Това каза за първи път след скандала с вредните емисии на автомобилите на концерна "Фолксваген" новият главен изпълнителен директор Матиас Мюлер в интервю пред "Блумбърг":
Има две неща, които трябва да разделим в отговора на този въпрос. Проблемът с азотните оксиди е единият, за който все още смятаме, че са засегнати 11 млн. автомобила. Това е най-лошият възможен сценарий според нас. 9 млн. от тях, вероятно, са в Европа, но има автомобили и в САЩ, и в останалата част от света. През ноември смятахме, че 800 хил. превозни средства са засегнати и затова започнахме задълбочено разследване с германски власти. Голяма част от тези 800 хил. автомобили не могат да бъдат открити.
Става дума за 9 различни модела и ние продължаваме да разследваме. Сега обаче смятаме, че засегнатите автомобили са 36 хил., което значи, че резервът от 2 млрд. евро, който бяхме определили за решаването на проблема, може да бъде ревизиран.
11 млн. автомобила ще бъдат поправени до края на следващата година, категоричен беше Мюлер:
Това е голямо предизвикателство за компанията, но в крайна сметка го посрещаме и организирахме кризисен мениджмънт , защото за нас е много важно да изясним какво точно се е случило. Всичко започна с проблема с емисиите, но е необходим много по-задълбочен анализ.
Засега е ясно, че много служители в компанията са замесени, но за съкращение на персонал засега не се говори. Скандалът обаче ще има сериозни икономически последици за компанията, чийто акции буквално се сринаха.
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478