„Майерлинг” е творба на големия английски хореограф Кенет МакМилън по музика на Ференц Лист, аранжирана и оркестрирана от Джон Ланчбъри. Балетът пресъздава блясъка на австро-унгарския императорски двор през 19 век и терзанията на престолонаследника на Хабсбургите принц Рудолф, довели до трагедията в имперския ловен павилион в Майерлинг, която има забележителни последици за хода на историята на ХХ век.
Главната роля беше завладяващо пресъздадена от великолепния премиер солист на Кралския балет Стивън МакРей. Създаден преди 40 години, „Майерлинг“ е първата балетна творба, в която е развита така мащабно мъжка роля – главният герой танцува на сцената почти през цялото време. Разказвайки за многобройните любовни афери на психологически лабилния престолонаследник, балетът рисува няколко силни женски образа, разкривайки индивидуалността и качествата на няколко прима балерини. И както е характерно за творбите на МакМилън, представя изключително високото ниво на цялата трупа на Кралския балет. И балетистите, и балерините сякаш не просто танцуваха, а летяха по сцената! Гледахме няколко па де дьо – на принца с бившата му фаворитка графиня Мария Луиза фон Лариш-Валерзее, която „дава тон“ в императорския двор, на принца с майка му – императрица Елизабет, към чиято майчинска любов той напразно и отчаяно се стреми, със съпругата му принцеса Стефани, с любимата му куртизанка Мици Каспар и накрая с любовта на живота му – баронеса Мария Ветсера, интерпретирана от изящната, нежна и крехка Сара Лам. И всички те бяха коренно различни и много впечатляващи с интересната си и красива хореография! А ансамблите със Сара Лам ни удивиха с новаторството и сложността си. Въпреки че в традиционните интервюта преди спектакъла и в антракта ни предупредиха, че тези ансамбли могат да се изпълняват само от изключителни професионалисти и би трябвало да се излъчват с надпис „Не се опитвайте да правите това вкъщи”! И въпреки изключителната техническа сложност, която те кара да възкликваш „Уау, как е възможно?!”, остава впечатлението за вълнуващ разказ, за великолепна артистична игра! Не игра, а завладяващо преживяване! Всички в залата бяхме приковали поглед в кино екрана, предполагам, че са се чувствали така и зрителите в останалите салони в София, Пловдив, Варна, Стара Загора, Плевен и Смолян.
Чуйте от звуковия файл впечатленията на слушателката на БНР Виолета Макавеева, която спечели билети за прожекция на „Майерлинг” в томболата на предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива”.
На 28-и ноември, 1-и и 2-и декември в кината "Арена" в София, Пловдив, Варна, Стара Загора, Плевен и Смолян ще гледаме първият оперен спектакъл от кино сезона на Кралската опера в Лондон „Ковънт Гардън” - „Валкюра“ от тетралогията „Пръстенът на нибелунга“ на Вагнер. Постановката е на Кийт Уорнър под диригентството на маестро Антонио Папано.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..