Финансовият ефект от присъединяването на страната ни към Шенгенското пространство по суша ще възлиза на 1,63 млрд. лв. годишно, показва проучване на Института за икономически изследвания към Българската академия на науките.
Най-голяма ще бъде ползата за тежкотоварния автомобилен транспорт и за производителите и износителите на стоки, която се изчислява на 1,39 млрд. лв. Предимство ще бъде също елиминирането на преки и потенциални за българските граждани загуби при преминаване на сухопътната граница с Румъния и Гърция в размер на 242 437 дни.
Друг плюс е свързан с общия екологичен ефект от удълженото време за преминаване на граничен контрол по суша. “При отварянето на Шенгенското пространство по суша ще намалеят чувствително и въглеродните емисии”, се казва в изследването.
Преки ползи от присъединяването на България към Шенген ще има и за фиска – около 138 млн. лв.Шест държави, сред които и България, са изложени на риск от неспазване на фискалната рамка на ЕС през 2026 г. Това посочва есенният пакет на Европейския семестър приет от Европейската комисия по бюджетите на страните членки, в който се определят..
Бизнес форум на тема "България - Китай: сътрудничество в автомобилния сектор" се провежда на 26 ноември в София. Негови организатори са Българската търговско-промишлена палата и Посолството на Китайската народна република у нас. Китайската делегация..
Очаквам в София парламентаристите от държавите членки на Парламентарната асамблея на Черноморското икономическо сътрудничество да вземат далновидни решения, с които да подпомогнат сътрудничеството и развитието на страните от Черноморския регион. Това..