Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Мнение от Светослав Нунев

Как дигиталната музика промени музикалния бизнес?

Защо Лондон е една от "столиците" на клубната музика?

Снимка: pixabay.com

В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" говорим за музикалното мениджърство и клубния живот в различните краища на Европа. Събеседник е Светослав Нунев – организатор на събития и концерти на български изпълнители в световната музикална столица Лондон, с дългогодишен опит като композитор и диджей. Той сподели своите наблюдения и впечатления за промените в музикалната индустрия и какво означава да си част от клубния живот в голям град като Лондон, в сравнение с този в България.

Нунев разказва как е пристигнал в Лондон през 2011 година – време, когато музикалната сцена изглеждала различно от днес. "Не мога да дам точен очерк как е изглеждал музикалният живот тогава", отбелязва той, подчертавайки обаче, че преди ерата на социалните мрежи музиката е била много различно преживяване за всички. "Още купувахме дискове, музиката не беше нещо безплатно, както е сега, и това промени целия бизнес", споделя той. Организирането на концерти днес е станало по-често явление, което според него има и положителни страни – срещата на феновете с техните музикални герои на живо е изключително преживяване.

Светослав вярва, че въпреки промените, за младите хора връзката и отношението към музиката не са се променили коренно. За него музиката е израз на ценности и спомени, особено тези, свързани с младежките години. Чувството на принадлежност към дадена група или общност, която харесва определена музика, остава важно за всеки, независимо от епохата. В същото време обаче признава, че дигиталната музика е дала възможност за бърз достъп до всякакви жанрове. "В един ден можеш да гледаш 10 неща, които ти се струват интересни и никога не си чувал", споделя Нунев. Той сравнява това с миналото, когато хората са се събирали, за да слушат нова плоча, донесена от чужбина. Днес всеки може самостоятелно да открие огромен обем музика за кратко време, което обогатява знанията ни за музиката, но може би ги прави по-повърхностни.

Говорейки за разликите между Лондон и София, Светослав споделя, че музикалната индустрия има няколко основни столици и Лондон безспорно е една от тях. Там съществуват стотици институции и организации, фокусирани изцяло върху музиката. В България, казва той, те са значително по-малко, по-малко популярни и не толкова профилирани. Прави му впечатление, че музикалната култура в Лондон е на малко по-високо ниво – хората там разполагат с по-обширни познания за групите и изпълнителите, които слушат, което прави разликата между клубния живот в двата края на Европа осезаема.

Чуйте разговора в звуковия файл. 


По публикацията работи: Зоя Димитрова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Станчо Стоилов

Разкази по ноти – историята на Станчо Стоилов

Едно от изданията на предаването "Портрети" посветихме на един, бих казала, истински будител на народната музика в Граово. Това е Станчо Стоилов – стилен певец с оригинален авторски репертоар, педагог, прочут майстор на традиционни инструменти и акордьор. Името му свързваме и с първото музикално училище за фолклор у нас. През октомври 2024 г. се..

публикувано на 05.01.25 в 12:50

Метрополитън отваря архивите си: "Хензел и Гретел"

В последната събота за 2024 година, на 28 декември, Метрополитън опера отвори архивите си и така в прочутите съботни радиоматинета прозвуча празничен спектакъл от Коледа през 1982 г. Едно възхитителното ретро предаване от Ню Йорк ви поднасяме и ние на 4 януари от 20 часа : "Хензел и Гретел" от Енгелберт Хумпердинк . В любимата приказка,..

публикувано на 04.01.25 в 08:05

"Хензел и Гретел", опера-приказка в три действия от Енгелберт Хумпердинк

Музика: Енгелберт Хумпердинк Либрето: Аделхайд Ветте по приказката на братята Якоб Лудвиг Грим и Вилхелм Карл Грим Първо изпълнение: Ваймар, 23 декември 1893 г. Действащи лица: • Петер, майстор на метли – баритон • Гертруд, негова съпруга – мецосопран • Хензел, техен син – мецосопран • Гретел, тяхна дъщеря – сопран • Вещицата – тенор или..

публикувано на 03.01.25 в 17:22
Торд Густавсен

Торд Густавсен за най-хубавите неща в живота

В първия ден на годината от 23 ч. "Джаз+" ни връща във вечерта на концерта на Торд Густавсен в столичната зала "България". Само тук публикуваме пълния запис на разговора ни минути след саундчека:

публикувано на 01.01.25 в 18:50

Светлина Стоянова и Виви Василева са солистки на тазгодишния празничен Новогодишен концерт в НДК

Традиционният и чакан от публиката Празничен новогодишен концерт отново ще се проведе в първия ден от новата година в зала 1 на НДК, от 19.30 часа. На сцената със солистките застава Фестивалният симфоничен оркестър с диригент Емил Табаков в партньорство със Coфийcĸaта филхармония. Маестро Емил Табаков споделя, че не търси прилики с празничния..

публикувано на 01.01.25 в 08:05