Проблемът със затварянето на заведенията и хотелите е сложен и продължава близо година. Прилича на боксов мач. Вече сме във втори рунд. В първия около 30% от колегите се разделиха с бизнеса си, независимо от плахите опити за подкрепа от страна на кабинета.
Това коментира пред Радио София Атанас Димитров, зам.-председател на Българската хотелска и ресторантьорска асоциация (БХРА).
От миналата седмица собственици и служители в заведения чакат с надежда кога ще могат отново да посрещат клиенти. Ограничителният режим беше разхлабен по отношение на ученици, на спортни зали, но не и за ресторантите.
Затова от бранша насрочиха протест за 27 януари (сряда). Такава проява (манифестация) в същия ден ще има и от страна на хора от клубната сцена.
Димитров припомни, че през лятото част от членовете на БХРА са се посъвзели, но втората вълна на коронавирусната пандемия е нанесло нов удар. Необходима е по-голяма експедитивност при прилагане на подкрепящите мерки и разплащане на помощите, подчерта той:
„За нас е най-важно здравето на служителите и клиентите. Но сме инвестирали много в персонала. Без хората туризмът е само сгради без дух. Ако ние сме жертвен агнец, компенсациите трябва да са такива, че да можем отново да участваме със своя дан в икономиката.“
Има много разходи, трупат се данъци, дори и без дейност. Мерките може да са и по-добри, но и приетите да останат, те трябва да се изпълняват бързо, подчерта Атанас Димитров:
„При хотелите положението е тежко. Някои от тях са затворени без акт. Искаме предвидимост. Да знаем кога и при какви условия ще отворим отново – възможно най-скоро. Има време за диалог. Нека го проведем.“
Чуйте разговора на Данаил Конов с Атанас Димитров.
Коментатори във "Форум" тази седмица са икономистът и политически анализатор Георги Вулджев и дългогодишният журналист Едуард Папазян. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес бяха: - ПП поиска оставките на Явор Божанков и Даниел Лорер - Либерализмът в Европа и САЩ - Футболен обзор в края на годината Подробности по..
Битови отпадъци, строителни материали и автомобилни части - съставът на едно от нерегламентирано образувалите се сметища в град Елин Пелин. Местоположението на изхвърлените ненужни материали се оказва в покрайнините на обработваема площ. В близост до сметището има съмнителни постройки, с охраняващи ги кучета. Пред Радио София кметът на община..
Как да различаваме фактите от фалшивите новини е целта на новаторския проект за дигитална медийна грамотност MediaWise. Той се изпълнява от платформата prepodavame.bg. Един от ключовите компоненти на MediaWise е Тийн мрежата за проверка на факти (Teen Fact-Checking Network / TFCN). Проектът е насочен към ученици от 8 до 12 клас, които имат..
Документалният филм "Чистота или смърт“ представя историята за живота и пътя на шестима резиденти в терапевтична общност за зависими в България. Въпреки че много хора са чували за такива общности, малцина знаят как всъщност изглеждат и какво се случва в тях. На 6 декември, в кино „Люмиер“ е премиерата в София, а прожекции има в Бургас,..
Второто издание на "Младежкия конкурс за нова песен", организиран от сдружението на автори и композитори "Музикаутор" и проведен в Националния студентски дом в София, преди броени дни раздаде наградите на най-добрите . Група "Scarlet" от Бургас спечели първо място с песента си "Слънчоглед". Второ място взе Хюго (Теодор Кисьов) с песента..
Габриела де Лука от дете обича цветята. И до днес им се възхищава и ги отглежда с любов, наследена от майчиния и род. Произходът ѝ може да впечатли всеки биограф. Родена и израснала е в София. Прадядо и Карл Бец идва в България по покана на княз Александър Батенберг като дворцов градинар. Той е създателят на първата овощна градина в София с..
В предаването “Радиокафе“ гостува певицата Евгения Кринчева-Jenyka, за да разкаже за новите си песни "When I Leave" и "A Devil Won’t Change". Евгения учи в Гимназия за сценични изкуства "Акатамус". В музикалния свят е позната под артистичния си псевдоним Jenyka- певица, текстописец и автор на музика, изразяваща емоции и вдъхновение чрез съвременен поп..