Той умее да подтиква зрителите да се съмняват във всичко, което казва. Всеки започва да се чуди истина ли е, не е ли. Интересното е обаче, че колкото и да се чуди – зрителят е все по-склонен да му повярва. През цялото това време той не спира и да го разсмива, докато гледа сериозно.
Пример за това са филми като "Жълт олеандър", "Летовници", "Слава", "Събирач на трупове“, "Като за последно", "Отчуждение", сериали като "Съни бийч", "Под прикритие", "Домашен арест", предавания като "Пътеводител на историческия стопаджия", "Сладко отмъщение", "Пълна лудница" и най-вече "Петък точно в пет" с него – Китодар Тодоров. Последните два филма с негово участие, в които гореспоменатото е отново налице, са "Пакет Вечност" и "Платформата", и двата с премиери в рамките на 29-ия София филм фест.
"Аз вярвам, че дори в роля, която е много далечна от теб като персонаж, един артист все пак би трябвало да вложи част от себе си. Би трябвало да го обикне и задължително да застане зад него 100%. За мен е невъзможно да направи човек роля, при която да мразиш собствения си персонаж", смята актьорът.
Китодар винаги застава зад т.нар. "лоши персонажи", защото ги разбира, а и му харесва именно в тях да се превъплъщава.
"Хич не обичам противопоставянето на добър и зъл, изобщо не харесвам – и това също е доста типично за хората, което е тъжно – демонизирането и съответно извисяването на различни хора. Всички хора сме еднакви, трябва да започнем от това. Всички хора, според мен, се раждаме добри и правим лоши неща. Между лош и човек, който постъпва лошо, има голяма разлика. Затова и ненавиждам, когато някой се определя за зъл или лош. Всички правим лоши неща, просто някои хора стигат много далеч в постъпките си. Това не означава, че е невъзможно тези хора да бъдат опростени или че не могат да поискат прошка и да се покаят за делата си. Важен детайл, който християните забравяме чат-пат, е, че първият, който е влязъл в рая, е покаялият се разбойник. Тоест спасение наистина има за всеки, стига той да го пожелае. От нас обаче е задължително и наистина важно да опрощаваме хората около себе си и дори да ни е мъчно за тези, които правят лоши постъпки. Да се опитваме – понякога е много трудно, даже изглежда невъзможно – да се молим за душите им", обясни в "Кино с думи" Китодар.
Той е на мнение, че днес все по-рядко сме с усещането, че действията ни имат последствия. Живеем така, сякаш няма Бог и само ние можем да отсъдим делата си.
"Според мен основният проблем на човечеството е егото. Когато егото се наруши и можем да се надсмеем над своите си недъзи, е съвършено. Така и би трябвало да бъде, затова харесвам автоиронията, на първо място. Не харесвам, да кажем, сарказма и такъв тип хумор, който обвинява другите. По-скоро трябва да се вглеждаме в себе си, а не в другите, и колкото по-отгоре гледаме на това колко сме велики, толкова по-добре. Така че хуморът е много важна част от тази гледна точка. Макар наскоро да се замислих, че и хуморът е агресия, защото обикновено се надсмиваме точно над другите хора. В крайна сметка хуморът, както и агресията, е бягство от тъгата. Те са доста свързани и така погледнато, е много лесно да си агресивен. Агресията в света е толкова много и навсякъде", твърди още Тодоров.
Развитието той възприема така:
"В света има цикличност – в неговата история и в тази на изкуството непрекъснато има периоди на спад, след това изведнъж нещо се открива. Тук е важно да подчертая, че ние, хората, не сме творци, творец е единствено и само Бог. Ние сме откриватели, което също не е малко и е приятно. Хората на изкуството, когато откриват нещо ново за себе си, това им носи истинско удовлетворение. Странно как в миналия век откривателството в изкуството е било толкова мощно и толкова нови стилове са се измислили в киното, в музиката, докато сега има някакъв застой. Това обаче ще отмине, просто трябва да се открие нещо ново и трябва да се даде свобода на изкуството и на изказа.
Според мен някои фактори от съвременната ни история също благоприятстваха всички да станат малко по-внимателни, което е абсурдно за човек на изкуството. В изкуството не може да има политкоректност, човекът на изкуството би трябвало да има свободата да каже каквото пожелае, колкото и крайно да е то. Или е така, или обслужва политически сили. Както всъщност е било почти през цялата история на човечеството – изкуството в крайна сметка се е ползвало за пропагандна цел от всички държави. Това сигурно също е нормално, но е по-хубаво, когато артистът има възможност да сподели нещо, което го вълнува, без то да е подчинено на политиката в този момент."
По повод изразяването в социалните мрежи – Китодар смята, че ако държим на свободата на словото, трябва да приемем, че всеки може да каже това, което смята за правилно, ако ли не – трябва да бъдат въведат рестрикции, които да следват определени правила и те да важат за всички. В противен случай се получава така, че право да говори каквото иска има само определена група от хора, а останалата част подлежи на цензура.
Още за единството на покаянието и прошката, нуждата от смирение и търсенето на границата между егото и суетата, за необходимостта от самочувствие, което обаче да има ролята на увереност, и за това защо е важно да бъдем част от цялото – чуйте от Китодар Тодоров в звуковия файл.
Това са едни от най-често използваните думи от днешните тийнейджъри. "Няма какво да се обърка" се превръща и в девиз на TRAP Fest – фестивалът за култура, музика и младежка енергия. Това лято той отново събра млади хора от цялата страна с концерти, сцени и незабравими емоции. Създателят на едно от най-новите читалища у нас и организатор на..
Как се ражда поетът? На този въпрос се опитва да даде отговор Никола Петров, който представи своята книга "Ето го разкаяния победител" на 41-вите Празници на изкуствата "Аполония". "Това е въпрос на емпирично доказване, което вероятно ще включи някакви генетични проучвания и проучвания на това как средата влияе, ако приемем, че те не се раждат изцяло..
Това, което открих още при първия прочит е как, през цялото време, през целия си живот искаме да бъдем колкото се може по-свободни и неограничени, но сами се ограничаваме и всъщност нашата свобода зависи изцяло от нас… казва Яна Титова за пиесата на Захари Карабашлиев "Лисабон". Яна Титова е режисьор на спектакъла на Младежкия театър...
След като получи “Специалната награда на журито” на Международния филмов фестивал “Любовта е лудост”, “Диви ягоди” беше представен на публиката на 41-вата “Аполония”. Дебютът в игралното кино на Татяна Пандурска е по документалните разкази “Забравените от небето” на Екатерина Томова и разказва за архитект Дафни Бело от Ню Йорк. Дафни неочаквано..
Георги Борисов представи двутомника си "Моите истории" в Художествената галерия в Созопол в рамките на 41-вите Празници на изкуствата “Аполония”. Литературният труд обхваща дълъг период от живота му – от 1973 до 2023 година. Без да нарича томовете дневник, спомени или да определя изобщо жанра им, авторът "представя непубликувани свои..
На 10 септември дворът на Драматичния театър в Пловдив ще се превърне в сцена за една специална музикална вечер. Певицата и пианистка Александра Борисова –..
Георги Борисов представи двутомника си "Моите истории" в Художествената галерия в Созопол в рамките на 41-вите Празници на изкуствата “Аполония”...
В "Нашият ден" гостува Катя Костова , създател на АртТеатър Берлин – място, на което българите в Германия имат възможността да се срещнат с българската..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg