Автоинструкторите припомниха, че от МОН и МТИТС се предлага увеличаване на задължителните часове по практическо обучение от 31 на 42 часа и намаляване на теоретичното обучение с 14 часа. Същевременно обаче се въвежда GPS система за контрол на практическото обучение, като разходите за този контрол ще се заплащат от автоинструкторите и обучаваните водачи на частната фирма.
До какви недостатъци в обучението ще доведе въвеждането на новите изисквания?
"Увеличаването на практическата сума ще доведе до по-некачествено обучение - един инструктор, който успява да обучи качествено 80 човека годишно, когато се увеличат часовете, той ще може да обучи около 50. Това съответно ще намали броя на качествено обучените курсисти, вследствие на което всички тези, които не са успели да се обучат - останалите 20 процента, ще отидат при други структури, които не си вършат добре работата - обясни Стоян Евтимов, зам.-председател на "Българския автоинструкторски съюз".
Във връзка с контрола: Ако даден инструктор не иска да си свърши добре работата, той просто ще присъства тези 42 часа, вместо да направи по-качествено обучение и да даде нещо от себе си на този курсист.
Относно теорията: за да има добро обучение при практиката, трябва да има теоретична основа. Когато някой седне в колата, той много добре трябва да знае как функционира тя, трябва да знае какво го очаква на пътя, трябва да познава правилата за движение, за да знае кога бърка или не и съответно да надгражда себе си, когато излезе сам на пътя.
Въвеждането на GPS проследяване също не би повлияло добре на обучението точно заради това, което казах - самите 42 часа могат да бъдат дадени както качествено, така и некачествено."
Според представителите на автоинструкторските съюзи необходимостта от контрол върху тяхната дейност ще отпадне в момента, в който изпитът стане обективен и се премахне всяка възможност за корупция при него.
Как могат да се променят нещата и какъв е начинът, който ще доведе до това - на пътя да излизат качествени шофьори?
Отговор ни дава Малинка Бондаренко, зам.-председателят на Съюза на българските автомобилисти:
"До нищо няма да доведе чисто механичното вдигане на часовете, защото невинаги количественото натрупване води до качествено изменение. Ако наистина искаме на пътя да излизат подготвени водачи на моторни превозни средства, министърът на транспорта да бъде така добър да прецизира изпита. Това е критерият, който казва кога един водач е готов да излезе на пътя и да владее автомобила в сложна пътна обстановка, да реагира адекватно на ситуации.
Не е коректно винаги да се твърди, че не са обучавани добре и само механично да вдигаме часовете, а изпита да остава същият. Няма никаква логика в това.
Единствено един строг изпит ще промени нещата,
само той наистина показва готовността на водачите, а не да караме на принципа проба - грешка. Този модел води до ситуацията, в която се намираме, защото даден курсист винаги може да попадне в положение, в което да се окаже достатъчно добър във владеенето на автомобила и да мине през цедката. Изпитът е критерият. Само строг и адекватен на съвременните условия от гледна точка на владеене на автомобила, поведение на водача, неговата дори агресия в определена ситуация, имайки в предвид начина, по който шофира. Само това може да доведе до по-добри резултати."
Председателят на Сдружение "Национален автоинструкторски съюз" Стоян Малковски заяви, че при липса на диалог с отговорните държавни институции се готви национален протест.
В близко време още 42 столични училища трябва да преминат на едносменен режим на обучение, каза пред журналисти столичният кмет Васил Терзиев, който присъства на символичната първа копка на нов корпус в 143-то Основно училище "Георги Бенковски". В столицата 110 училища са на едносменен режим, 42 са преминали частично на едносменен режим, а 23 все още..
Чуйте повече в разговора на Лили Големинова в звуковия файл .
С призив към държавата да се спре безразборната продажба на имоти с обществена стойност и прехвърляне на тези имоти към Столичната община, се обърнаха общински съветници от групата "Спаси София“ в Столичния общински съвет. Те настояха и за прозрачен механизъм за координация между държавните институции и местната власт при решаването на въпроси,..
През изминалия юли екипи на Столичния инспекторат са проверили над 570 собственици на кучета в паркове, градини и други обществени пространства на Столичната община. Съставени са 36 акта на собственици на кучета за установени нарушения. Проверките се извършват в часовете до 9.30 ч. и след 18.00 ч . , като някои от тях са в екип със служители..
Музикалният тандем Натали Петкова и DJ89 - Ангел Петков, които съвсем отскоро станаха двойка и в живота, гостуваха в ефира на предаването “Добър вечер, София“, за да представят дебютния си съвместен проект - сингълът "Руси коси". Вокалите изпълнява Натали Петкова, а инструменталът е дело на DJ 89. Ангел Петков е познат и като продуцент на..
Чужденци, настанени в центъра за временно настаняване в Бусманци, са се оплакали, че са били бити и ритани от служители на охраната. Някои съобщават, че насилието е било съпроводено и с обиди. Това се посочва в публикувания днес доклад на Европейския комитет за предотвратяване на изтезанията към Съвета на Европа след визита на негова делегация там..
“Работим непрекъснато за развитието на града и за подобряване на бизнес средата и инфраструктурата. Става дума не само за град Банско, а за всички населени места в общината – гр. Добринище, селата Обидим, Места, Гостун, Кремен, Осеново и Филипово. Работим по инвестиционна програма, която е достатъчно амбициозна, но внимателно претеглена,..