Мариела Маламат и Иван Маламат за двете изложби в памет на именития художник Иван Б. Иванов (неин баща и негов дядо) - "Отпечатъци" (в МК) и "Преминаване" (в "Райко Алексиев"):
"Голямо име в българското изкуство", както го нарича Ружа Маринска, звучи малко плакатно. Учи при Дечко Узунов и под влияние на силната енергия през 60-те, бе останал последния мохикан. Почина преди няколко месеца и замисляше тези изложби. Това е едно преминаване." (Мариела)
"Винаги съм го смятал за добър пример за следване. Имахме нагласата за юбилейна изложба за 90-та му годишнина и съумяхме да направим и двете." (Иван)
"Графичните му творби изглеждат като бижута в галерията на МК. От няколко месеца вкарахме в дигиталното пространство на галерия "Райко Алексиев" творбите и успяхме в 3D моделирането на изложбата. Медията беше послушна. Всяка картина в галерия заслужава внимание. Затова сме сложили пейки в "Райко Алексиев", за да могат хората да сядат на тях и да медитират.
Избрали сме и по-монохромни неща от първия му период. Те са в контраст с тези буйни експлозии на големите му картини, в които зрителят се включва. Изложбата продължава до 20 януари.
Докато е нямал ателие е работил графика, в началото на 60-те са чисто пропагандни. Намерихме и рисунките му с въглен и гравюрите по тях. Иска ми се в следващ момент да представим и портретите му, това е титанична работа да се съберат. Приготвили сме и книга за различни публики в чужбина (Париж, Ню Йорк).
Баща ми взима от предното поколение една грижа, която да предава. Мотивировката, че има какво да дадеш, държи хората. Оставил ни е цели списъци кое къде да участва в книгите. Пътувал е на много места, срещал се е с много хора, хората трябва да са част от това преминаване. Картините са в галериите, но като че ли са нарисувани за нас."
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..