Година по-късно след премиерата и президентските избори театралният спектакъл "Опашката" се възприема по по-друг начин, с оглед на по-общи връзки с реалността. Но независимо от това, третира модела, по който човек може да стане политик. Занимава се с утопична идея - как Държавна сигурност чрез един от своите служители се опитва да унищожи самата себе си. Такова нещо в реалността трудно може да се случи, защото прекалено много неща в политическата ни система са на основата на взаимозависимости, които предполагат омерта.
Това коментира пред Радио София режисьорът Явор Гърдев, който гостува в мобилното ни студио в морската столица.
"Тези зависимости за мен са най-голямата спънка за гражданското общество. Говорят се неща на сленга на политическата коректност, докато се правят неща, които нямат нищо общо с това."
Гърдев изтъкна, че ролята на пиара е да изгради положителен или полемичен образ, докато целта на изкуствата е да провидят истината зад това, което изглежда. "Този тип честност е позволена за театъра."
Снощи с голям успех пред фестивалната публика на МТФ "Варненско лято" се игра неговата постановка "Опашката". Спектакълът вече има в актива си награда "Икар" 2022 за водеща мъжка роля (Владимир Карамазов) и "Аскеер" 2022 за най-добро представление.
Режисьорът разказа, че сценичната версия на младата плевенска трупа е резултат от два драматургични варианта и един литературен (романа) от страна на писателя Захари Карабашлиев.
Гърдев подчерта актьорския маратон, изпълняван от Карамазов, "хоровода от сцени", във всяка от които той участва: "Емоционалното натрупване е в полза на представлението."
С Явор Гърдев разговаря Катя Василева.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..