Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Продуктовото позициониране залязва, за добрите инфлуенсъри има бъдеще

Продуктовото позициониране може да се разглежда като по-добра форма от класическата реклама, но дори при него се отчита преминаване на апогея и в момента по-скоро идва периодът на насищане и изчерпване, поради което все повече залязва като форма на комуникация, предпочитана от клиентите, обясни пред Радио София Пепи Димитрова - член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.

Пепи Димитрова Снимка: Мирослава ДерменджиеваТрябва да бъде отбелязано, че скритата реклама или не много видимото позициониране винаги са били по-ценният подход, защото потребителят е много чувствителен и когато види класическа форма на промоция обикновено свива вежди и си казва: "Нещо се опитват да ме излъжат". От друга страна свързването на продуктите и на марките с хора, които са спечелили доверие сред аудиторията е много по-ефективно и носи по-добри резултати. В крайна сметка, обаче, нещата опират и до качеството на продуктите, особено при бързооборотните стоки. Ако човек не хареса продукта при първия опит, обикновено той не е склонен да го избере повторно. Добри примери за продуктово позициониране има в успешните съвременни сериали.

Много интересен ракурс дава темата за инфлуенсърите. Напоследък и тук се заговори за "балон" и има анализи, които прогнозират, че този балон ще се спука, защото в много от профилите има и лъжа, и фалшиви последователи. Димитрова беше категорична, че и в областта на инфлуенсърите този, който си върши качествено работата, има креативна мисъл и интересен подход, може да излезе извън клишето, той постига успех. Най-доброто в работата с инфлуенсърите е точното измерване на резултатите, което също претърпява развитие напоследък. Тенденцията вече не е да се броят харесвания и коментари, а да се работи с кодове, индивидуални линкове за поръчки на продукти и има точни параметри за анализ на ефективността. Показателен пример е, че "Инстаграм" въвежда постепенно премахване на видимостта на лайковете.

Пепи Димитрова повдигна въпроса за ограниченията при споменаването на наименования на компании в медиите, които обаче не се прилагат при негативни събития. При действия на дадена компания в полза на обществото, обаче, тя не може да бъде споменавана. Специалистът посочи, че няма разумно обяснение за това противоречие и дискусиите по този казус продължават непрекъснато. Димитрова настоя за открит обществен разговор и постигане на една справедливо решение.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Организация на движението на столичния градския транспорт за коледните и новогодишните празници

На 23.12.2024, 27.12.2024, 30.12.2024, 31.12.2024 и 02.01.2025 г., 03.01.2025 г., голяма част от линиите на столичния градски транспорт ще работят по празнични разписания, съобщиха от Столичната община. Изключение правят следните линии, които ще работят по делнични разписания: -   Метролинии 1, 2, 3 и 4 -   Автобусни линии № Х9,..

публикувано на 20.12.24 в 19:05

"Дари храна, дари любов" - над 5 тона храна за възрастни хора от Северозападна България

Над 5 тона храна успя да събере софийската фондация "Дари храна, дари любов” само за няколко часа в началото на месеца. Даренията са за възрастни хора от малките села в Северозападна България и се очаква количеството да стигне за близо 600 души. Фондацията е създадена през 2019 г. от младите момичета Вяра Кузманова и Ваклина Стоянова, когато..

публикувано на 20.12.24 в 18:03

Георги Проданов: Не очаквам да имаме стабилно правителство с достатъчно дълъг живот

Това, че се върви към съставяне на правителство, е резултат не толкова на промяна на политическите нагласи между париите, колкото до това, че трябва да бъде решен проблемът с бюджета, коментира пред Радио София политологът и преподавател Георги Проданов. "Има и поредица от неща, които наистина налагат съществуването на едно действащо..

публикувано на 20.12.24 в 15:19

Между 2 задгранични турнета три жени излизат с микрофон на софийска сцена

Ако досега не сте попадали на израза "Три жени на микрофона", може да си помислите, че става дума за радиопредаване, но тази есен много българи в Германия, Обединеното кралство, в Белгия, Австрия, Франция можаха да посетят и да се посмеят на стендъп шоуто "От България с любов" на Оля Малинова, Ива Тодорова и Красимира Хаджииванова...

публикувано на 20.12.24 в 14:47
Художникът с 2 от последните книги, по които е работил

Дамян Дамянов направи илюстрации към книга на Джеймс Клавел, въпреки че отхвърлят негова страхотна идея

Известният илюстратор на книги (и не само) Дамян Дамянов донесе в БНР-Радио София с още две интересни заглавия, над които е работил. "История с деца" Джеймс Клавел ("Шогун", "Цар Плъх" и други) написва по време на Студената война. Текстът може би е нахвърлян за по-мащабен роман, предположи художникат. Заглавието не е известно по..

публикувано на 20.12.24 в 12:44
Иво Тодоров

Иво Тодоров: През 2025 г. БНР ще има нови сайтове и мобилни приложения

През 2025 г. уеб сайтът на БНР ще бъде обновен и развит. Той, както и мобилните приложения, ще бъдат удобни за ползване, за избор и потребяване, съобщи пред Радио София Иво Тодоров, директор на дирекция "Дигитални програми" в обществената медия. Новите сайтове дори ще са три – освен информационният и Бинар , ще има и..

публикувано на 20.12.24 в 11:59