Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Какво трябва да знае потребителят на почивка в хотел?

Снимката е илюстративна
Снимка: БГНЕС

Запазвайте места за настаняване в Гърция само в директна и проверена комуникация с тях, през познати за вас местни или международни платформи за резервации, както и чрез утвърдени туроператори. 

Това съветват от платформата "Ние, потребителите" по повод информациите за стотици случаи на измамени туристи, превели пари на фалшиви гръцки сайтове

„Първо трябва да обърнем внимание на домейна на сайта, тъй като той не може да бъде съвършено същият като този на оригиналния хотел. Да се съсредоточим основно върху контактната информация. Хакери няма да оставят телефони и имейли, на които потребителите да се свържат с истинския хотел, а ще оставят свои. Можем да проверим тези телефони и имейли в Гугъл, да видим дали ни водят към реално съществуващ хотел“, препоръча пред БНР-Радио София Габриела Руменова от „Ние, потребителите“.

Тя допълни още методи за подсигуряване – например, да проверим хотела в регистъра на туроператорите, който обикновено е съставен от съответното министерство.


В случай на грешка, не бива да се паникьосваме, обясни още Руменова ()Правилно поведение е да реагираме незабавно. Да поискаме среща с представител на обекта и да изложим проблема, който е възникнал. Да предложим или обмислим предложение за решаването на казуса.

За предпочитане е случаят да се реши на място, включително да се предоставят други услуги, които не са били планирани в нашия пакет безвъзмездно.

Възможно е да поискаме възстановяване на цялата сума и съответно разваляне на сделката, но тогава няма да можем да останем в хотела. Въпросът е, че тук трябва да се докаже дали е прилагана нелоялна търговска практика, която всъщност означава, че ние сме били подведени за обема, вида или качеството на услугите, които ще получим.

Независимо от това дали търговецът е съгласен да ни предложи нещо или не,  хубаво е да адресираме писмена жалба до него, за да има следи при арбитраж от контролен орган на коя дата точно е възникнал проблемът, какъв е бил той и съответно каква е била реакцията на търговеца.

Чуйте разговора на Катя Василева.

По публикацията работи: Георги Нейков

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Значителна облачност, с температура в София около 4°

Над по-голямата част от страната облачността ще е значителна, като временни разкъсвания ще има преди обяд над Западна България. На отделни места в Източна България и планинските райони ще превали съвсем слаб сняг, съобщиха от НИМХ. Ще духа до умерен, в източните райони и временно силен вятър от север-северозапад. Преобладаващите минимални температури ще..

публикувано на 05.02.25 в 07:35

"Форум", 04.02.25: Да говориш за еврото или да убеждаваш "За" еврото

Седмицата на "Форум" продължава с мненията на актуалните коментатори по следните теми: Правителство и опозиция – твърди различия и плаващи мнозинств а. Сформирането на редовния кабинет се прие от хората с въздишка и резерви и закономерно не се ползва с традиционния гратисен толеранс. На фона на протести в страни на Балканите, у нас – плахи и..

публикувано на 04.02.25 в 18:45

Дадоха старт на Националната кампания "Предай доброто!"

С дискусия за ползата от доброволчеството, регулиране на дейността, чрез приемането на Закон за насърчаване на доброволчеството, и споделяне на личен пример, бе даден старт на инициативата "Предай доброто!". Предстои да бъдат проведени и обучения сред млади хора в цялата страна, за да придобият нужните знания и умения, с които да бъдат в полза на..

публикувано на 04.02.25 в 18:19
Атанас Димитров

Хотелиерите и ресторантьорите настояват за запазване на диференцираната ставка на ДДС

Представители на бизнеса изложиха доводите си в Кюстендил срещу повишаване на косвения ДДС на заведенията за обществено хранене и развлечение. Според тях е време политиците да чуят гласа на местния бизнес. От бранша настояват за запазване на диференцираната ставка на ДДС. Според тях това е изключително важно за потребителите, за..

публикувано на 04.02.25 в 17:43
Сцена от комедията

Постановката "И верният отговор е..." на режисьора Мартин Каров и с музиката на Свилен Ноев тръгва из страната

Разговор за театър, музика и верни отговори с актрисата Луиза Григорова-Макариев , която е в главната роля на спектакъла “И верният отговор е…“ на режисьора Мартин Каров. Една изневяра, трима пламенни перничани, любим отбор и една мечта, събрани на едно място, с обещание за много смях и неочакван край . В главните герои Деси, Оги и Славка се..

публикувано на 04.02.25 в 17:05

Адв. Мария Петрова: Преди интервенция се информирайте кой ще я извърши

В цялата страна започнаха извънредни проверки за нерегламентирани медицински услуги в сферата на естетичната медицина, след зачестилите случаи на пострадали жени след поставяне на ботокс. Прокуратурата също се самосезира след медийните публикации за жени, потърсили медицинска помощ след козметична процедура, при която им е бил поставен..

публикувано на 04.02.25 в 16:47

Свами Тиртха: Ако сме удовлетворени от това, което имаме, липсва мотивация за промени

Пътеводител. Така издателите наричат сборника с 366 медитации, обединени под заглавието "Черната книга – медитации за всеки ден" . Всъщност книгата, поне корицата на български, не е черна. Авторът ѝ Свами Тиртха е индолог, роден с името Geza Racs през 1959 г. в Будапеща. В продължение на 15 години изнася лекции по санскрит и..

публикувано на 04.02.25 в 16:10