато искаш да разбереш повече за себе си и отношенията си с човека, с когото си..
В стилистиката на любимия филм "Неочаквана ваканция" зададохме въпроса към д-р Антония Първанова, която за пръв път гостува в седмичното издание "За..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg