Живописецът и уебдизайнер Любомира Попова говори в "Нашият ден" за брандирането при създаване на културни събития – за следването или избягването на трендовете, за подходящите и неподходящи визуални елементи, за сложните и прости послания.
"Съвременният творец е много по-свободен да бъде себе си, да изразява концепциите си по начина, по който иска. В изкуството канонизацията все повече се премахва. Социалните мрежи правят връзката с всеки зрител, ценител, фен много по-близка. Единственото, което на мен ми тежи, е това, че съвременният творец трябва да продава себе си и това му пречи да се отдалечи от сцената, от ателието, от репетицията. Той е вътрешно разкъсан между това да създава изкуство и това да го продава", заявява Попова.
Според госта голяма част от съвременната публика не разбира колко по-важна е концепцията от формата. Творците, от своя страна, винаги трябва да изхождат от езика на публиката, от нейните нужди и търсения. Ето защо Попова решава да публикува поредица от текстове с насоки към уебдизайнерите и създателите на съдържание, свързано с промотирането на изкуство артистични продукти. Публикациите могат да бъдат намерени в блога на Иванка Могилска „Свободна практика“.
"Когато става въпрос за онлайн реклама, трябва да се търси по интереси, възраст, подобни хора, които говорят подобен на езика на твореца“, съветва Попова.
Призивът на Попова към творците е да представят смело своите идеи, защото изкуството винаги достига до правилните хора. Съветът ѝ към зрителите е да бъдат по-широкоскроени и да търсят концепцията зад всяка творба.
Чуйте целия разговор в звуковия файл:
Пет години след представянето пред читателите на книгата "Инструменталните концерти на Георги Арнаудов: сюрреалистични препрочити на музикалната история" на Илия Граматиков и художника Ясен Панов, сега предстои премиера на новата му книга "Скрити букви – Разкрити блянове". Това е луксозен том от 444 страници "наблюдения върху клавирните пиеси..
"За най-голямата си самостоятелна изложба до момента Филип Бояджиев продължава да изследва – с равни дози сатира и самоирония – теми, които са централни за него както като артист, така и като гражданин: възходът на национализма, набъбващата вълна на псевдо патриотизъм в България и променящите се съставки на националната идентичност днес...
Мариана Василева e българска визуална артистка, която от 36 години живее в чужбина, но горе-долу веднъж на десетилетие показва в страната новите си творби. Това лято нейната изложба "Летене и други ежедневни нужди" стана част от кураторската серия на Надежда Джакова – "Автобиографии“. В нея различни български творци представят себе си и творческия..
В епизод 604 "Трамвай по желание" среща своята публика с едно от ярките имена на съвременната българска режисура Елица Йовчева. Със сигурност един от гвоздеите на театралния афиш през есенния сезон ще бъде нейната постановка по емблематичния роман на Ф. Скот Фицджералд "Великия Гетсби" в Младежкия театър "Николай Бинев". Постановъчният екип зад..
Премиера на романа "Неадекватните" от Або ще се състои тази вечер от 19 часа в книжарница Umberto & Co. Модератори ще бъдат Анна Лазарова и проф. Даниел Вълчев. Або е писател и преводач, журналист и издател. Автор е на две книги – пътеписа "Поводи за връщане" и сборника с разкази "Тука е така". "Неадекватните" е първият му роман, написан първо на..
“Любоф” откри 43-тия фестивал “Златна роза” и зададе тона на тазгодишния празник на българското кино. Филмът на Ивайло Христов е по пиесата на руския..
Славянската библиотека в Прага отбелязва своята 100-годишнина с юбилейна изложба, която гостува в Чешкия център в София. С д-р Лукаш Бабка,..
Ваксината срещу варицела става задължителна от 2026 г.: експертите я определят като ключова стъпка От 2026 г. ваксината срещу варицела ще бъде включена..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg