След първата българска постановка на вагнеровата тетралогия „Пръстенът на нибелунга“ Софийската национална опера извървя още една голяма стъпка в развитието на българското оперно изкуство. На 26-и февруари беше премиерата на операта „Тристан и Изолда“ на Вагнер. Това е творба, която е по-статична и по-камерна в действието. Съответно поставя във фокуса на вниманието певците и предявява много по-големи изисквания към тях за опитност, която би им позволила да разгърнат и артистичните си умения. В това, че имаме вече български вагнерови певци, са се убедили много слушатели, които са проследили прякото предаване на премиерния спектакъл на 26-и февруари по програма „Христо Ботев“ на Българското национално радио. Това, което мога да добавя, е визуалната представа. Най-силният ми спомен от постановката на „Тристан и Изолда“ на режисьора акад. Пламен Карталов, сценографа Миодраг Табачки и художника на костюмите Лео Кулаш е за едно приказно красиво второ действие! Представете си сцената като Вселена, изградена от материи, които си „играят” със светлината и пластичността. Действието се развива сякаш на едно ложе, разделяно от невъзможността на любовта на Тристан и Изолда, извън времето и пространството, или във всяко време и пространство. Така, както можеш да се „потопиш” в красивата вагнерова музика, така и очите ни се потапяха в омагьосващата гледка на сцената. А сякаш точно във второ действие и певците се потопиха още по-дълбоко във вагнеровия музикално-поетичен свят, за да ни отведат с лекота чак до напълно заслужените 10-минутни финални аплодисменти.
Поздравления за Софийската опера за тази продукция на „Тристан и Изолда“. Наистина, гледали сме много вагнерови постановки. Мисля, че това ни е 20-ата постановка на „Тристан и Изолда“. Ние сме от Берлин. За първи път сме тук, в този театър, който е много красив, сподели пред микрофона на предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива” немско семейство, което идва за първи път в България.
Хареса ни, както и миналата година. Вълнуващо е! Ние сме от Франкфурт, сподели друго немско семейство, което посещава за втори път вагнеров спектакъл на Софийската национална опера.
Това е повествование, което се развива много бавно и затова винаги е изключително трудно да изградиш добър спектакъл в цялост. Мисля, че диригентът Константин Тринкс и консултантът Рихард Тримборн са свършили чудесна работа! Спектакълът е интересен и заедно с добрите певци и оркестър е нещо, заради което си струва да се завръщаш отново в София, каза вагнерианец, пристигнал от Холандия. Заедно с тетралогията „Пръстенът на нибелунга“ това е петото му гостуване в Софийската опера.
И така, новият път в репертоарната политика на Софийската национална опера, който акад. Пламен Карталов проправя въпреки скептицизма на много български музиканти се оказа успешен. Следващата стъпка, която очаквам, е поставянето на вагнерова творба, достъпна за още по-широк кръг меломани. Може би „Летящият холандец“.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..