В съвременния свят границите между реалното и виртуалното все повече се размиват, особено за младото поколение. В дигиталната ера историята вече не съществува само в книгите – тя оживява в интерактивни светове, в гласове, които разказват легенди, в алгоритми, които разшифроват ритъма на нашите песни и предават посланията на миналото към настоящето. Как изкуственият интелект може да бъде мост между традициите и новите поколения? Как с негова помощ българската култура, история и постижения могат да бъдат популяризирани? Това са въпроси, които обсъждаме със Светослав Георгиев – създател на първия български инфлуенсър, генериран от изкуствен интелект.
Ахинора – първият български AI инфлуенсър
Изкуственият интелект вече намира приложение в различни сфери на живота, включително в инфлуенсърството. Технологични гиганти като Meta отдавна разработват AI-генерирани инфлуенсъри, но сега България също има своя виртуален представител – Ахинора. Тя е продукт на българска дигитална агенция и е създадена, за да популяризира страната ни по един модерен и ангажиращ начин.
"В най-общи линии това представлява дигитален образ, създаден благодарение на алгоритми и изкуствен интелект. Във всяка ситуация, която зададем, Ахинора изглежда по един и същи начин и изпълнява ролята си на инфлуенсър в дигиталното пространство", споделя Светослав Георгиев в ефира на "Нашият ден".
Как е създаден образът на Ахинора?
Изборът на визията ѝ не е случаен – тя е резултат от задълбочено проучване. В началото на проекта е проведена анкета, в която участниците гласуват за чертите, които според тях най-добре олицетворяват българската красота. Въз основа на резултатите е оформен външният вид на Ахинора – цвят на косата, очите и други отличителни характеристики. Нейната мисия също е внимателно дефинирана – популяризиране на България, нейната култура и традиции.
Как работи проектът?
Екипът зад Ахинора следва иновативен подход. Човек от екипа посещава различни места, прави снимки на реални обекти, а след това изкуственият интелект интегрира Ахинора в тези изображения, така че да изглежда естествено, сякаш наистина е била там. По този начин се създават визуално убедителни материали, които насърчават интереса към България и нейните културни богатства.
Мисия и цели
Проектът не се ограничава само до популяризирането на страната ни. Чрез Ахинора се промотират различни значими каузи, включително:
Слушайте!
Главният учен за изследвания, иновации и технологии на Кипър, Димитрис Скуридис (/Chief Scientist for Research, Innovation and Technology/), получи наградата "Глобален лидер" за 2025 г. Той е класиран сред 100-те най-добри световни лидери за годината от 5000 номинации , като се подчертават постиженията и влиянието му в сферата на иновациите и научните..
Март и април ще бъдат месеци "без нови книги" за над 50 френски книжарници, обединени в синдикално звено, съобщава Франс Инфо. "По-малко време за попълване на документи, повече за съвети към посетителите" – с тази концепция френските книжари отказват да се борят с наплива от над 300 нови книги на ден, който не им позволява да вършат друго освен..
Големият победител на 97–ата церемония на наградите "Оскар" в категорията за най-добър филм е филмът "Анора". Филмът спечели цели 5 награди от 6-те си номинации. Шон Бейкър спечели за най-добър режисьор, оригинален сценарий и монтаж, а Майки Мадисън получи статуетката за най-добра актриса в главна роля. В речта си главната актриса на "Анора" почете..
Традиционна седянка за изработване на мартенички, организирана от българското посолство и българските преселническите организации, се провежда в един от сателитните градове на Тел Авив – Бат Ям. Посланикът на България в Израел Славена Гергова разказа, че работилницата се организира за втора поредна година с участието на посолството, на..
Седем от десет французи твърдят, че намаляването на цените на билетите би ги насърчило да ходят по-често на кино , сочи проучване на института Ipsos, публикувано в деня на наградите "Сезар" и разпространено от радио France Inter. Повече от половината французи ходят на кино поне три пъти годишно, а 18% въобще не посещават киносалоните. Проучването е..
Црънча се намира в община Пазарджик и в него живеят около 1000 човека. Край селото са разкрити останки от антично селище, с трикорабна църква в югозападния..
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от..
На 3 март България отбелязва своя Национален празник, свързан с Освобождението от Османско владичество. В този ден всеки българин си припомня заветите на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg