За въвеждането на задължително сексуално и здравно образование в училищата и закриване на възпитателните интернати, настоява националният омбудсман Мая Манолова. Утре предстои среща с трети образователен министър от началото на мандата й, на която тя ще изисква защита на правата на децата и подобряване на достъпа им до институциите.
По време на форума на Европейската мрежа на детските омбудсмани и УНИЦЕФ, на който България е домакин, тя призова за промяна в поведението на отговорните страни и зачитане на мнението на подрастващите. Срещата събира представителите на 17 държави, като цели да допринесе за ефективността на институциите в защита на правата на децата и подобряване на достъпа им за подаване на жалби и сигнали, както и необходимостта от въвеждане на здравна култура и сексуално образование в училищата.
Лесли Милър, съветник по партньорствата в Регионалния офис на УНИЦЕФ за Централна и Източна Европа, каза, че най-ценното е обмяната на опит между страните:
По време на обсъжданията искаме да ви насърчим да споделите по какъв начин стигате до уязвимите деца, когато работите с тях, включително деца с увреждания, деца мигранти, деца в бедност и такива, живеещи в затворени институции.
Мая Манолова отбеляза, че за належащата нужда от въвеждането на сексуално и здравно образование в учебната програма говорят дори самите ученици. България преминава през трудна социална промяна на закриване на институциите и преместване на децата в среда, близка до семейната, отбеляза омбудсманът и коментира проблема за децата, живеещи в т.нар. „възпитателни интернати“, които са настанени в конфликт със закона. Тя припомни, че е настоявала за нов закон за детското правосъдие, както и за Национална програма за закриване на тези домове. Темите ще бъдат дискутирани и на среща на националния омбудсман с образователния министър.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...