Петър Арнаудов е един от първите военни кореспонденти на България. По време на Първата световна война заснема бойния път на 23-ти Пехотен Шипченски полк, като документира бойните полета, окопите, живота на войниците, несгодите и крайните лишения. Негови са и снимките от завръщането на полка в гарнизона в град Казанлък.
Петър Арнаудов прекарва живота си в град Казанлък като документира всички значими събития за града. Едно от които е откриването на площада с Царската чешма. Години след това пред фотообектива му застава и цар Борис III.
До края на живота си Петър Арнаудов остава верен на фотографията (умира през есента на 1960 г. на 81 години). Фотографското му ателие – малка барака в центъра на Казанлък е средище на културната мисъл и важна част от творческия живот на града. То е изпълнено с оригинални фотографии – портрети и семейни снимки, част от които са включени в изложбата.
Малка част от неговия архив - стъклени плаки и хартиени фотографски копия – са съхранени от наследниците му, а за друга се предполага, че е в архивите на Националния военноисторически музей.
Негови снимки са публикувани във френското списание „Илюстрасион“.
Изложбата е резултат от шестгодишно проучване на архива на Петър Арнаудов от казанлъшкия фотограф Бедрос Азинян, като подборът и техническата обработка на снимките също са негово дело. Изложените фотографии са репродуцирани от оригиналните стъклени плаки.
За изложбата и фотодокументалната книга, която я придружава са използвани материали от: Исторически музей „Искра“ – Казанлък – фонд „Нова история“ и фонд „История на България XV – XIX век“, личен архив на семейството на фотографа Петър Арнаудов, Държавен военно-исторически архив - Велико Търново и личен архив на фотограф-художника Артин Азинян.
35% от децата в България живеят в риск от бедност - най-високият процент в Европейския съюз. С това послание фондация "Конкордия България" ще се обърне към международната общност в Женева на 29 август по време на Предварителните сесии на Универсалния периодичен преглед (УПП). Фондацията ще настоява за системни решения, които да прекъснат..
В "Добър вечер, София" гостува Симона Калоянова - популярна личност в социалните мрежи и студентка трети курс в НАТФИЗ. Тя не определя себе си като инфлуенсър и смята, че социалните мрежи са място за забавление и дори за научаване на нови неща. В своите платформи Симона публикува забавно съдържание , свързано с игра на скечове и още...
Парк "Академик", който се намира между Философския и Стопанския факултети на Софийския университет , от дълги години стои поддържан. По-рано тази година доброволчески акции реставрираха части от парковите съоръжения и алеи, за да се превърне зелената площ в приятно място за столичани. Инициативният комитет "За запазване на парк..
Шоуменът и телевизионен водещ Николаос Цитиридис бе гост в предаването “Добър вечер, София“, за да се представи в малко по-различно амплоа – на стендъп комедиант. Той подготвя мащабно турне, което ще започне в началото на септември и ще продължи до началото на ноември. “Голямо ще бъде, най-голямото, което съм правил до момента и..
Глоби и нови правила влизат постепенно в сила в сферата на туризма, като целта е повишаване на сигурността и гарантиране на качеството на преживяванията. Новите, по-строги правила за туристите, които се въвеждат в популярни дестинации като Италия, Испания и Гърция, не са изолирани актове, а по-скоро симптоматичен отговор на нарастващото..
Да представяш културата в нейното многообразие и достиженията на българските творци, не е лесна задача, смята Борислав Петранов – директор на Българския културен институт в Берлин, който гостува в предаването "Радиокафе“ на Радио София. "Аз си поставям цели, които надхвърлят понякога възможността на екип от двама души, както бяхме допреди..
За дванадесети пореден път имаме възможност да номинираме своите будители за настоящата 2025 година, в кампанията на Българското национално радио (БНР) – "Будител на годината". В предаването "Радиокафе" гостува нейният създател – журналистът Ива Дойчинова. "Основната мисъл в тази кампания е да върне будителя в съвремието, да върне усещането за..