Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

От Столична община представиха успешни решения за справяне с трафика

Центърът на София обичайно е задръстен от автомобили.
Снимка: БГНЕС

Как да паркираме по-бързо в тесните улици на столицата и какви са решенията за по-добро управление на автомобилния поток? По темата пред Радио София говори Димитър Петров от Дирекция "Управление и анализ на трафика" към Столична община. Той сподели, че заради липсата на светофарни уредби, както например по бул. "Цариградско шосе" се затруднява трафика при възникването на инциденти.

По думите му, един от апелите на Столична община е от Пътна полиция да увеличат екипите на терен в пиковите часове. Петров поясни, че от 2017 до 2019 г. има стабилно увеличение на трафика, но от септември 2022 г. данните за транспортните натоварвания показват стойности близки до тези през 2019 г.

Относно функциониращите "зелени вълни", Петров отбеляза, че левите завои са конфликтни маневри и на местата където има т. нар. "транзитни булеварди" е добре тези завои да бъдат забранени.

"Предварителните данни, които събираме са за доста голямо подобрение на движението на автомобилите по бул. "Константин Величков". Преди тази промяна задръстването винаги достигаше километрични стойности. В момента това не е така и времето за преминаване през булеварда е намаляло поне два пъти. Доста е подобрено и времето за преминаване в сутрешните пикови часове в посока от кв. "Люлин" към центъра, но това в момента не се забелязва чак толкова много, поради течащите ремонтни дейности в тунела", коментира Петров.

За проблемите с паркирането, той сподели:

"При уличното паркиране има някои предизвикателства. В централната част на града трябва да се паркира само когато е за извършване на административни нужди и това бива стимулирано чрез цента на зоните, както е по цял свят. Относно ежедневното паркиране на хората, най-добрата мярка, която от години поетапно се прилага в града е еднопосочността в кварталите. То дава изключителна възможност за увеличаване на паркоместата и едновременно за регулиране на трафика".

За изграждането на транспортна мрежа около новостроящите се квартали, Петров поясни, че:

"Самото развитие на уличната мрежа и бъдещите характеристики се залагат на градоустройствено ниво чрез приемането на устройствените планове в Направление "Архитектура и градоустройство". Те винаги минават през обществени обсъждания и множество експертни съвети, така че да може да се гарантира както развитието като застрояване на дадена зона, така и транспортното обезпечаване".

Той добави, че по инициатива на главния архитект всеки един по-голям обект трябва първо да докаже своето транспортно обслужване, след което получава съответните документи за строеж.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Стоян Панчев

Стоян Панчев: Европейски концерни ще произвеждат в САЩ, за да избегнат мита, а ще внасят на Стария континент!

Споразумението между САЩ и Европа или сделката, ако използваме лексиката на Доналд Тръмп, без да знаем детайли по нея, изглежда по-добре отколкото можеше да бъде след заканата за 30% мита на стоките, изнасяни от ЕС отвъд Атлантическия океан. Договореното все още трябва да бъде прието от страните членки, но имаше и доста по-лош сценарий за..

публикувано на 04.08.25 в 16:45

Още нямаме летателна техника за гасене на пожари, действащата е адаптирана

Проблемът с пожарите у нас става все по-сериозен. Те стават повече на брой, по-интензивни и унищожават все повече площи, особено от горите, отчитат от WWF България. За последните 15 години у нас са възникнали и гасени над 7 хиляди горски пожара . Според решение на Народното събрание от 19 юли 2024 г. Министерският съвет е задължен да..

публикувано на 04.08.25 в 15:12

Фестивалът за улични изкуства 6Fest прави лятото в София по-артистично

Карнавални шествия, големи марионетки, куклен театър и цирк са сред събитията, с които Фестивалът за улични изкуства 6Fest (ШестФест) ще направи лятото в София по-артистично. В парковете 6Fest ще представи дневно и светлинно шествие с три от своите големи карнавални кукли, както и работилница по улични и карнавални изкуства, насочена към деца и..

публикувано на 04.08.25 в 13:54

Къде няма да има топла вода в София до 8 август заради профилактика

Годишната профилактика на "Топлофикация София" продължава и от днес до 8 август (петък) 2025 г. с временно спиране на топлоподаването тя ще засегне: ж.к. "Банишора", ж.к. "Света Троица", ж.к. "Фондови жилища", част от ж.к. "Илинден", ж.к. "Зона Б–5", "Зона Б-5-3", "Зона Б–18", "Зона Б–19"; ж.к. "Надежда" - 1, 2 и част от 4, ж.к...

публикувано на 04.08.25 в 12:41
Мартин Атанасов

Институциите у нас не си говорят

Два месеца след като беше представена публично, интерактивната карта “Черна писта“ - разработена от 18-годишния Мартин Атанасов, е била посетена от над 300 хил. души. Платформата визуализира повече от 177 000 пътнотранспортни произшествия, регистрирани от 2021 г. насам, и показа как статистиката се превръща във видима и разбираема информация,..

публикувано на 04.08.25 в 12:36
Деян Колев

Център "Амалипе" ще си партнира с държавата в борбата срещу ранните бракове

Център "Амалипе" си партнира с Министерство на труда и социалната политика и Държавната агенция за закрила на детето в системните усилия, които държавата планира за превенция на ранните бракове.На срещата е поставен акцент върху превенцията на ранните бракове и съответно ранните раждания. На 22 юли става ясно, че център “Амалипе” ще си партнира с..

публикувано на 04.08.25 в 11:29