Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Започна поставянето на велостойки в метрото

Снимка: Ани Петрова

Днес, 06.07 2022 г. беше поставено началото инициативата "С колело до метрото" за поставяне на велостойки в 42 метростанции за общо 550 велосипеда. Те ще бъдат в зони с видеонаблюдение. Инициативата е на "Спаси София", ДЗИ (които безвъзмездно даряват стойките) и "Метрополитен". Една от основните причини, заради която хората НЕ се придвижват с велосипед в София е свързана с безопасността на паркиране на двуколесните.

Инж. Стоян Братоев от "Метрополитен" разказа пред Радио София за новата придобивка в метрото, която се очаква да провокира хората да карат повече своите велосипеди. На въпроса защо колоездачите да не могат да вземат колелото си в метрото, инж. Братоев коментира, че по този повод са постъпвали много жалби, тъй като в пиков час един велосипед заема много място, цапа и къса дрехи.

По повод идеята да има специален вагон за велосипеди, той каза:

"Вагоните са за пътниците, не са за колелета. Едно колело заема няколко човешки места. Общинският съвет няма такова решение и то се дължи на многото жалби, които имаше в един експериментален период. Веднага се появиха жалбите още на следващия ден".

Инж. Стоян Братоев посочи, че всичките стойки в метрото са монтирани в зоните с видеонаблюдение и сигурността на паркираните велосипеди е гарантирана.

По темата се включи и общинският съветник и основател на "Спаси София" Борис Бонев по време на откриването на първата стойка с видеонаблюдение в метрото. Той сподели, че според статистиката специално в метрото е имало три опита за кражби, които са разкрити благодарение на видеонаблюдението.

"Аз самият карам велосипед и е много важно човек да си закупи верига, с която да заключи велосипеда си стабилно и качествено, защото най-евтините и най-базовите много бързо могат да бъдат разбити", посъветва колоездачите Бонев. Той каза, че изграждането на велосипедни паркинги с видеонаблюдение из целия град е задължително.

"Не само, че е възможно, а това е записано в множество стратегически документи на общината - изграждането на велосипедни паркинги с ограничен достъп. Например, с картата ви за градски транспорт вие се маркирате и едва тогава можете да влезете в паркинга, да си оставите велосипеда и обратно да си го вземете", каза Бонев и допълни:

"Тук съм песимистичен, нямам очакване до края на това текущо управление на София да се случи подобно нещо".



Относно допускането преди 9 ч. вечерта на велосипеди в метрото, той коментира, че поради натовареността на човекопотока и късите метро влакове това не може да се случи, защото би довело до конфликти. Бонев даде за пример много европейски градове, където също е забранено превозването на колела в час пик. Освен това отбеляза, че с много малки изключения велоалеите в София са опасни и в лошо състояние.

Репортерът на Радио София Луиза Лазарова направи анкета сред гражданите за проблемите, които срещат велосипедистите в столицата:



Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
По публикацията работи: Никола Стоянов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Гергана Богданова и Йоана Лазаро

Читалището - отворена общност за младите хора

Гергана Богданова и Йоана Лазаро за пролетното почистване на Народно читалище "Христо Смирненски": "Нашето читалище е стара институция. Но в динамичното време вникваме в нуждите на хората в сегашно време - консуматорското общество, в което всеки има всичко и в излишък. Затова се надяваме всеки да донесе това, което му е излишно - книги, цветя, посуда..

публикувано на 18.05.24 в 11:47
Пролет в КвАртал

София има своя стар град

"Пролет в КвАртал" с един от организаторите му, Мартина Стефанова: "Фестивалът е наесен около Деня на София, но не е достатъчно. Затова започнахме с други по-малки събития, за пръв път правим "Пролет в КвАртал". Зимата направихме и видима Коледа тук.  Чудесна програма с локации, турове, София има своя стар град и с тези събития продължаваме да го..

публикувано на 18.05.24 в 10:43

Децата четат разнообразни неща

"Книговище стимулира детското четене и критично мислене. Цял месец над 3500 деца се включиха в това. Децата искат да четат! това е само малка част от тези, които се включват през цялата година. Децата имат възможност да се запознаят с един достъпен език. Щастливи сме, че ще участват едни сладури с рап-песен "Яко е да знаеш". Колкото повече днешните..

публикувано на 18.05.24 в 10:28

Linares Live е дългоочакваният дебют на перуанския певец

Дългоочакваният дебют на перуанския певец Алекс Линарес с новият му соло проект се казва Linares Live . Фронтменът на най-известната формация за салса в България - Манго Дуенде, ще изпълни любими латин-поп песни заедно с авторските си композиции в компанията на музикантите: Калин Жечев - пиано, Борис Таслев - бас, Борислав Бояджиев "Борче" -..

публикувано на 18.05.24 в 10:19

Образоваме децата играейки

Какво е "Еcо Kids Tour"? Марияна Жабинска е до Лятната сцена в Борисовата градина, където ще са от 11 до 17 ч.: "Енергията е с нас навсякъде. Стартирахме във Варна, сега сме в София. Това е турнето на "Нешънъл джиографик". Осъзнахме мисията "Да опазим планетата жива". Образоваме децата играейки. Даваме им познания за нещо по забавен начин. Имаме..

публикувано на 18.05.24 в 10:08

Понаучиха ли се зрелостниците кое как се пише?

Точно 50 дни преди държавния зрелостен изпит (ДЗИ) по български език и литература (БЕЛ), платформата "Как се пише?" стартира новаторска кампания за грамотност в помощ на дипломиращите се 12-окласници . Под наслов "Животът няма „аУтокорект" се публикуваха задачи и правила в първото по рода си дигитално помагало, специално насочено към..

публикувано на 17.05.24 в 19:54

Строителството по еко стандарти дава добавена стойност и конкурентни предимства

Климатичният отпечатък на строителната индустрия продължава да расте. Според последните данни на ООН, през 2021 г. строителният сектор е бил отговорен за над 34% от търсенето на енергия, както и за около 37% от замърсяването с въглероден диоксид, в резултат на енергоемкостта и управлението на строителството на сгради. Строителството е..

публикувано на 17.05.24 в 18:36