Гостуват учениците от НПМГ: Крум Кадрев, Иван Иванов, Стилиан Неделчев и Татяна Хаджииванова по повод благотворителния спектакъл “Сън в лятна нощ”, провел се на 16.06 в Дома на културата “Искър”:
"Аз съм режисьорът. Като репетиции имахме концепция, която се променя с всеки спектакъл. Мисля, че леките гафове успяхме да направим от дефект в ефект. Имаше и моменти на импровизация. (Иван) Изборът на пиесата е дълга история, по социален проект на 12-класнички от гимназията. Оттогава останаха Крум и Татяна. През лятото организацията ни бе никаква. Успяхме да запишем някакви гласове, но не се получи радиотеатър.
Ние сме и стилисти - грим, прически, костюми, декори. (Стилиан) В мен бе концентриран целия смях като актьор (Крум). Бях в ролята на много изстрадалото и истерично момиче Елена, беше забавно да се улови целия спектър от емоции, беше ми по-трудно да запаметя дългите ѝ монолози. (Татяна)
Заедно се спряхме каузата да бъде благотворителна - морално е най-правилното. Една част от парите ще отидат в читалище "Тротоара", другата ще отиде към децата в нужда.
Костюмографите и гримьорите работиха страхотно, озвучителят ни, също наш съученик и сценичните работници, всички, които ни помагаха през цялото време - 18 човека само бяхме актьорски състав, 5 момичета, които помагаха с гримирането, общо бяхме към 30 човека.
Зад кадър беше голям хаос, но на сцената всичко беше добре. Действието предава някаква мистичност и бе хубаво точно нея да изберем като аматьорска трупа. С нея се запознаваме с всякакви герои, дори и без реплики, хореографията бе брутална. Бъдеще ще има, сега говорим и се организираме, за да можем да продължим напред. Има как да просъществуваме като трупа на НПМГ. Догодина би трябвало да сме готови за нов проект.
Със сигурност това ще остане мое хоби. (Татяна) Ще продължим в природните науки. (Крум и Стилиан) Профилът ми са софтуер и хардуер, това е прекрасно хоби - позволява ми да си отворя душата към света. (Иван)
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..