Български аниматори вземат участие в новия сериал „Орденът на еднорога“ на световноизвестния режисьор Генди Тартаковски - автора на анимационните поредици „Лабораторията на Декстър“, „Самурай Джак“, „Междузвездни войни: Войната на клонингите“, „Хотел Трансилвания“ и други.
За това пред БНР-Радио София разказаха Димитър Петров, основател и артистичен директор на студио "Змей" и Станислав Цветков, главен аниматор.
Запознали са се с колети от френско студио „La Cachette“ преди да се разгори коронавирусната пандемия. Месеци по-късно получават предложение за интересен проект. В последствие разбират, че става дума за сериал под режисурата на Генди Тартаковски, а след обичайния за такава професионална колаборация тест студио „Змей“ е харесано и е започнало сътрудничество, продължило 20 месеца.
През това време българските аниматори са работили върху 10-те 22-минутни епизода на „Орденът на еднорога“. Сюжетът е интересен, със средновековни архитектури и магични и морски същества, духове и т.н.
Станислав Цветков, Гергана Пейкова и Димитър Петров
„Много е „Генди“ сериалът, много си личи неговият почерк, и то не само като режисура, но и като начин на изразяване, дори детайли зад кадър. Беше доста интересно да работим с режисьор от този калибър, при който понякога нещата не се случват традиционно за индустрията, с правила, по които сме учили анимация. Той така ги разчупва, че прави нещата по негов начин“, изтъкнаха аниматорите.
Тартаковски е давал своите рисунки и забележки по стотици сцени. „Затова и се вижда почерка му в целия сериал.“
За изминалите 8 години повечето международни проекти, по които са работили аниматорите от българското студио, не са достъпни за зрителите от нашата страна.
„Орденът на еднорога“, обаче може да се гледа и от България.
Чуйте повече за проектите, по които работят в „Змей“, както и за реализацията по отношение на трудното тв разпространение у нас, за липсата на подкрепа дори и след промени в законите отпреди 2 години.
Чуйте разговора на Гергана Пейкова."Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..