„Явно той не знае, че това е вътреобщностна сделка. Когато една кола от Берлин се регистрира в София, ако обложим колите, които се регистрират от Варна или Пловдив или обратното с допълнителен налог, тогава може да се въведе такава мярка, каквато той предлага. В договора за образуване на Европейския съюз е записано за свободното движение на стоки, които нямат допълнително облагане, освен ДДС и това, което се плаща не само в България – продуктовата такса, на което ние казваме еко такса. Попитайте министъра дали знае значението на вътреобщностна сделка“, каза Христо Радков.
По отношение на въвеждането на нискоемисионна зона в центъра на София, председателят на Българското обединение на шофьорите обясни, че битовото отопление през зимата е много по-замърсяващо въздуха, отколкото автомобилите.
„Ние, ако чак толкова страдаме от колите, нека пробваме един ден без автомобили в София и ще видим, че особено в дните, когато има високо атмосферно налягане, битовото отопление е толкова замърсяващо, че колите даже не са фактор. Аз живея в „Красна поляна“. Ние тук се шегуваме, че при нас няма фини прахови частици, при нас има едри прахови частици“, коментира Христо Радков.
Той цитира изследване, което сочи, че по данни на ЕС, автомобилите допринасят с 11% за замърсяването на въздуха от общото замърсяване.
„Нека да попитаме бившите управляващи в Столичния общински съвет, гласуваха да се поставят 600 камери за следене на автомобилите. Трябваше да бъде разработен и софтуер, който както разбрахме, не тръгна добре, но най-вероятно е платен. Според мен, тези 600 камери са дадени на някоя близка фирма да ги направи, за да усвои едни пари. След 5 години спокойно можем да кажем „извинете, но и ние като немските „зелени“ специалисти, разбрахме че проблемът не е в автомобилите“. Да, де, но разходът е направен“, каза Христо Радков.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
На 16 юли от 19.00 часа в Галерия “Арт 159” ще бъде открита изложбата „Да запазим Корал: „Безполезни изкопаеми НБУ 2025“.Куратори на изложбата са: проф. Борис Сергинов, Методи Методиев, Олга Галчинска, Ева Гебрева и Биляна Калоянова. В експозицията ще се включат над 30 автори – художници, активисти, изследователи и доброволци от НБУ и..
Във възпитанието родителите често трябва да балансират между помощта, улеснението за детето и здравословната строгост. За приучаването към самостоятелност понякога е достатъчно да изчакате, да потвърдите затруднението в дадена ситуация, а когато детето анализира или вследствие дори само на промяна в подхода успее да се справи, то остава не..
За седма поредна година ще се проведе Lago Fest 2025 - Фестивалът на Самоков от 25 до 27 юли. Мултидисциплинарният фестивал отново ще се проведе на добре познатата локация – Туристическата градина в парк “Лаго”. “Когато самоковци са се опитвали да правят комплименти на млади дами, са казвали “Я, каква си лаговица”. Лаговицата е едно много тънко..
В момента 60 от 256 общини в страната са с воден режим. Ако не бъдат взети комплексни мерки, те ще нарастват всяка следваща година и проблемите с безводието ще се задълбочават. Това откроиха експерти от информационната платформа "Климатека" на медиен форум, в който се включиха експертите по води и климат. Те отбелязаха, че по-съществен е..
България е на прага на влизане в еврозоната - стъпка, която се очаква да донесе значителни промени в икономиката. Малко след като получихме окончателното "Да", няколко международни рейтингови агенции повишиха кредитния рейтинг на страната ни на БББ+. А за пръв път в историята ни получихме и оценка A- от агенция "Скоуп Рейтинг". " Очаквам..
Конференцията Velo-city 2025 тази година се провежда в полския град Гданск. “Това е шестата или седмата конференция Velo-city, на която присъствам. В този смисъл имам база за сравнение с предишни издания. Разбира се, тази година не съм толкова въодушевен, колкото когато участвах за първи път. Това беше през 2017 г., а домакини бяха градовете..
Живеещи в района на ул. "Опълченска“ излязоха на протест снощи с искане за преобразуване на едната новоизградена лента за движение във велоалея, а на другата – в разширение на тротоарите, които към момента на места са само по два метра. Протестиращите обясниха, че две нови автомобилни ленти удвояват трафика, а тротоарите остават тесни. Многократно..