Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

БСА ще иска проверка на методиката за социологическите проучвания

Снимка: БГНЕС

Българската социологическа асоциация ще иска проверка на методиката, по която се правят социологическите проучвания за нагласите на избирателите. Повод за това е компроматната предизборна ситуация и изявите на някои изследователски агенция като проучването на Мира Радева, което даде почти двойна преднина на ГЕРБ пред БСП.

С писмо до всички социологически агенции Българската социологическа асоциация предлага да се направи одит на методиката, по която се правят изследванията, съобщи председателят й проф. Михаил Мирчев:

Те ако кажат "да", ние като ръководство БСА ще оторизираме трима-четирима колеги, които ще отидат, ще се запознаят с методиките и накрая ще се произнесат дали всичко е коректно, или има смущаващи неща. Ако кажат "не", ние като професионални организации никого не можем да задължаваме за нищо. Можем да въздействаме само като авторитет, като професионално становище.

По думите на Мирчев не само проучването на Мира Радева от МБМД е повод за исканата проверка:

От миналата седмица до днес се появяват и други изследвания от най-различни агенции, част от които са много известни и досега са в списъка на сериозните. Други субекти, които обявяват такива прогнозни данни, които не са изследователски институции и това остава незабелязано в съответните публикации, също проявяват много голяма активност, така че не е само Мира Радева, играчите на терена стават все повече и повече и скандалът се разраства.

Друг основен проблем е, че социологическите агенции пропускат да съобщават кой плаща за проучването.

От своята страна Мира Радева заяви, че ще разреши такава проверка и според нея това е крачка напред.


Целия репортаж чуйте в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени