Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Продуктовото позициониране залязва, за добрите инфлуенсъри има бъдеще

Продуктовото позициониране може да се разглежда като по-добра форма от класическата реклама, но дори при него се отчита преминаване на апогея и в момента по-скоро идва периодът на насищане и изчерпване, поради което все повече залязва като форма на комуникация, предпочитана от клиентите, обясни пред Радио София Пепи Димитрова - член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.

Пепи Димитрова Снимка: Мирослава ДерменджиеваТрябва да бъде отбелязано, че скритата реклама или не много видимото позициониране винаги са били по-ценният подход, защото потребителят е много чувствителен и когато види класическа форма на промоция обикновено свива вежди и си казва: "Нещо се опитват да ме излъжат". От друга страна свързването на продуктите и на марките с хора, които са спечелили доверие сред аудиторията е много по-ефективно и носи по-добри резултати. В крайна сметка, обаче, нещата опират и до качеството на продуктите, особено при бързооборотните стоки. Ако човек не хареса продукта при първия опит, обикновено той не е склонен да го избере повторно. Добри примери за продуктово позициониране има в успешните съвременни сериали.

Много интересен ракурс дава темата за инфлуенсърите. Напоследък и тук се заговори за "балон" и има анализи, които прогнозират, че този балон ще се спука, защото в много от профилите има и лъжа, и фалшиви последователи. Димитрова беше категорична, че и в областта на инфлуенсърите този, който си върши качествено работата, има креативна мисъл и интересен подход, може да излезе извън клишето, той постига успех. Най-доброто в работата с инфлуенсърите е точното измерване на резултатите, което също претърпява развитие напоследък. Тенденцията вече не е да се броят харесвания и коментари, а да се работи с кодове, индивидуални линкове за поръчки на продукти и има точни параметри за анализ на ефективността. Показателен пример е, че "Инстаграм" въвежда постепенно премахване на видимостта на лайковете.

Пепи Димитрова повдигна въпроса за ограниченията при споменаването на наименования на компании в медиите, които обаче не се прилагат при негативни събития. При действия на дадена компания в полза на обществото, обаче, тя не може да бъде споменавана. Специалистът посочи, че няма разумно обяснение за това противоречие и дискусиите по този казус продължават непрекъснато. Димитрова настоя за открит обществен разговор и постигане на една справедливо решение.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Елисавета Станчева

Да намерим времето на нашата свобода

Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..

публикувано на 18.05.25 в 11:49
Три тенора…и още нещо с Михаил Михайлов и Юрий Николов

Три тенора…и още нещо; "непрекъснато си помагаме и предизвикваме!"

Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...

публикувано на 18.05.25 в 11:07

Като засвири оркестър в града, значи идва празник

Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..

публикувано на 18.05.25 в 10:21

Софийски разкази - арх. Пенчо Койчев и Съдебната палата

Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век?  Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..

публикувано на 17.05.25 в 16:00
Йерусалим днес

Историята оживява - Хаджиите от Банско, част първа

Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..

публикувано на 17.05.25 в 15:00
С Васил Попов

Като чуя прочита, сънувам кошмари със собствената си история

Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..

публикувано на 17.05.25 в 14:28
Със Захари Нанков

Не сме високото изкуство, но може да се задълбае

Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..

публикувано на 17.05.25 в 14:15