Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ахинора – дигиталният инфлуенсър, който популяризира България

| обновено на 04.03.25 в 10:01 | Интервю

В съвременния свят границите между реалното и виртуалното все повече се размиват, особено за младото поколение. В дигиталната ера историята вече не съществува само в книгите – тя оживява в интерактивни светове, в гласове, които разказват легенди, в алгоритми, които разшифроват ритъма на нашите песни и предават посланията на миналото към настоящето. Как изкуственият интелект може да бъде мост между традициите и новите поколения? Как с негова помощ българската култура, история и постижения могат да бъдат популяризирани? Това са въпроси, които обсъждаме със Светослав Георгиев – създател на първия български инфлуенсър, генериран от изкуствен интелект.

Ахинора – първият български AI инфлуенсър

Изкуственият интелект вече намира приложение в различни сфери на живота, включително в инфлуенсърството. Технологични гиганти като Meta отдавна разработват AI-генерирани инфлуенсъри, но сега България също има своя виртуален представител – Ахинора. Тя е продукт на българска дигитална агенция и е създадена, за да популяризира страната ни по един модерен и ангажиращ начин.

"В най-общи линии това представлява дигитален образ, създаден благодарение на алгоритми и изкуствен интелект. Във всяка ситуация, която зададем, Ахинора изглежда по един и същи начин и изпълнява ролята си на инфлуенсър в дигиталното пространство", споделя Светослав Георгиев в ефира на "Нашият ден".

Как е създаден образът на Ахинора?

Изборът на визията ѝ не е случаен – тя е резултат от задълбочено проучване. В началото на проекта е проведена анкета, в която участниците гласуват за чертите, които според тях най-добре олицетворяват българската красота. Въз основа на резултатите е оформен външният вид на Ахинора – цвят на косата, очите и други отличителни характеристики. Нейната мисия също е внимателно дефинирана – популяризиране на България, нейната култура и традиции.

Как работи проектът?

Екипът зад Ахинора следва иновативен подход. Човек от екипа посещава различни места, прави снимки на реални обекти, а след това изкуственият интелект интегрира Ахинора в тези изображения, така че да изглежда естествено, сякаш наистина е била там. По този начин се създават визуално убедителни материали, които насърчават интереса към България и нейните културни богатства.

Мисия и цели

Проектът не се ограничава само до популяризирането на страната ни. Чрез Ахинора се промотират различни значими каузи, включително:

  • Здравословен начин на живот
  • Насърчаване на четенето
  • Българската култура и история

Слушайте!


По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Димитрис Скуридис: Ключов учен на Кипър с международно признание

Главният учен за изследвания, иновации и технологии на Кипър, Димитрис Скуридис (/Chief Scientist for Research, Innovation and Technology/), получи наградата "Глобален лидер" за 2025 г. Той е класиран сред 100-те най-добри световни лидери за годината от 5000 номинации , като се подчертават постиженията и влиянието му в сферата на иновациите и научните..

публикувано на 03.03.25 в 16:24

Френски книжарници обявяват период "без нови книги"

Март и април ще бъдат месеци "без нови книги" за над 50 френски книжарници, обединени в синдикално звено, съобщава Франс Инфо. "По-малко време за попълване на документи, повече за съвети към посетителите" – с тази концепция френските книжари отказват да се борят с наплива от над 300 нови книги на ден, който не им позволява да вършат друго освен..

обновено на 03.03.25 в 16:09

"Анора" е големият победител на наградите "Оскар"

Големият победител на 97–ата церемония на наградите "Оскар" в категорията за най-добър филм е филмът "Анора". Филмът спечели цели 5 награди от 6-те си номинации. Шон Бейкър спечели за най-добър режисьор, оригинален сценарий и монтаж, а Майки Мадисън получи статуетката за най-добра актриса в главна роля. В речта си главната актриса на "Анора" почете..

публикувано на 03.03.25 в 14:10

Работилница за мартенички се провежда в израелския град Бат Ям

Традиционна седянка за изработване на мартенички, организирана от българското посолство и българските преселническите организации, се провежда в един от сателитните градове на Тел Авив – Бат Ям. Посланикът на България в Израел Славена Гергова разказа, че работилницата се организира за втора поредна година с участието на посолството, на..

публикувано на 28.02.25 в 17:50

54% от французите ходят на кино поне три пъти годишно

Седем от десет французи твърдят, че намаляването на цените на билетите би ги насърчило да ходят по-често на кино , сочи проучване на института Ipsos, публикувано в деня на наградите "Сезар" и разпространено от радио France Inter. Повече от половината французи ходят на кино поне три пъти годишно, а 18% въобще не посещават киносалоните. Проучването е..

публикувано на 28.02.25 в 14:57