Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Изплащането на обезщетения за клиенти на „София тур и Холидей“ ще се забави

Снимка: БГНЕС

120 са постъпилите сигнали за провалени екскурзии след като туроператорът "София тур и Холидей" съобщи, че изпада в несъстоятелност. От Министерството на туризма предупредиха, че изплащането на обезщетенията ще се забави, тъй като все още не е установена връзка със собствениците на фирмата.

Обезщетения на клиентите на туроператора ще бъдат изплатени, увери министърът на туризма Николина Ангелкова. Туроператорът обаче не е изпратил информация до министерството и застрахователя за сключените договори с клиентите си и за неговите контрагенти, каквито са изискванията на Закона за туризма.

„Проблемът при такива некоректни търговци е свързан с това, че може да се забави процесът със стартирането на процедурата по изплащане, защото трябва да се види дали лимитът на застраховката ще покрие претенциите. Това на този етап няма как да бъде установено,“ каза министър Ангелкова.

Обезщетения ще бъдат изплащани на клиентите, увери Орлин Пенев, директор на застрахователната компания.

„Обезщетението не е на принципа „първи по ред, първи по право“ до изчерпване на лимита на застраховка. Трябва да се съберат всички искове и тогава да бъдат разпределени пропорционално по размера, на който на всеки кой колкото е платил“, обясни Пенев. 

До момента с ръководството на туроператора не може да се установи връзка, каза още министър Ангелкова, като уточни, че негови представители са били поканени на срещата.

„Собственикът категорично не може да бъде открит. Той е сръбски гражданин. Ние сме сигнализирали и компетентните органи, за да можеме да намерим връзка със собственика“, съобщи Ангелкова.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!