Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

За поредна година се раздават наградите Effie България

Снимка: Fb/Effie Bulgaria

За поредна година се раздават престижните награди Effie AwardsBulgaria, които се организират от Българската асоциация на комуникационните агенции. От 1968 година наградите са общопризнатия стандарт за измерване на успеха сред рекламните агенции и рекламодателите по света. От 2007 година насам в България те са отличие за ефективност на маркетингова комуникация. Подробности за събитието разказа Гергана Иванова – член на журито и член на управителните съвети на Българското дружество за връзки с обществеността, както и на Съвета на жените в бизнеса в България.

"В България не можем да говорим за истинска реклама и маркетинг преди началото на промените след 1989 година. В този ред на мисли, всъщност бизнесът, рекламният бизнес, маркетингът започнаха да се случват в България по истинския начин именно от 90-те години и разбира се, идването на фестивалите стана малко по-късно. Първият креативен фестивал беше през 2000 година. Отне още малко време на асоциацията да успее да организира и международния фестивал Effie. Защо толкова късно, а не още със старта - най-малкото беше нужно да натрупаме малко опит. Беше нужно да минем и през фазата на само чисто адаптирани кампании, които правехме в началото през 90-те години", отбеляза Иванова.

Освен това добави, че един от факторите за късния старт са и високите стандарти на Effie, тъй като това е фестивалът, който е най-взискателен по отношение на кандидатурите. По международния регламент първият етап на журиране заявките се четат разбъркано, не категория по категория, като се оценява дали са годни да се борят за награда. Предстои да бъдат обявени финалистите и на 28 ноември 2023 г. ще бъдат излъчени победителите.


По думите й от 2007 година са настъпили много промени, като един от плюсовете да има по-успешни доказуеми реклами е, че сега медиите са по-измерими. От друга страна отрицателна промяна е, че последните години не се залага на креативността и оригиналната идея, а много повече на това, рекламата да стигне успешно до повече хора. В последно време еко движенията по цял свят бележат особен ръст и печелят все повече последователи. По отношение на т. нар. "екологичен маркетинг" тя каза:

"Това е световна тенденция в бизнеса, която пряко се отразява в комуникациите. Даже много често комуникациите имат водеща роля тук, тъй като ако просто тръгнат големите компании да правят тези промени без да ги комуникират, всъщност от тях няма да има голяма полза, тъй като те имат и ефекта на заразното добро. В Effie от по-миналата година имаме категория "Позитивна промяна", с цел точно да насърчим всички тези кампании, които са свързани с компаниите като социално отговорни, като граждани, като променящи света към по-добро по отношение на Зеления преход. Там традиционно има доста силни и интересни заявки. Това е така и тази година."

Иванова отбеляза, че журито е разнородно, като има хора от медиите, креативните агенции, рисърч компаниите, а по време на самото журиране се провеждат ценни дискусии. Тя посочи, че българските заявки за участие по нищо не отстъпват на световните, като в много от случаите заради взискателността на журито и популяризирането на конкурса по правилния начин се наблюдават по-добре написани заявки. Всяка година участниците се сменят, но броят им е постоянен.

"Успешната заявка на Effie е една история разказана през цифри", каза Иванова.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Започва Великият пост

За православните християни започва Великият пост. От 3 март до 20 април или общо 7 седмици вярващите се въздържат от определени храни, мисли и дела. Великият пост е време на посвещаване на човекa на Бог по примера на Христос, който е прекарал 40 дни в пустинята в пост и подготовка за своята мисия. Постите са създадени не толкова, за да..

публикувано на 03.03.25 в 08:54

Облачно на 3 март, с температура в София около 7°

Днес през по-голямата част от деня и над по-голямата част от страната ще има значителна ниска и средна облачност. След обяд облачността от запад ще започне да намалява и през нощта срещу вторник над цялата страна ще се изясни, съобщиха от НИМХ. Само на отделни места ще превали слабо - дъжд и сняг. Ще духа слаб, в Източна България умерен северен вятър...

публикувано на 03.03.25 в 07:35
Веселата вдовица - репетиция

Тя няма нужда от много грим

За предстоящата премиера на "Веселата вдовица" в Националния музикален театър говорим с двама от "виновниците" за събитието. Началото е със Стефан Илчев, един от солистите: "Подготовката е много голямо преживяване - никога не знаем какво да очакваме. Режисьорът Валентин Ганев много разбира целия процес - музикалния, заедно с визуалния. Благодарение на..

публикувано на 02.03.25 в 11:43
Албена Ненкова

За нещата от живота, които няма как да бъдат клиширани

Албена Ненкова има зад гърба си няколко книги – трилогията за „Софиянката, която слага всичко в тигана“, книги за виното и книга за ракията (с разкази по тази интригуваща тема). Родена в София, израснала като малка в Ловеч при баба си, Албена живее интересен и пълнокръвен живот. Така е и като човек. Била е в националния отбор по синхронно..

публикувано на 02.03.25 в 11:02
Росен Люцканов с преведения от него бестселър

Харари се интересува от предвиждането на бъдещето с цел да го промени

Приемаме, че информирането е нещо добро, но знаем, че всичко има две страни. Досега обаче никой не е поглеждал на този процес както п роф. Ювал Харари. Той хвърля сянка на съмнение върху това твърдение, казвайки, че под информация се разбира: 1. това, което ни дава знания за света, а 2. – това, което подрежда света. В единия..

публикувано на 02.03.25 в 09:25
Лесничеят Васил Попов

Историята оживява - Лесничеят Васил Попов, части първа и втора

Разказът е на Снежана Маринова - краевед, изследовател на историята на Стара Загора и съавтор на книгата “Мозайка от миналото на Стара Загора”:

публикувано на 01.03.25 в 16:00
Кооперация

Софийски разкази - квартал “Иван Асен II”

Как се казва сега кварталът, кой носи орлите, откъдето започва и още любопитни неща - в звуковия файл: И още: кои са сградите на "портата" на т.н. "трета извънградска част"? Какво е имало на мястото на Полиграфическия к-т? Още подробности от спомените на майката на Драган Тенев, който разказва за обитателите на квартала, в който прекарва почти 70 г...

публикувано на 01.03.25 в 15:00