Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ахинора – дигиталният инфлуенсър, който популяризира България

| обновено на 04.03.25 в 10:01 | Интервю

В съвременния свят границите между реалното и виртуалното все повече се размиват, особено за младото поколение. В дигиталната ера историята вече не съществува само в книгите – тя оживява в интерактивни светове, в гласове, които разказват легенди, в алгоритми, които разшифроват ритъма на нашите песни и предават посланията на миналото към настоящето. Как изкуственият интелект може да бъде мост между традициите и новите поколения? Как с негова помощ българската култура, история и постижения могат да бъдат популяризирани? Това са въпроси, които обсъждаме със Светослав Георгиев – създател на първия български инфлуенсър, генериран от изкуствен интелект.

Ахинора – първият български AI инфлуенсър

Изкуственият интелект вече намира приложение в различни сфери на живота, включително в инфлуенсърството. Технологични гиганти като Meta отдавна разработват AI-генерирани инфлуенсъри, но сега България също има своя виртуален представител – Ахинора. Тя е продукт на българска дигитална агенция и е създадена, за да популяризира страната ни по един модерен и ангажиращ начин.

"В най-общи линии това представлява дигитален образ, създаден благодарение на алгоритми и изкуствен интелект. Във всяка ситуация, която зададем, Ахинора изглежда по един и същи начин и изпълнява ролята си на инфлуенсър в дигиталното пространство", споделя Светослав Георгиев в ефира на "Нашият ден".

Как е създаден образът на Ахинора?

Изборът на визията ѝ не е случаен – тя е резултат от задълбочено проучване. В началото на проекта е проведена анкета, в която участниците гласуват за чертите, които според тях най-добре олицетворяват българската красота. Въз основа на резултатите е оформен външният вид на Ахинора – цвят на косата, очите и други отличителни характеристики. Нейната мисия също е внимателно дефинирана – популяризиране на България, нейната култура и традиции.

Как работи проектът?

Екипът зад Ахинора следва иновативен подход. Човек от екипа посещава различни места, прави снимки на реални обекти, а след това изкуственият интелект интегрира Ахинора в тези изображения, така че да изглежда естествено, сякаш наистина е била там. По този начин се създават визуално убедителни материали, които насърчават интереса към България и нейните културни богатства.

Мисия и цели

Проектът не се ограничава само до популяризирането на страната ни. Чрез Ахинора се промотират различни значими каузи, включително:

  • Здравословен начин на живот
  • Насърчаване на четенето
  • Българската култура и история

Слушайте!


По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Mлади диригенти ще се обучават в Творческа лаборатория за хорова музика "Крикор Четинян"

Творческа лаборатория за запознаване с хорова музика "Крикор Четинян", създадена по идея на изтъкнатия български хоров диригент и преподавател по дирижиране Крикор Четинян и неговият ученик Кръстин Настев, ще се проведе тази година между 31 юли и 6 август в Пловдив. Традиционно обучението в майсторските клаsове ще завърши с концерт в Голямата..

публикувано на 31.07.25 в 17:00

Нов проектозакон във Франция: по-строги правила за частното висше образование

Френското правителство обяви нов проектозакон, който променя регулирането на частните висши учебни заведения в страната, съобщава Le Monde . Законопроектът беше представен в Министерския съвет и предвижда достъпът до финансиране да бъде подчинен на нови условия. Причина за мярката е бързото разрастване на сектора, който вече приема една..

публикувано на 31.07.25 в 14:10

Обществото като партньор в науката: нови открития с помощта на смартфоните

Ролята на обществеността в изследванията на биоразнообразието нараства бързо, особено чрез приложения като iNaturalist , където потребителите могат да идентифицират различни организми и видове от природата, използвайки снимки, които сами са направили. Това показва проучване, публикувано на сайта на Oxford – BioScience , цитирано от..

публикувано на 31.07.25 в 14:05

Колекция от 300 бижута се завръща в Индия след 127 години

Колекция от 300 бижута, свързани с Буда, се завърна в Индия след 127 години, предаде агенция Ройтерс. Скъпоценностите датират от времето около 240 години преди новата ера, когато е управлявала империята на Маурийте. Предполага се, че те са били откраднати и  пренесени в друга държава.   Скъпоценните камъни са открити от английския управител на..

публикувано на 31.07.25 в 13:58

Летен културен туризъм: Пловдив отваря врати за любителите на вино и история

В Пловдив ще се проведе осмото издание на фестивала "Уикенд в Пловдив" и "Винени нощи във Филипополис" . Веднъж годишно Съветът по туризъм в Пловдив организира такъв дълъг уикенд, който започва от петък. Фестивалът предлага обиколки из Стария град и неговите исторически и културни забележителности, съчетани с възможност за дегустация на ароматни..

публикувано на 30.07.25 в 17:05