За осма поредна година Базар на професиите ще срещне стотици деца и младежи с мечтаните им професии, представени от водещи компании и професионалисти.
Той ще се проведе на 25 и 26 ноември в София Тех Парк.
"Инициативата е най-голямото публично изложение на професии, представени от истински специалисти, насочено към младите хора – ученици и студенти, за да могат те
по-лесно и правилно да направят своя избор на професионален път и развитие. През изминалите години може би около 10 000 души са се възползвали от възможностите на Базара", отбеляза пред Радио София Дарина Георгиева, изпълнителен директор на "Българска мрежа на Глобалния договор" – организатор на събитието.
В една от залите на изложението ще са подредени щандове с апарати и макети, което младите хора ще могат да пипнат, да опитат, да играят, да направят тестове, допълни Георгиева.
Интересът, регистриран през последните 2 години с онлайн издания, е накарал организаторите да разширят възрастовата граница на таргет групата до 23.
"Студентите търсят спецификите на професиите в конкретен сектор. Интересуват се и от конкретни компании като работодатели. Инициативата е важна, защото 50% от завършилите след това не упражнявате професията, за която са учили. Ако човек навреме намери своето призвание, ще бъде много по-радостен и даващ", коментира още Дарина Георгиева.
По думите ѝ тенденциите показват засилен интерес към "зелените" професии, новите технологии, грижата за човека, както и към всички, които дават възможност за творчество.
Организаторите правят допитване сред младежите – среща с кого искат, а те ще се опитат да я осъществят.
В първия ден на Базара (25 ноември) ще могат да идват учители с класове, а във втория (26 ноември) – семейства, каза още Георгиева.
Чуйте целия разговор с нея.

В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..
Фондация "П.У.Л.С." се включва с активности по време на 16-те Световни дни срещу насилието, основано на пола, които се провеждат между 25 ноември и 10 декември, както и към глобалната кампания на ООН за спиране на дигиталното насилие над всички жени и момичета. Тазгодишната кампания е насочена към дигиталното насилие. “Това е форма, която в..