Симфониета Враца с маестро Максим Ешкенази ще открият новия сезон на сцената на Античния театър в Пловдив точно на 24 май с един специален проект на сценариста и режисьор Борис Радев.
„Вивалди завинаги“ е симфоничен спектакъл, в който с визия и концертни изпълнения се разказва за епохата и житейския път на Антонио Вивалди (1678-1741) – един от най-значимите барокови композитори в цяла Европа.
„С идеята за проекта получих позвъняване от Борис Радев, докато бях в Америка. Режисьорът искаше да е нещо между филм и музика. Има история на екрана, изсвирваме произведения от съответния период и така представяме ерата, в която е живял Вивалди - как става абат, учител, започва да използва нови технологии – той е сред първите, които печатат нотите си. Ще свирим и малко Бах, дори Пиацола. Предвидили сме произведения от абсолютната музика (когато композиторът не е подсказал за какво точно е писал), програмна музика (Вивалди ни е казал: „Четирите годишни времена“), има и религиозна музика“ каза пред БНР-Радио София Максим Ешкенази.
По думите му, Симфониета Враца е достигнала много високо изпълнителско ниво. Сред членовете ѝ вече са и музиканти от Полша, от Албания, от Америка и Русия. Репетициите се провеждат на английски.
Когато възниква идеята, Борис Радев веднага се сеща за Максим Ешкенази, отбеляза пред БНР Радио София режисьорът, докато ръководи репетициите за наградите „Аскеер“:
„Максималисти сме, но до голяма степен бяхме честни към цялото визуално решение. Музикалното е изключително – под ръководството на маестро Ешкенази. В спектакъла по художествен начин разказваме за живота на този велик композитор, но това е почти като образователен проект. Формата ми подсказаха децата, които не четат, но могат така да научат нещо – гледайки и слушайки.“
Селфи на маестро Максим Ешкенази и Лили Големинова в студиото на Радио София
Като солисти ще видим: цигулка - Зорница Иларионова, Борис Соколов; фагот - Христо Захариев; флейта - Христо Павлов; обой - Йоан Кьосев; сопран - Мария Божилова; тромпети - Георги Стойков и Доналд Крийч; танцьори - Стефан Вучов, Елизабет Якимова; сопрано - Таня Радева-Лазарова.
Чуйте разговора на Лили Големинова.
Повече от месец на територията на Европейския съюз са в сила нови правила, свързани с изкуствения интелект. Причината – прилагането на вече приетия законодателен акт за ИИ, който поставя на първо място правата на европейските граждани. Извън фокуса остава ефекта, който се постига върху фирмите и по конкретно софтуерните компании. Пред Радио..
Политическите партии все повече се откъсват от действителността. Така обобщи пред Радио София събитията от изминалата седмица политологът и преподавател в НБУ Георги Проданов. „Имам предвид концентрирането върху не толкова политика, а математика, ако щете – колко депутати са необходими, за да мине едно правителство на малцинството, колко..
Разходите на Националния осигурителен институт за болнични се увеличават с малко над 30%, съобщиха от Института. Причината е нарастване с 15 на сто на броя на боледувалите, както и увеличаване на доходите на осигурените. През първото тримесечие на тази година изплатените суми по болнични листове нарастват с близо 70 млн. лева спрямо същия..
Етиен Янев е дигитален маркетолог с над 12-годишен опит, включващ работа със стартъпи и B2B компании. Преподава в основната програма на Softuni Digital, както и в най-големия студентски кампус за предприемачество в света - RANEPA International. Автор е на обучителната Facebook общност - Дигитален маркетинг за предприемачи. Част е и от Асоциацията..
Книга с особено подходящо заглавие за обществено-политическата действителност, макар и по предмета си на изследване да е рязко отдалечена от нея, вече може да бъде намерена на книжния пазар. Сборникът "Вслушвания" на писателя, литературен критик и журналист Митко Новков съдържа няколко културологични и литературоведски есета продукт на..
Наталия Йорданова (1991) е интердисциплинарна визуална художничка, родена в София и базирана в Амстердам. Като част от постоянно развиващото се търсене на възможни светове и широкото използване на спекулация, артистичната практика на Наталия е проекция за бъдещето, субективен синтез и материално предложение за това, което определя настоящия..