Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Старите автомобили ще си отидат по реда си. Няма нужда да се спират колите на половин България, казва специалистът

Размислите на един квартален автомонтьор

"Нямаме пътища за тези скорости. Това са гробища, не са пътища"

Снимка: БГНЕС

При средно 46 смъртни случая на милион жители за ЕС, в България смъртността от ПТП е най-висока: 82-ма загинали на милион жители годишно.

"Колите ще си останат на доизживяване. Старите коли ще си отидат по реда си. Няма нужда да тормозиш едно население и да им спираш всичките автомобили. Това, което искат да се случи, означава на половин България да им спрат колите. Как ще стане?! Какво ще предизвика? Народна любов може би?"

Това казва квартален автомонтьор в предаването "Хоризонт до обед".

Достигнали сме пик по отношение на агресията, смята той.

"При тази агресия пистолети се вадят навсякъде. Не може да продължава така, ако искаме да се развиваме като общество и да се наричаме европейци, а не някакви междинки. Полусъединители, недобре регулирани."

Вероятно сме държавата с най-много знаци. Караш и се чудиш кой знак да следиш. Очите са ти само в знаците, споделя впечатленията си автомонтьорът.

По думите му, след участъците, където заради лоша организация на движението те карат да шофираш "ужасно бавно и изнервящо", водачите "обезумяват и се почва едно състезание – броня до броня".

Автомонтьорът е на мнение, че е редно да се ограничи скоростта по пътищата максимум до 110 км/ч. Солидарен е със заявката на ЕС да намали скоростта по пътищата в рамките на съюза.

"Ние нямаме пътища за тия скорости. Изхвърля те пътят. Това са гробища, това не са пътища."

Специалистът изразява и друга, по-крайна позиция – че у нас не бива да влизат автомобили с мощност над 100 конски сили.

"Радикален съм!"

Снимка: БГНЕС

Трябва да се преразгледа цялата организация на движението. По магистралите у нас скорост над 120 км/ч е опасна, съгласен е инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Потребителите на транспортната система и тези, които ни я доставят – политиците, живеем в две различни държави, смята той.

Промените за конфискуване на автомобили не дават резултат, заяви пред БНР Милчев, който е бивш шеф на КАТ. Той отбеляза, че повечето конфискувани автомобили не са мощни и скъпи коли, за които се предполага, че биха развивали големи скорости и по думите му се налага изводът, че наркотиците са достатъчно евтини, за да си ги позволят хората, които карат по-евтини автомобили.

Институциите имат еднакъв подход, независимо дали става дума за по-опасни за движение области или не, посочи Богдан Милчев и даде примери с Русе и Благоевград.

Той цитира анкета на Института за пътна безопасност, в която се откроява категоричен резултат: доминиращо сред шофьорите е мнението, че камерите за скорост за капани, които нямат никакъв ефект за безопасността на движението.

Повече чуйте в звуковите файлове.

По публикацията работи: Яна Боянова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна