„“Вишнева градина“ е изключително предизвикателство, както за режисьори, така и за актьори и особено за млади актьори, понеже там все-пак има някакви възрастови различия между персонажите и актьорите. Тя затова тази пиеса се прави и толкова рядко, защото е ужасно трудна“, каза Илиев.
По думите му, постановката ще се играе от 11 човека, което е около половината клас, а другата половина на класа на проф. д-р Атанас Атанасов започва работа по Самюел Бекет с друг млад режисьор.
Екатерина Лазаревска, която е в ролята на Любов Андреевна сподели, че героинята й е оживяла чрез нея благодарение на режисьора Деян Илиев.
„Със скромните ми 20 години се опитах да схвана начина й на мислене и защото става въпрос за един човек, който според мен намира смисъла на живота точно в любовта. Тя и не случайно се казва Любов. Както и всички персонажи на Чехов, това не е случайно с имената“, сподели актрисата.
„Епиходов е доста интересен персонаж. Сам по себе си той не е от главните персонажи, но пък е доста сладък за изпълнение, тъй като няма толкова сценично време, като присъствие и дава страхотна възможност за интерпретация, за игра“, разказа за своя герой Желев.
„На сцените на Театър НАТФИЗ има една творческа свобода, която в другите професионални театри в България просто я няма“, каза режисьорът Делян Илиев и допълни, че в четирите действия на пиесата със студентите са работили по четири различни театрални ключа.
„И се оказа, че пиесата издържа такъв ход, понеже е гениална и търпи такава интерпретация. И не просто търпи, но някак си ни се поддаде така, и ни помогна много самият текст“, каза Илиев.
Спектакълът „Вишнева градина“ може да се види на 15.04 и 30.04 2022 г. от 19:30 ч. в Театър НАТФИЗ, Сцена 47.
Още подробности можете да чуете в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..