Инж. Стоян Братоев от "Метрополитен" разказа пред Радио София за новата придобивка в метрото, която се очаква да провокира хората да карат повече своите велосипеди. На въпроса защо колоездачите да не могат да вземат колелото си в метрото, инж. Братоев коментира, че по този повод са постъпвали много жалби, тъй като в пиков час един велосипед заема много място, цапа и къса дрехи.
По повод идеята да има специален вагон за велосипеди, той каза:
"Вагоните са за пътниците, не са за колелета. Едно колело заема няколко човешки места. Общинският съвет няма такова решение и то се дължи на многото жалби, които имаше в един експериментален период. Веднага се появиха жалбите още на следващия ден".
Инж. Стоян Братоев посочи, че всичките стойки в метрото са монтирани в зоните с видеонаблюдение и сигурността на паркираните велосипеди е гарантирана.
По темата се включи и общинският съветник и основател на "Спаси София" Борис Бонев по време на откриването на първата стойка с видеонаблюдение в метрото. Той сподели, че според статистиката специално в метрото е имало три опита за кражби, които са разкрити благодарение на видеонаблюдението.
"Не само, че е възможно, а това е записано в множество стратегически документи на общината - изграждането на велосипедни паркинги с ограничен достъп. Например, с картата ви за градски транспорт вие се маркирате и едва тогава можете да влезете в паркинга, да си оставите велосипеда и обратно да си го вземете", каза Бонев и допълни:
"Тук съм песимистичен, нямам очакване до края на това текущо управление на София да се случи подобно нещо".
Относно допускането преди 9 ч. вечерта на велосипеди в метрото, той коментира, че поради натовареността на човекопотока и късите метро влакове това не може да се случи, защото би довело до конфликти. Бонев даде за пример много европейски градове, където също е забранено превозването на колела в час пик. Освен това отбеляза, че с много малки изключения велоалеите в София са опасни и в лошо състояние.
Репортерът на Радио София Луиза Лазарова направи анкета сред гражданите за проблемите, които срещат велосипедистите в столицата:
Гергана Богданова и Йоана Лазаро за пролетното почистване на Народно читалище "Христо Смирненски": "Нашето читалище е стара институция. Но в динамичното време вникваме в нуждите на хората в сегашно време - консуматорското общество, в което всеки има всичко и в излишък. Затова се надяваме всеки да донесе това, което му е излишно - книги, цветя, посуда..
"Пролет в КвАртал" с един от организаторите му, Мартина Стефанова: "Фестивалът е наесен около Деня на София, но не е достатъчно. Затова започнахме с други по-малки събития, за пръв път правим "Пролет в КвАртал". Зимата направихме и видима Коледа тук. Чудесна програма с локации, турове, София има своя стар град и с тези събития продължаваме да го..
"Книговище стимулира детското четене и критично мислене. Цял месец над 3500 деца се включиха в това. Децата искат да четат! това е само малка част от тези, които се включват през цялата година. Децата имат възможност да се запознаят с един достъпен език. Щастливи сме, че ще участват едни сладури с рап-песен "Яко е да знаеш". Колкото повече днешните..
Дългоочакваният дебют на перуанския певец Алекс Линарес с новият му соло проект се казва Linares Live . Фронтменът на най-известната формация за салса в България - Манго Дуенде, ще изпълни любими латин-поп песни заедно с авторските си композиции в компанията на музикантите: Калин Жечев - пиано, Борис Таслев - бас, Борислав Бояджиев "Борче" -..
Какво е "Еcо Kids Tour"? Марияна Жабинска е до Лятната сцена в Борисовата градина, където ще са от 11 до 17 ч.: "Енергията е с нас навсякъде. Стартирахме във Варна, сега сме в София. Това е турнето на "Нешънъл джиографик". Осъзнахме мисията "Да опазим планетата жива". Образоваме децата играейки. Даваме им познания за нещо по забавен начин. Имаме..
Точно 50 дни преди държавния зрелостен изпит (ДЗИ) по български език и литература (БЕЛ), платформата "Как се пише?" стартира новаторска кампания за грамотност в помощ на дипломиращите се 12-окласници . Под наслов "Животът няма „аУтокорект" се публикуваха задачи и правила в първото по рода си дигитално помагало, специално насочено към..
Климатичният отпечатък на строителната индустрия продължава да расте. Според последните данни на ООН, през 2021 г. строителният сектор е бил отговорен за над 34% от търсенето на енергия, както и за около 37% от замърсяването с въглероден диоксид, в резултат на енергоемкостта и управлението на строителството на сгради. Строителството е..