Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Четирима са претендентите за театралната награда "Слави Шкаров" тази година

Драматичният театър "Сава Огнянов" в Русе обяви финалистите в тазгодишното седмо издание на Конкурса за млад театрален режисьор "Слави Шкаров". Освен от България, тази година в него участват млади режисьори от Република Северна Македония и Румъния.

Четирима от тях са номинирани да се състезават във финалния кръг, който ще се проведе в Русе от 16 до 21 юни.

Така в продължение на пет дни избраните режисьори ще имат възможност да работят с актьори от трупата на Русенския театър и накрая да представят готовите откъси пред публика.

Селекционер на конкурса тази година е театроведът Деница Езекиева, която определи седмото му издание да премине под мотото "Нарцис и Ехо".


Ето и нейния избор на режисьорите, които продължават участието си:

Рафаел Бижев ще работи над откъс от "Квартет" по Хайнер Мюлер;

Люба Тодорова – "Нарцис и Ехо" на Иван Димитров;

Тудор Антофи (Румъния) – "Death Variations" по Юн Фосе;

Тамара Стояноска (Република Северна Македония) – "Сърце от акула" по романа на Емили Хабек.

"Водещи при избора бяха най-вече естетическите качества на предложенията, аргументацията при избора на текст, оригиналност на режисьорската концепция, желание за самостоен и авторски сценичен ход. Вярвам, че избраните режисьори ще се осмелят да изпълнят високите задачи на концепциите си", коментира Деница Езекиева.

Победителят, определен от жури, ще получи възможност да доразвие показа и да го превърне в спектакъл в Драматичния театър "Сава Огнянов".

Снимки: ДТ "Сава Огнянов"
По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Кирил Кадийски

Кирил Кадийски: За поезията и второто значение на думите

Между новата поетична книга "Звездна каторга. Новата Герника" и сборника "Борис Пастернак – стихотворения" – разговор в "Артефир" с поета и преводач Кирил Кадийски за (не)съществуващата граница между поета и преводача. "Звездна каторга. Новата Герника. Сонети и други стихотворения" е ново издание с поезия на поета – кавалер на френския..

публикувано на 23.04.25 в 16:00
Проф. Михаил Неделчев

Проф. Михаил Неделчев представя "Литературният персонализъм"

За книгата "Литературният персонализъм" в "Артефир" разговаряме с нейния автор, литературния историк и критик проф. Михаил Неделчев. Изследването беше представено в столичния книжен център "Гринуич" от проф. Пламен Дойнов и проф. Калин Янакиев, като в ролята на модератор влезе писателят Захари Карабашлиев. Проф. Неделчев разказва, че е..

публикувано на 23.04.25 в 15:54
рок легендата Пийт Таунзенд

"Тревожни години" от рок легендата Пийт Таунзенд

Излезе от печат "Тревожни години", дебютен роман на рок легендата Пийт Таунзенд, съосновател, водещ китарист и текстописец на една от най-влиятелните рок групи на XX век. Книгата представлява стъписваща въртележка от незабравими герои, видения за рая и ада и размисли за творчеството, гениалността, лудостта и безпокойствата на съвременния живот...

публикувано на 23.04.25 в 15:33
д-р Дочка Кисьова-Гогова

Изкуствоведът Дочка Кисьова представя "Въведение в историята на плаката"

Книгата на д-р Дочка Кисьова-Гогова е учебно пособие, предназначено за студентите от четвърти курс на специалността "Плакат и визуална комуникация" в Националната художествена академия. В рамките на текст от 160 страници се резюмира историята, спецификата и функциите на плаката, включително и предплакатни форми. Предговорът е от проф. д-р Иван..

публикувано на 23.04.25 в 14:56

103 години от рождението на Радой Ралин

На 23 април се навършват 103 години от рождението на Радой Ралин, който пророчески беше възкликнал: "Революцията е една премиера. После спектакълът пада." Той бе от онези фигури, които не се побираха в рамките на времето, политическото статукво и обществените ограничения. Той умееше да трансформира чрез езоповския си език и сатира. Неговото слово..

публикувано на 23.04.25 в 11:43