Живописецът и уебдизайнер Любомира Попова говори в "Нашият ден" за брандирането при създаване на културни събития – за следването или избягването на трендовете, за подходящите и неподходящи визуални елементи, за сложните и прости послания.
"Съвременният творец е много по-свободен да бъде себе си, да изразява концепциите си по начина, по който иска. В изкуството канонизацията все повече се премахва. Социалните мрежи правят връзката с всеки зрител, ценител, фен много по-близка. Единственото, което на мен ми тежи, е това, че съвременният творец трябва да продава себе си и това му пречи да се отдалечи от сцената, от ателието, от репетицията. Той е вътрешно разкъсан между това да създава изкуство и това да го продава", заявява Попова.
Според госта голяма част от съвременната публика не разбира колко по-важна е концепцията от формата. Творците, от своя страна, винаги трябва да изхождат от езика на публиката, от нейните нужди и търсения. Ето защо Попова решава да публикува поредица от текстове с насоки към уебдизайнерите и създателите на съдържание, свързано с промотирането на изкуство артистични продукти. Публикациите могат да бъдат намерени в блога на Иванка Могилска „Свободна практика“.
"Когато става въпрос за онлайн реклама, трябва да се търси по интереси, възраст, подобни хора, които говорят подобен на езика на твореца“, съветва Попова.
Призивът на Попова към творците е да представят смело своите идеи, защото изкуството винаги достига до правилните хора. Съветът ѝ към зрителите е да бъдат по-широкоскроени и да търсят концепцията зад всяка творба.
Чуйте целия разговор в звуковия файл:
В навечерието на Великден "Трамвай по желание" прави своята публика съпричастна на две кино възкресения. Режисьорът Олег Ковачев представя своите най-нови документални ленти, посветени на две от най-емблематичните за България личности от 20 век – Георги Астарухов и Димитър Списаревски. В който и клуб на футболния клуб "Левски" да влезете,..
Последното заглавие в репертоара на Драматично-куклен театър Враца е "Дванайсет разгневени мъже" от Реджиналд Роуз. Историята започва с това как един син пронизва баща си с нож. Дванайсет заседатели се опитват да разплетат случая, но единствено заседател номер 8 се усъмнява в деянието. Справедливост или правосъдие се търси в тази ситуация и..
Журналистката Ан Апълбаум става известна с изследванията си за съветската диктатура, като преведените у нас нейни книги са "Гулаг: лагерите на смъртта", "Желязната завеса: рухването на Източна Европа, 1944-1956", "Червен глад: войната на Сталин срещу Украйна" и най-новата – "Конгломератът Автокрация. Диктаторите, които искат да управляват света"...
За втора година в Нов български университет ще се проведе Международният фестивал "Следата Шекспир". Мотото на фестивала е "Театърът като "конспект на времето ни, като негов летопис в съкратено издание." Ето как виждат мисията на Фестивала организаторите му: "Изборът на Шекспир като универсална оптика, през която анализираме и рефлектираме процесите..
85 години от рождението на журналиста и поет Георги Заркин бяха отбелязани в Чешкия център в София. Събитието, припомнящо жестоката съдба на този талантлив и достоен български писател, неслучайно беше организирано там. През 1968 г., докато е в затвора, Заркин обявява 28-дневна гладна стачка в знак на протест срещу нахлуването на армиите на Варшавския..
Журналистката Ан Апълбаум става известна с изследванията си за съветската диктатура, като преведените у нас нейни книги са "Гулаг: лагерите на смъртта",..
85 години от рождението на журналиста и поет Георги Заркин бяха отбелязани в Чешкия център в София. Събитието, припомнящо жестоката съдба на този талантлив..
Прекрасен филм с основен сюжет вечната битка между добро и зло, с уникални актьории творчески екип. Как да не "посегнеш" към това заглавие, след като на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg