Кампанията се организира от Международната мрежа за финансово образование на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD/INFE). Тя цели да повиши информираността за това, колко е важна финансовата грамотност в нашия живот и е глобална инициатива, която всяка година се провежда през март месец.
От старта си през 2012 г. до днес е достигнала до над 53 милиона деца и младежи в 176 страни по света.
По темата пред Радио София говори Ирина Илиева, организационен директор на JA Bulgaria. Тя каза, че през 2021 г. В инициативата са се включили 11500 младежи в училищна възраст, над 150 училища, както и 19 хиляди възрастни.
"Това, което самите наши партньори ни споделиха и учениците, които участват в програмите е, че чрез тези познания и техните родители стават малко по-дигитално грамотни, освен и финансово", каза Илиева.
Тя добави, че всяка година от провеждането на Световната седмица на парите се стартират и няколко национални инициативи, целта на които е да достигнат до възможно най-много възрастови групи, като специално тази година има конкурс и за най-малките.
"Виждаме, че все-повече родители проявяват инициативата да подготвят заедно с децата си участието им в този конкурс", каза Илиева и уточни, че материалите за конкурса ще бъдат публикувани на 17.03.2022 г.на сайта на JA Bulgaria една седмица преди старта на кампанията, а темата ще е "Моят бизнес".
Тя каза още, че темата за младежите от 8 до 12 клас ще бъде обявена на 17.03.2022 г. По думите й, тяхната организация работи активно и с институциите в България като Министерство на финансите и Министерство на образованието и науката в разработването на Националната стратегия за финансова грамотност.
Илиева сподели, че на 23.03.2022 г. предстои да бъде проведен "уебинар", като темата ще бъде "Сигурност на дигиталните финанси" с подтема "Как да плащаме безопасно в интернет". Той ще бъде със свободен достъп след регистрация на сайта на JA Bulgaria.
Според думите й, тяхната регионална организация в Европа работи и с млади хора в Русия, Украйна и Молдова и Румъния, страни в които ще има различни измерения на кризата в момента.
Още подробности за нея можете да чуете в звуковия файл.
Алла Узун е етническа българка от Украйна. Каца в България през януари 2025 година където планира да остане за постоянно. През април записва курс за изучаване на български език към организация “Каритас”, София. Днес има успешно завършено ниво B1 за познание на езика, а крайната ѝ цел е да научи перфектно български език. Казва, че след успешно..
Допълнителни разходи в размер на 1,36 млн. лв. по бюджета на Министерския съвет за 2025 г. одобри на днешното си заседание правителството. Средствата са предназначени за дейности по стопанисване и управление на поземлен имот с площ 958 510 кв. м - парк “Врана“. С тях ще се разпорежда областният управител на област София Стефан Арсов. "Благодаря на..
Ваучерите за храна са най-популярната социална придобивка на работа. Това показва проучване, в което са участвали над 20 хил. респонденти. От 2024 г. ваучерите за храна станаха изцяло дигитални. Световната банка определя ваучерите за храна като една от най-ефективните мерки за социална подкрепа. “Ваучерите за храна са все още и безапелационно, може би..
Българките от Time2Dare станаха първият и единствен засега изцяло женски ветроходен отбор в историята на престижната международна регата Aegean 600 , който успява да завърши, и първите носителки на специалната награда на Хера , връчвана на най-женския екипаж в памет на Гана Конончук, учредена след смъртта ѝ през 2024 г. Въпреки..
Лятното кино на Кинематограф се завръща по парковете в София и страната с изцяло нова филмова програма, с подобрен дизайн на кинозоната и още нови изненади за зрителите Организаторите обещават срещи с най-големите и актуални майстори на късометражното кино от последните три години. Тази вечер от 20:30 ч . проектът гостува в столичния..