Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор Пиеро Епифания Осамбела Miles, los amigos, така че можем логично да наречем новото издание Psicodelia Afroperuana дългоочаквано. То е ЕР (тоест, кратък албум) от четири пиеси – първа част от планирана трилогия, но ние съвсем естествено го слушаме като на цялостен (и пълноценен) албум, тъй като не времетраенето и не броят на композициите в него са важни, а богатството, разнообразието и наситеността на звученето, защото в тези по-малко от 19 минути преминаваме през десетки светове, отглас от които остава у нас дълго след като сме го изслушали.
За първи път чухме как звучат на живо тези пиеси по специален повод миналото лято, когато Пиеро откри със своя квинтет Piero Epifania Electric Band за сина на "краля на малийския блус" Вийо Фарка Туре в София. И още тогава останахме очаровани от това как в рамките на всяка една от тях чуваме сякаш по повече от една песен, без това да звучи претрупано или претенциозно. Това, което Перо е казал в Miles, los amigos в рамките на цял дългосвирещ албум, в Psicodelia Afroperuana е синтезирано в един доста по-подходящ за скоростта на света, в който живеем днес, формат. Музиката се усеща директно със сърцето със своята ефирност и лекота, без обаче да е лесно смилаема или easy listening, както е модерно да се казва на новобългарски. Ритъмът "фестехо" съвсем естествено се среща с психеделични клавирни партии, тувинско гърлено, способно да разбуди и дракон, китари а ла Марк Рибо, могъщ басов гръбнак и дори струнен квартет, а тази "сложност" на звука също удивлява отново… с лекотата и ефирността, която носи, а и с факта, че спрямо предишния албум Psicodelia Afroperuana е в пъти по-близо като усещане до начина, по който групата звучи на живо.
Ако в дебютния албум пъстротата идва и от "хилядите приятели", които участват в него (през няколко морета и океани), в новия основният ѝ източник е въображението на автора, богатият му опит на музикален пътешественик (от Китай до Северна Македония, през Търция, Финландия, Нидерлания и България) и точно тези петима души, с които ЕР-то е създадено в България – Александър Логозаров (електрическа китара), Васил Вутев (барабани), Димитър Горчаков (клавишни) и Радослав Славчев, заменил на баса Михаил Иванов.
Още първата пиеса Bailando Solos ни отвежда един свят, доста съзвучен с този на Сусана Бака от времето на албума ѝ Espiritu Vivo (2002), световна класика в афроперуанската музика (а за времето си и доста авангарден), но… историята продължава и буквално на всеки три минути в Psicodelia Afroperuana към основния наратив се добавят още и още сюжетни линии и неочаквани обрати, които няма да ви издваме тук, облечени в думи, за да не развалим удоволствието ви от първото слушане.
Концертната премиера е на 7 март в столичния "Арт клуб 158" – с много гости и с медийната подкрепа на "Аларма", а интервютата ни с Пиеро Епифания за БНР можете да слушате идната седмица в "Пулсиращи ноти" по "Хоризонт" (понеделник, 3 март, след новините в 22.00ч.), "Аларма Югозапад" по радио Благоевград (понеделник, 3 март, след новините в 23.00ч.), в "Аларма" по програма "Христо Ботев" (сряда, 5 март, в 21.30ч.) и на страницата на Радио България.
Уловете себе си и приятно слушане!
Софийската филхармония посреща изтъкнатия български кларинетист Росен Идеалов, който ще представи забележителния Концерт за кларинет и оркестър на Паул Хиндемит. Диригент на вечерта ще бъде Вилиана Вълчева, която допълва програмата с Трета симфония на Йоханес Брамс. Според Росен Идеалов в целия концертен репертоар за кларинет Концертът на Хиндемит..
Любимката на българската публика, Таря Турунен, и бившият ѝ колега от Nightwish , Марко Хиетала, пристигат в София за концерт в зала "Асикс Арена" на 4 април, а два дни по-рано – на 2 април, канят варненските си фенове в Двореца на културата и спорта. Слушайте!
Вървиш, не спираш, силуети на хора се движат около теб, но ти чуваш само неговия глас. Превзел те е. Говори ти за старата любов, която е като сън, несбъднат сън. Толкова пъти си го слушал, когато ти е било тежко, но и в мигове на щастие също, и знаеш, че ще ти помогне. Той просто те разбира – точно теб, непознатия, който живее със смисъла в думите му...
1 април Свири Оркестърът на Италианска Швейцария с диригент Давид Афхам. 3.00 часа – Роберт Шуман (1810-1856), Концерт за виолончело в ла минор, оп. 129. Солист: Трулс Мьорк (виолончело). 3.26 часа – Йохан Себастиан Бах (1685-1750), Сарабанда из Сюита за виолончело № 2 в ре минор, BWV.1008. Изпълнява Трулс Мьорк (виолончело). 3.31 часа – Лудвиг ван..
От 29 септември до 6 октомври 2024 година Лвов туптя под ритъма на Международния фестивал "Контрасти". Темата на юбилейното издание беше "Ретроспекция", разглеждайки духът на времето от идеята за създаването на фестивала през 1994 и съвременния му вид. В последните две издания на фестивала разговарям с Дзвенислава Сафиан – музиколог, магистър в..
В рубриката "Културен код" на предаването Terra Култура гостува маестро Константин Илиевски – главен диригент на Симфоничния оркестър на Българското..
Вървиш, не спираш, силуети на хора се движат около теб, но ти чуваш само неговия глас. Превзел те е. Говори ти за старата любов, която е като сън,..
"Стъпки във времето – поколения" е изложба, която събира Иван Андонов и Сава Цонев в галерийното пространство. Известният режисьор, актьор и сценарист..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg