Министерският съвет прие постановление в подкрепа на реализацията на българските храни в големите търговски вериги. Идеята се обсъжда отдавна, но беше катализирана заради неблагоприятните последици от коронавируса.
От ситуацията и намаленото потребление пострадаха особено по-малките производители, които традиционно разчитат предимно на регионалния пазар за продажба на продукцията си, в това число на заведенията за хранене, хотели, ресторанти, голяма част от които в момента са затворени.
В проекта на постановление на МС първоначално беше заложено изискването 50% от площта на хранителните хипермаркети стоки да бъде запазена за българска продукция, но тази формулировка отпадна след острата реакция на асоциацията на търговските вериги. Така в момента приетият текст гласи, че в магазините, които имат обекти в повече от три административни области на територията на страната, задължително се обособяват места, в които се предлагат продукти на регионални производители. Млякото и млечните продукти от регионални производители и изцяло от българско сурово мляко пък трябва да са мин. 90% от целия асортимент в магазина, е заложено още в документа. Постановлението ще бъде в сила до края на годината, а търговските вериги, които попадат в обхвата на разпоредбите, имат 2-седмичен срок (от приемането му), за да започнат да спазват изискването.
Потребителите трябва да знаят, че част от големите мандри работят с вносно мляко. Хубаво е както за месото се изисква, така да стане и за млечните продукти – да се изписва откъде е млякото, с което се произвежда, както и какъв процент е сухото. Това препоръча Петър Петров, председател на Националната асоциация на младите фермери в България.
Петров пожела в името на доброто бъдеще на малките и средни български предприятия клиентите да ги подкрепят като купуват техни стоки.
По този начин много от парите ще остават в страната, включително и като данъци и осигуровки, ще се запазят работни места.
По-дребните производители изваждат на пазара качествени храни, но нямат капацитета да отговарят на изискванията на веригите.
Това се отнася и за млекопроизводителите, и за по-малките животновъди, и за земеделците.
Милена Драгийска , управител на "Лидъл България" заяви, че са се обединили около работещи мерки, а има и разбиране за това по смислен начин да бъде подпомогнат българският производител. Тя отправи послание от името на търговските вериги, че в кризисна..
Споразумението между САЩ и Европа или сделката, ако използваме лексиката на Доналд Тръмп, без да знаем детайли по нея, изглежда по-добре отколкото можеше да бъде след заканата за 30% мита на стоките, изнасяни от ЕС отвъд Атлантическия океан...
Проблемът с пожарите у нас става все по-сериозен. Те стават повече на брой, по-интензивни и унищожават все повече площи, особено от горите, отчитат от WWF България. За последните 15 години у нас са възникнали и гасени над 7 хиляди горски..
Карнавални шествия, големи марионетки, куклен театър и цирк са сред събитията, с които Фестивалът за улични изкуства 6Fest (ШестФест) ще направи лятото в София по-артистично. В парковете 6Fest ще представи дневно и светлинно шествие с три от своите..
Годишната профилактика на "Топлофикация София" продължава и от днес до 8 август (петък) 2025 г. с временно спиране на топлоподаването тя ще засегне: ж.к. "Банишора", ж.к. "Света Троица", ж.к. "Фондови жилища", част от ж.к. "Илинден", ж.к...
Два месеца след като беше представена публично, интерактивната карта “Черна писта“ - разработена от 18-годишния Мартин Атанасов, е била посетена от над 300 хил. души. Платформата визуализира повече от 177 000 пътнотранспортни произшествия,..
Център "Амалипе" си партнира с Министерство на труда и социалната политика и Държавната агенция за закрила на детето в системните усилия, които държавата планира за превенция на ранните бракове.На срещата е поставен акцент върху превенцията на..