По думите им обществените очаквания към учителите и цялата система са огромни. Това е така, защото образованието е неразривно свързано с обществото, културата и начина на живот като цяло и социалният елемент на образованието не неоспорим.
"Учителите винаги са били човекът в класната стая, този, който внася най-вече човешкото. През годините, ако се върнем назад във времето на Възраждането, той е бил носителят на познанието, на информацията, на погледа към света. В последствие това естествено се променя с появата на много материали, а след това естествено и с дигитални материали. Това, което ще ни предизвика съвсем в скоро време и дебатът се надига е, например свързано с внедряване на изкуствен интелект, или многото технологии, които навлизат в образованието. Най-фундаменталното, което със сигурност ще остане, това е човекът, човешкото и неговата способност да изпитва емоции и да преживява чувства", отбеляза Михайлова.
Коцева добави, че преподавателите непрекъснато трябва да придобиват нови умения, за да са в крак с тенденциите в образованието. Това е един процес, който не бива да спира и учителят трябва да бъде преди всичко будител в класната стая. Според думите им технологиите, когато са добре осмислени могат да намерят място така, че да бъдат по-близо до възприятията на децата и да ги провокират да работят по друг начин, който е различен от традиционния.
Михайлова посочи, че крайна възраст за прибавяне на още знания и умения на учителите няма:
"Ако трябва да откроя някаква рецепта за успех, за мен тя съдържа два основни елемента. Първият е любопитството и желанието да пробваш нещо ново. Второто е или да се отдадеш, или да не вземаш толкова на сериозно страха да се провалиш. Да опиташ и евентуално да приемеш, че можеш да се провалиш. Мисля, че тази рецепта е валидна както за учителите, така и за процесите в класната стая. Защото и технологията и изкуствения интелект, и каквото и да сложим на полето на образованието, човешките емоции ще са там. Това ще ни различава от дигиталността напред във времето и ще слага мост между технологията и хуманното."
Според думите им средното образование в България по степен на използване на дигитални решения на Google е извървяло много дълъг път. България има много сериозно място на образователната карта в света за развита екосистема на "Google-училища". Има такива учебни заведения, които работят активно от 2016 година. Освен това у нас има 16 училища, които са разпознати от компанията и в които има много висока степен на дигитализирани процеси. Това са т. нар. "Google-референтни училища", а техният профил е всякакъв и те са в различни населени места.
Националната конференция с международно участие ще събере над 250 гости, сред които директори, учители, заместник-директори, както и образователни експерти от цялата страна. Целта на конференцията е да създаде място за диалог и обмен на добри практики, които са необходими за развитието на уменията на учителите да могат да използват различни подходи, технологии и иновативни методи в своята практика. Ще бъдат засегнати темата за STEM в образованието и игровия подход "учене чрез преживяване". Сред специалните гости са министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, представители на Google и др.
Фокусът върху панелните дискусии ще бъде във втория ден, в който ще се включат представители на общини, директори и учители от различни български градове. Подробна информация за участие има на сайта на Центъра за творческо обучение.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
На територията на Столичната община съществува изградена мрежа от 188 читалища, по данни на публичния регистър на народните читалища. Те разполагат с материална база, но в по-голямата си част сградният фонд е остарял и се нуждае от по-голям обем инвестиции за отстраняване на възникнали във времето проблеми, прилагане на мерки за енергийна..
Остава малко повече от седмица до крайния срок за включване в петиция, с която граждани от ЕС целят да бъдат променени регламенти, засягащи именно правата им на потребители. В момента кампанията има над 1,4 млн. подписа, което е повече е необходимото, но въпреки това битката не е приключила. Инициативата “Спрете унищожаването на игрите“ се опитва..
Лилия Илиева е магистър по Българска филология и журналистика, преводач на интересни книги и самата тя автор на книгата “Заведи ме в теб“ , която представи при гостуването си в предаването “Добър вечер, София“. "Поводът, по който ми хрумна да събера 33 интервюта с известни български мъже, беше един мой разговор с френския писател..
Пет години след 2020 г. се вижда събуждащата се протестна енергия, която обаче не е толкова разгъната както преди пет години. Това се случва на фона на управление, което дойде след поредица от служебни правителства, но също е съмнително колко е стабилно. “Само за тези, които не познават механизмите и скритите капани на управлението, е изненада, че..
Администрацията на кмета Васил Терзиев иска от Столичния общински съвет да одобри проект за изменение на подробен устройствен план (ПУП), който отключва довършването на бул. “Тодор Каблешков“ и е ключов участък от Третия градски ринг на София, съобщават от пресцентъра на Столичната община. “Ако Общинският съвет вземе решение и подкрепи нашето..
Изключително археологическо откритие беше направено в крепостта Кокалянски Урвич край София – триъгълна каменна кула, датирана от края на II век. Разкритието е на младите археолози д-р Филип Петрунов и Виолина Кирякова в последните дни от археологическите проучвания, финансирани от Столичната община по програма "Култура". Откритието..
Лятото в града може да бъде истинска сцена – особено когато музиката идва при теб. RockSchool отново събира китари, цигулки, пиана, барабани, усмивки, страхотни преподаватели и екип и тръгва по парковете на София. И да – събитията са отворени за всеки. "Основаната идея на проекта в началото, в неговия генезис, беше да скъси тази културна..