На фона на много безгрешни хора и институции (поне такива са им претенциите), организаторите на Фестивала за илюстрация и графика подхождат с доста (само)ирония и формулират темата на третото си издание така: „Трябва да има някаква грешка“.
Но дали е предположение/съмнение, присъщо на творческите натури или императивно изискване към участниците?
„Това е и подкана да приемем грешките като нещо необходимо и ползотворно“, обясняват организаторите.
10-дневната разнообразна програма тече до 2 април и до момента надминава всички очаквания. Това издание се очертава най-силно, потвърди пред Радио София Васил Владимиров (▼), един от кураторите на фестивала:
„Какви са отношенията между хората, как работим, как се организираме икономически, политически… Догмите, които съществуват, са толкова вродени в начина ни на мислене, че понякога е нужна грешка, за да видим нещо ново и да преосмислим света около нас.“
По думите на Владимиров фестивалът не е в познат, класически формат. Много от посетителите биха се изненадали или шокирали. Понякога илюстрацията или графиката служи за начална точка на дадена проява, но отсъстват във финалния продукт.
Събитията ще се провеждат между стените на 11 пространства, разпръснати из цяла София и ще включват както утвърдени, така и изгряващи артисти.
Програмата включва свободен обмен на идеи и умения, експерименти и дискусии, изложби, засягащи чувствителни теми и актуални проблеми, работилници, представящи нови начини на мислене и творене.
Сред близките акценти кураторът препоръча изложбата „Дешифрирано двусмислие“ (28.3.23, 19:30 ч.) на Rawlab - сестрите Рослана и Радина Йотови, които представят инсталация и изследват как изкуственият интелект се справя с метафори. Близо до тази арт провокация същата вечер може да се разгледа и групова изложба с участието на 24 български и чуждестранни артисти, предложили в отворена покана миниатюрни творби.
Още за програмата може да прочетете тук и да чуете в разговора на Лили Големинова.
Седмицата започваме с нови коментатори, които вече са споделяли свои разсъждения в предишни издания на "Форум". Днес те се спряха на следните теми: Европа в новия световен ред на Тръмп . Подходът на американския президент и бизнесмен - икономика през политика. Истината в речта на Джей Ди Ванс: "Най-големият враг на Европа е помежду ни"...
Най-престижният форум на местната власт на Балканите – B40 беше открит днес в София от Васил Терзиев и кмета на Истанбул Екрем Имамоглу . Представители на близо 50 града от Балканите се включват в софийското издание на инициативата на тема "Бъдещето на Балканите: иновации, сътрудничество, зелен преход и растеж". 15 нови членове..
Общият брой на икономически неактивните хора (тези, които не си търсят работа) на възраст между 15 и 64 години е малко над 1 милион (462,4 хил. мъже и 584,8 хил. жени). Това са 26,4% от населението в тази възрастова група, сочат данните на Националния статистически институт за четвъртото тримесечие на 2024 година. Общият брой на работещите хора..
30 години навършва една от най-обичаните детски вокални групи "Бон-Бон“. По повод юбилея, те издават първия за България концептуален албум, озаглавен символично "30“. Създаден е в рамките на ексклузивен творчески лагер за писане на музика от деца, в който с таланти от различни възрастови групи работят творци като Venci Venc’, LATIDA, Сара Чакърова и..
Членовете на Камарата на автомобилните превозвачи в България реагираха остро на предвиденото увеличение на цената на тол таксите и винетките в проектобюджета за 2025 г. "Това е пореден удар върху транспортния сектор и българските граждани, който идва в момент, когато пътната инфраструктура е в критично лошо състояние, а тол системата..
Книгата "Защо се разпадат империите“ от Питър Хедър и Джон Рапли представя интересни паралели между Рим, Америка и бъдещето на Запада, като поставя въпроса възможно ли е тоталният колапс, каквато е била съдбата на древната империя, да бъде избегнат. Авторитетът на експертност на двамата автори по тематиката на книгата е неоспорим...
Филмът "Мечти (Секс Любов)" на норвежкия режисьор Даг Йохан Хаугеруд спечели голямата награда на международния филмов фестивал "Берлинале", който се провежда за 75-и път в германската столица. Добре е, че филмът има подзаглавие, защото в конкурсната програма има и друг филм с абсолютно същото заглавие, но на режисьора Мишел Франко от Мексико...