На 31-ви януари гледахме в пряка прожекция от Метрополитън операта „Хофманови разкази“ на Жак Офенбах, а поради големия зрителски интерес спектакълът беше излъчен повторно на 4-ти февруари. Един много динамичен и завладяващ спектакъл на режисьора Бартлет Шер (през ноември гледахме от Метрополитън и неговия прочит на „Севилския бръснар“ на Росини). Запомнихме много силното актьорско присъствие на ветерана Томас Хемпсън в ролите на Четиримата злодеи и на младата певица Кейт Линдзи в ролите на Никлаус и Музата. Виторио Григоло беше завладяващ в главната роля, а от всички женски образи бях най-силно впечатлена от прекрасния глас на Хибла Герзмава като Антония. Публиката в залата коментираше и техническото постижение на Ерин Морли в ролята на механичната кукла Олимпия, която добави ла бемол от трета октава на финала на арията си.
По традиция предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива“ представя зрител от публиката. Бях много приятно изненадана да срещна в салона директора на програма „Хоризонт“ на Българското национално радио Васил Чобанов и да попитам какви са неговите впечатления от тази оперна вечер.
Чисто емоционално, малко е да кажем, че кино залата беше пълна! Малко е да кажем, че виждахме интелигентни физиономии! Това ме връща към възможността да си повярваме, че съпреживяването на оперен спектакъл от Метрополитън или Ковънт Гардън в кино зала може да изиграе ролята и на онази екскурзия до Ню Йорк или Лондон, за която човек си мечтае. Да кажем „Добре дошли!“ на новите технологии и нека да помагат повече хора да разбират и да харесват операта, каза Васил Чобанов.
Цялото интервю с Васил Чобанов чуйте в звуковия файл.
На 14-и февруари ще гледаме в пряка прожекция от Метрополитън операта „Йоланта“ на Чайковски под диригентството на Валери Гергиев с Анна Нетребко в главната роля.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..