Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Когато има много компании с ценностна система, пазарът се променя

Силвия Павлова
Снимка: радио София


Силвия Павлова  - „Когато има много компании с ценностна система, пазарът се променя“:

До 12.10 се приемат заявки за поредното издание на конкурса Иновативно предприятие на годината – събитие, на което БНР Радио София с радост е медиен партньор.  Потърсихме едни от големите победители от миналогодишното издание, в лицето на Силвия Павлова – създадената от нея Wooden Spoon за чиста (във всяко едно отношение) козметика стигна дори до британското кралско семейство.

Започвам веднага с въпроса има ли иновация при тях напоследък. Отговорът – „иновативно при нас е това, че всеки може да създаде нещо ново, имаме няколко пъти в годината Ден на креативността. Иначе най-новото е шампоан за коса – купувате си прахче в биоразградима опаковка, изсипвате си го в бутилка, която си имате в къщи, допълвате с вода, разклащате и след 24 часа си имате шампоан, съвсем истински“. И няма никаква пластмаса.

Именно подобни иновативни решения, както и прецизното вглеждане в целия процес на производство и във всяка една съставка печелят пазари за компанията – „обичат ни в Япония, в Румъния и особено много в Скандинавските страни“, разказва с вечната си усмивка, зад която се крие остър и комбинативен интелект, Силвия Павлова. „Вече не е достатъчно да си био, има толкова други елементи, които са важни в екологичната екосистема. Ние се научихме да ползваме само съставки, които имат хранителен, а не козметичен био сертификат, защото за неговото издаване има по-високи стандарти. И правим всичко това, не защото е модно да си био, а защото вярваме, че така трябва. За мен най-важна е ценностната система. И когато има много компании с ценностна система, пазарът се променя“ – обяснява принципите си Силвия. В момента стартират нов голям проект в Божурище с амбициозната цел България да стане най-предпочитан производител  на козметика на Балканите и световни марки, които търсят много високо качество, да идват у нас. Силвия отдавна се стара е да създаде общност сред този тип компании у нас, организира събирания в сектора – „на нас ни трябва критична маса, за да можем да бъдем чути. И да бъдем едновременно натурални, и високо-технологични. В лабораторията, която ще построим на 8000 кв. м, ще каним всеки, да може да са учи. И при следващата голяма поръчка, която ние няма да можем да поемем, да предложим друга българска компания да я изпълни“.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Михаела Ангелова

Психолог: Начертайте малките си стъпки до голямата цел и не зарязвайте хобито

За да не се отказваме бързо от планираното за започващата година, е важно да си поставим не само голямата цел, но и по-малките задачи, стъпките, които да ни доведат до нея. Това коментира пред БНР-Радио София Михаела Ангелова, психолог и семеен терапевт . "Слонът се яде на малки хапки" Иначе голямата цел може да ни уплаши,..

публикувано на 03.01.25 в 18:32

Изборът за българските "Думи на годината" започва на 6 януари

Равносметките, анализите и класациите за отминалата 2024 г. продължават във всички сфери. От платформата "Как се пише" за четвърта година ще проведат кампания и анкета, за да се видят кои - според българите, са думите на отминаващите 12 месеца. Началото е в понеделник, 6 януари, а две седмици по-късно – на 20 януари, ще бъдат обявени..

публикувано на 03.01.25 в 16:16
Александър Кръстев

Как да създадем подкаст? 5 съвета от Александър Кръстев

Подкастите станаха едни от най-предпочитаните медии за добиване на знания, за коментари, за дебати, за забавление. Те обаче имат стоя предистория и предпоставки за появата и развитието. В първото десетилетие на ХХI век много модерни станаха блоговете . Преди бума на социалните мрежи те бяха трибуна за споделяне на мнения, творчество и..

публикувано на 03.01.25 в 15:05
Доц. Мариана Тодорова

Доц. Мариана Тодорова: Технологиите правят мозъка мързелив, заради ИИ осъзнаваме какво значи да си човек

Светла, успешна и осъзната 2025 година , пожела пред БНР-Радио София футурологът доц. Мариана Тодорова от Института по философия и социология към БАН. И подчерта, че осъзнаването преминава през знанието, опитността, мъдростта, но и през емоционална интелигентност и емпатията. Тя коментира, че напоследък в обществото се поощрява..

публикувано на 03.01.25 в 13:16
Симеон Александър

Актуалните конкурси за 2025 г. на Бюро Творческа Европа Култура

Бюро “Творческа Европа” е финансовият инструмент на Европейската комисия, който подкрепя организации и професионалисти в областта на културния сектор .  Бюрото има две направления - култура и медия .   “Почти седем или осем са вече сферите, които подкрепя Бюро “Творческа Европа”-Култура. До момента имаме няколко активни програми . Една от..

публикувано на 03.01.25 в 12:48
Виктор Минчев

Как да използваме творчеството за професионално израстване

Творчеството се използва в тесен смисъл на “ създаване на изкуство ”. Когато се спомене думата, хората си представят художници, писатели, музиканти . Когато аз говоря за творчество и творческо мислене, използвам думата като синоним на креативно и креативност . Това каза в предаването "Радиокафе"  Виктор Минчев  - копирайтър, създател на..

публикувано на 03.01.25 в 11:42
Бистришките баби

Изложбата "Живи човешки съкровища" показва 44 елемента на нематериално културно наследство

Институтът за етнология и фолклористика с Етнографски музей при БАН вече близо месец показва изложбата "Живи човешки съкровища – България" в центъра на София, под купола на Ларгото. Експозицията представя вписаните в периода 2008-2024 г. 44 елемента на нематериално културно наследство. “В България от 2008 г. насам се изгражда тази национално..

публикувано на 03.01.25 в 09:25